Kater ziek, ik radeloos

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Pfff ik moet echt mijn ei kwijt. Mensen zonder katten snappen me niet. En ik ben bang.

Ik heb 2 katten, broertjes, katers gecastreerd, europees korthaar een rooie Stitchy, superlieve kat, afhankelijk, mag naar buiten maar is snel weer in de tuin of binnen en een grijze Juelzy speels, druk en een avonturier maar ook superlief.

Nu is die rooie, stichy al sinds zondag zo lusteloos, eet niet, drinkt niet en koorts en zondert zich af. Pla
Ik ben maandag gaan werken om het aan te kijken. Thuisgekomen geen verandering koorts 39,7 graden. Ben toen naar de spoed DA geweest. Standaard procedure, alles gechecked, stich heeft pijn aan zn buk en zn keelamandelen zijn rood. Heeft een shot antibiotica gehad, pijnstiller, iets tegen misselijkheid en vocht toen gekregen. Maar advies was ook ga ook langs je eigen DA. Hij was ff weer de oude mede door die shot. Maar dinsdag weer uitgewerkt dus DA gebeld en DA alles gechecked en zelfde conclusie. Koorts 40,2. Antibioticashot + kuur gehad. En ik moest het ff aankijken. Al die dagen eet en drink hij niet uit zichzelf dus ik help hem mede door wat te druppelen in zn mond en hapjes gemalen natte brokjes te geven. Plassen doet hij 1x per dag en poepen heb ik m nog niet zien doen.Vandaag maar weer naar de DA geweest nav de koorts die steeds hoger wordt. Weer alles gechecked, nu met bloedtest, ontstekingseiwitten hoog, uitgedroogd, getest op FeLV en FIV dat was het ook niet. Daarna ook nog foto's gemaakt van zn buik geen obstakels. DA weet het niet. Advies dwangvoer, extra antibiotica kuur erbij, weer vocht erbij, pijnstiller en t weekend afwachten. Zojuist dwangvoer gegeven maar hij heeft het eruit gegooid. Alles eruit en slijm. Spoed DA gebeld weer heel t verhaal uitgelegd. Ze adviseerde dat als hij weer braakt, langskomen want mn DA had niks tegen de misselijkheid gegeven. Stich heeft niet meer gekosts maar ineens kwijlt hij. Dan ga je kijken op Inet en kom je FIP tegen. Weer gebeld, zou kunnen maar daar kan je moeilijk achterkomen, en is dodelijk. Advies bespreek het maandag met je eigen DA. Ik word nu langzaam gek. Het doet me pijn om hem zo te zien en als hij FIP zou hebben... Ik weet niet wat ik zonder hem zou doen...
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Konijntje »

Och meis ik kan mij voorstellen wat je allemaal door maakt en onrust en onmacht.
Maar hoeveel AB kuren heeft hij wel niet gehad je moet rekening houden dat je kat een enorme slag te verwerken heeft ook met alle medicatie en stress.

Even bij het begin de bloed uitslagen zoals lever, hart, nier, suiker waren die allemaal goed?
Eet en drinkt hij? want dat is heel erg belangrijk zodra een kat die ziek is 1 dag niet eet of drinkt moet je hem gaan dwangvoeren er zijn speciale blikjes om hem ook aan te sterken bij de DA.
Omdat anders zijn lever er aan gaat en ze gaan dan erg snel achteruit.
Geef kleine beetjes per dag zodat ze niet alles eruit gooien want ze zijn misselijk en erg ziek.
Maak het dwangvoer met water aan zodat ze veel water binnen krijgen anders drogen ze uit.

Hopelijk komen nog meer antwoorden op jou vragen heel veel sterkte!!
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Bedankt voor je reactie. Hij heeft dus een AB spuit van de spoed DA gehad. Een spuit van mn eigen DA en kuur en vandaag weer een andere AB spuit en morgen met die kuur erbij naast die huidige. Bloed was verder goed, ja zn nieren iets te groot door uitdroging, ontstekingseiwitten hoog maar dat was logisch verder geen bijzonderheden in zn bloed. Drinken deed hij eigenlijk na aandringen van mij. Pipetje met water en druppelen in zn bek, maar was dus te weinig vandaar de uitdroging. Eten ook op aandringen lepeltje voor zn mond en hij likte het wel maar had genoeg. Ik maakte me zorgen door de stijging van koorts en daarom ging ik vandaag weer terug naar de DA. Van hun heb ik nu dus die blikjes dwangvoer gehad en inderdaad aanmengen met water. Heb ik dus gedaan spuitje in zn bek maar kwam er dus later uit. En kwijlt sindsdien. En zit mezelf dus gek te maken door alle symptomen en dan denk je aan FIP. Pfff onmacht gewoon. Ik mis mn oude stichy, mn kroelkip.. Ik moet ook gewoon afwachten mss is het wel door al die medicatie.. Ik hoop het zo he...
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Konijntje »

Ja je weet niet waar je goed aan doet en zoveel onmacht.
Belangrijk is eten en drinken!!!! je hebt inderdaad misselijkheid pilletjes en dat kan ook schelen.
Ik heb zelf geen ervaring met FIP dus weet ook niet de symptomen zijn hopelijk krijg je snel antwoord wat je voelt je zo hulpeloos en je wilt zo graag je schatje terug.

Mocht je het niet vertrouwen bel gewoon een DA die kan aangeven of je langs moet komen of niet vraag een uitdraai van zijn behandeling van je DA zodat je dat weer kan geven aan een evt. Pl. DA mocht het nodig zijn zodat zij ook weten welke medicatie hij heeft gehad.

Ja en het gevoel weer in het weekend hopelijk zie je gauw verbetering ik duim voor je meis ik leef echt met je mee.
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Dank voor je lieve reactie kat is me inmiddels op komen zoeken en ligt bij me. Duidelijk dat er iets in zn keel zit vocht en kwijlt.. Afwachten
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Konijntje »

Fijn dat hij bij je komt als je twijfelt altijd DA bellen voor advies!!!
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Net DA gebeld van 40 naar 35 graden, volgens DA lijkt het alsof hij afscheid heeft genomen en uit het leven stapt...
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Jessica2802 »

Sterkte meid!
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Konijntje »

Och meis toch!!! Vette Knuff ik wou dat het anders voor je was.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door jennli »

Wat een naar verhaal. Afschuwelijk en wat voel je je dan machteloos. Sterkte!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door patiani-guusje »

Ik hoop voor je dat hij er toch nog bovenop krabbelt, wat zul je je zorgen maken! Veel sterkte!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Hij heeft de nacht overleefd. En zn temp is iets gestegen van 35 naar 36,1. Hij is zelfs naar beneden geweest, zocht eten en heeft dan zelf ook iets gegeten. Mauwde dat hij naar buiten wilde, gekkie. Is weer naar zn plek gegaan en slaapt nu. Ik hoop het beste maar...

Mijn taak is nu gewoon verzorgen, in de gaten houden en liefde geven op de momenten dat hij me opzoekt.

Jullie lieve reacties doen me goed... Thnx
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door castratenkoor »

Fijn! Dat is op zich wel een goed teken dat hij niet verder is afgekoeld.
Hopenlijk heeft hij zijn dieptepunt nu gehad en gaat het steeds wat beter.

Kijk uit met pijnstillers - liever geen Metacam/Novacom/Meloxicam. Dat is een aanslag op de nieren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Hij heeft geen pijnstillers wel AB of dat hetzelfde? Mss een domme vraag hoor..
Dierenvriendin81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jun 2012 21:55

Re: Kater ziek, ik radeloos

Bericht door Dierenvriendin81 »

Hij ligt in t zonnetje bij het raam vd slaapkamer.. Zo warmt hij in ieder geval ook op..
Plaats reactie