9 weken kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Jorimmm
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2012 15:46
Locatie: Amsterdam.

9 weken kitten

Bericht door Jorimmm »

Hallo iedereen.

Ik ben nieuw op deze site maar ik heb gehoord dst deze site echt leerzaam is en dat vind ik welfijn.
Ik heb aantal dagen geleden een rode katertje van 9 weken gekregen. Moeder had ze na 2 dagen al haar 4 kittens verstoten. De eigenaar was meer met zen poes bezig dan met de kittens. Hij wou ze eerst na 8 weken al weg doen. Gelukkig hebben we dat nog een week kunnen uitstellen want ik weet dat kittens tot minimaal 12 weken bij zen broertjes en zusjes hoort te zijn maar jammer genoeg had ik geen ruimte voor ze alle 4.

Nu zit ik alleen met iets.

Ik heb een mandje gehaald voor hem, het zelfde voer als wat hij eerst had, wat speeltjes, en een bench waar die s'nachts in kan gaan en overdag ook als die dat wilt. en natuurlijk een kattenbak!
Alleen hij is erg aanhankelijk (wat ik geen probleem vind hoor) alleen als ik hem dan in zen mandje in de andere kamer zet zodat ik ook men eigen ding kan doen, dan begint ie te miauwen; ik krijg er dan elke keer medelijden mee.
Is dat normaal? Dat ie aandacht nodig heeft, of zen familie mist?

Nu kan ik nergens op internet vinden hoe je een moederloze kitten verzorgt vanaf 9 weken.
Heeft iemand misschien nog een paar handige tips en/of sites die ons kunnen helpen?

Alvast hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 9 weken kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Katje is veel te klein om al alleen te zijn, dus ja het is heel normaal dat hij je roept als je hem opsluit.
Ik zou hem niet meer opsluiten. Hou hem bij je, ook 's nachts.

Verder zou ik je aanraden er een tweede kitten bij de nemen. Dan hebben ze elkaar en zijn dus niet alleen wanneer jij je eigen ding wil doen. Er zijn nog zoveel andere voordelen, maar die kan je veelvuldig op het forum vinden.
In tussentijd hem dus niet alleen laten, daar is hij nog veel te klein voor.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Jorimmm
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2012 15:46
Locatie: Amsterdam.

Re: 9 weken kitten

Bericht door Jorimmm »

Okeee super bedankt!!
Plaats reactie