Kater ziek, ik radeloos

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Chiquita98 »

Och wat zielig voor je kat zeg. Laat de medicatie nu maar zijn werk doen. Eten en drinken(onder dwang) is nu het belangrijkste en laat hem rustig bijkomen. Heerlijk een plekje lekker in het zonnetje. Mijn oude kat had toendertijd ook wat ondertemp. Ik heb toen zo'n zak wat je in de magnetron warm kan maken aan de zijkant in haar dekentje gelegd zodat ze daar een lekker warm plekje had. Heel veel sterkte
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door castratenkoor »

Dierenvriendin81 schreef:Hij heeft geen pijnstillers wel AB of dat hetzelfde? Mss een domme vraag hoor..
In je eerste post noem je pijnstiller, dus vandaar dat ik het opperde.
Nee AB is wat anders. Hopenlijk doet dat zijn werk goed en knapt je lieverd weer op.

""Standaard procedure, alles gechecked, stich heeft pijn aan zn buk en zn keelamandelen zijn rood. Heeft een shot antibiotica gehad, pijnstiller, iets tegen misselijkheid en vocht toen gekregen.""
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

On zo, ja dat waren allemaal prikjes bij de dierenarts, het enige wat ik meegekregen heb voor thuis is AB. Ik zat net de bon te bekijken van gisteren en ik mis de prik voor de pijnstiller, die had ik wel maandag en dinsdag gehad. Tolfedine
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Moet ik eerlijk zeggen mn DA zelf was niet in zn praktijk maar een van de anderen heeft hem gisteren behandeld dus geen pijnstiller en geen anti misselijkheid heeft hij gekregen
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Konijntje »

Dierenvriendin81 schreef:Hij heeft de nacht overleefd. En zn temp is iets gestegen van 35 naar 36,1. Hij is zelfs naar beneden geweest, zocht eten en heeft dan zelf ook iets gegeten. Mauwde dat hij naar buiten wilde, gekkie. Is weer naar zn plek gegaan en slaapt nu.
Yes dat is weer goed nieuws wat ben ik blij voor je meis!!!
En nu zijn eten en drinken in de gaten houden hoor is belangrijk om aan te sterken want hij heeft erg veel te verduren gehad de afgelopen tijd.
Vergeet maandag zijn Medicatie Kaart uitdraai te vragen altijd makelijk voor een plv. DA indien nodig en vraag de plv. DA zijn gegevens weer door te sturen naar je eigen DA zodat alles up to date is. Het is ook een aanslag op het diertje om onnodige medicatie bij te geven.

Nou geef hem flinke knuffel en let op de tocht voor hem omdat hij koorts heeft!!!
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Thnx I will!
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Hij is weer wakker en naar beneden gekomen, heeft ietsjes gegeten, drinken wil hijniet. Hij heeft voor het eerst gepoept, zwarte plakaat. Heb nog getemperd. Goede voortekenen?
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Konijntje »

Zwarte plakaat kan van de AB zijn even in de gaten houden.
Eten kan je ook een beetje aanmaken met water anders misschien catmilk of koffiemelk met wat water wie weet je moet alles maar geven wat ze nemen als ze maar over het niet eten en drinken heen komen.

Goed nieuws hopelijk kom je rustig het weekend door
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Chiquita98 »

Wat was de temp dan?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Nog niet getemperd. Hij ligt nu op mn schoot te slapen
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Chiquita98 »

Oh las dat je had geschreven....heb nog getemperd. Maar het woordje niet zal wel ontbreken haha. Fijn dat ie wat meer tot rust komt. Tis nu even afwachten denk ik. Geef hem voer wat ie gewoon erg lekker vind(bijv natvoer aanmaken met water zodat ie veel vocht binnen krijgt)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Ik zie het inderdaad was "niet" vergeten. Wil zn anus ff met rust laten. Ik ben nog steeds bang hoor. Bang dat hij op mn schoot sterft
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Chiquita98 »

Maar dat is ook normaal hoor. Ik herken die angst wel. Machteloos moeten toezien, maar er zijn al kleine verbeteringen en daar moet je je maar aan vast houden. Is hij zelf bij je op schoot komen liggen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Ja uit zichzelf, hij blijft beneden en ik lig nu op bank en hij ligt nu slapen op mij.

Ja glas is halfvol!
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

38,6 graden, in ieder geval geen onderkoeling meer!
Plaats reactie