mauwende en sproeiende kat

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
shab D
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2012 05:22

mauwende en sproeiende kat

Bericht door shab D »

hai ik heb sinds kort een kat genomen die eerst van een vriendin van me was. ze emigreerde naar australie en ik nam de kat in huis omdat ik het zielig vond om het arme beestje naar het asiel te laten sturen en omdat ik van katten hou, had er zelf vroeger een. nu hebben ik en mijn vriend dus de kat. ik ben zelf kok en mijn vriend is monteur dus is hij van 6 tot 4 aan het werk en ik van 3 tot half 1. dus de kat is nooit lang alleen maar hij miauwt zoveel. savonds smiddags sochtends. als we savonds proberen te slapen gaat ie mauwen, dan loopt ie naar de woonkamer of de badkamer en begint hij super veel te mauwen. ook sochtend vroeg begint hij weer en hij houd het een paar uur luidkeels vol. dus het resultaat is weinig slaap.en als ik in de woonkamer ben sproeit hij tegen de muur terwijl hij me strak aankijkt. heeft dit een betekenis of zoiets? weet iemand iets hier op want ik en mijn vriend slapen weinig en ik zou niet weten wat ik moet doen.

groet, shab
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en ik kan me voorstellen dat dit niet een leuke situatie is..
bedenk dat je nieuwe aanwinst moet wennen, het zal een hele overgang zijn.
ideaal is twee goed schoongehouden kattenbakken en zet als het kan eentje op de plaats waar hij tegen de muur plast.
en ik zou hem voor een algemene controle langs de dierenarts halen, missch is hij toch niet in orde (gebit??) en/of heeft hij ergens pijn.
eet en drinkt hij goed?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door mittenslief »

mijn overleden kat Buckie ging ook sproeien als ik niet snel genoeg de deur voor hem opendeed
hij mauwde een paar keer en keek me ook zo aan van moet je maar snel genoeg zijn sommige kunnen
heel dwingend zijn
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
shab D
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2012 05:22

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door shab D »

ja het is meer zeuren want het was en is een buitenkat maar ik wil hem ff binnen houden voor een weekje of 2. hij is perfect gezond en aanhankelijk. maar wat wel was is dat hij tegen de muur sproeide waar mijn degoe's zitten (soort van ratten/eekhoorns/cavia's) maar dat mauwen wat doe ik daar dan tegen want ik word er echt gek van en kan er echt niet van slapen

gr shab
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door castratenkoor »

Is hij wel gecastreerd?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
falkosan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2012 19:05

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door falkosan »

sproeien, erg miauwen. hoe oud is de kat? ik denk namelijk dat hij nog niet gecastreerd is
shab D
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2012 05:22

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door shab D »

hij is 2 jaar en gecastreerd
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door Anne »

Hoelang heb je de kat nu? En wanneer is hij voor het laatst door een da gezien?
Als je hem nog maar net hebt moet je hem minstens 6 weken binnen houden voordat je hem naar buiten doet.
Als je denkt dat hij erg gestresst is door alle veranderingen zou je eens met valeriaan kunnen gaan druppelen, meeste katten reageren daar goed op. Heeft hij wel genoeg speelgoed en een krabpaal e.d.?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cindy Visee
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2012 10:57

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door Cindy Visee »

Het klinkt alsof hij een maatje mist...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: mauwende en sproeiende kat

Bericht door Chiquita98 »

Ik denk ook stress hoor. Mauwde hij bij je vriendin dan nooit?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie