Felimazole in de aanbieding

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door artemis »

En als je de aanbieders wel kent van het forum Cerna? ;-)

Manlief is door zijn hobby al jaren actief op Ebay en Marktplaats (koopt en verkoopt) en vooruit betalen is daar standaard als er via de post verstuurd moet worden. Daar is natuurlijk een feedback systeem en er is ook altijd nog Paypal waarmee je dacht ik nog veiliger betaalt.
Het aantal kopers dat na een deal afhaakt of geen teken van leven meer geeft is er oneindig veel groter dan het aantal verkopers dat niet levert. Jammer en misschien daardoor dat ik nu spontaan zo reageer.
San1984
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:48

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door San1984 »

Ik begrijp niet Cerna waarom je dit wéér moet zeggen. Het is duidelijk dat jij tegen vooruitbetaling bent. Maar het gebeurd net zo vaak dat er uiteindelijk niet betaald wordt. Ook de aanbieder helpt de koper met een product dat velen malen goedkoper is dan in de winkel. Het vertrouwen moet gewoon wederzijds zijn!!!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ken het alleen maar zo vooruit betalen en dan versturen.

Is toch ook zo met een webshop? Je kent ook niet alle webshops wie zegt dat die we leveren na bezorging.

Als je iets koopt op marktplaats betaal je of vooruit of als je het ophaalt contant
Cerna

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Cerna »

San1984 schreef:Ik begrijp niet Cerna waarom je dit wéér moet zeggen. Het is duidelijk dat jij tegen vooruitbetaling bent. Maar het gebeurt net zo vaak dat er uiteindelijk niet betaald wordt. Ook de aanbieder helpt de koper met een product dat velen malen goedkoper is dan in de winkel. Het vertrouwen moet gewoon wederzijds zijn!!!
Pardon? Ik reageer alleen maar op de opmerking van Artemis. En natuurlijk moet het vertrouwen wederzijds zijn, maar dat geldt ook voor de verkoper. En jij eiste van mij vooruitbetaling en dan zeg ik nee, dat doe ik niet. Is toch mijn goed recht? Ik koop de pillen net zo gemakkelijk bij de dierenarts. Die paar centen meer.

Ik koop regelmatig via eBay en betaal dan per PayPal en dat is volkomen beschermd. En wanneer ik iets via Marktplaats koop (gebeurt maar zelden), dan haal ik het op. Dan kan ik zien wat ik koop voordat ik betaal.
Via webshops betaal ik ook alleen als het via PayPal kan en anders koop ik het dus niet.

Wanneer ik de aanbieder wel "ken", dan denk ik dat we er wel uit komen. Ik heb al zo vaak proefzakjes of blikjes nierdieet naar nieuwe mensen opgestuurd in "Pluis" zonder dat men hier een cent voor hoefde te betalen, dat de meeste mensen wel weten dat ik geen oplichter ben.

En inmiddels ben ik met Marjolein al tot overeenstemming gekomen. Ik ben schijnbaar de enige die Felimazole gebruikt (nou ja, ik niet, Cochi).
San1984
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:48

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door San1984 »

Cerna. Dat moet jij inderdaad zelf weten maar zoals je leest doet vrijwel niemand aan vooruitbetaling.. Ik ben waarschijnlijk net zo goed te vertrouwen als jij, zal ook altijd mijn afspraken nakomen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Dinky »

Grappig dat het voorbeeld wordt gegeven van de webshops. Is inderdaad gebruikelijk het gehele bedrag vooraf te betalen terwijl ze wettelijk maar maximaal de helft als vooruitbetaling mogen eisen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Brittenbolletje »

Dinky schreef:Grappig dat het voorbeeld wordt gegeven van de webshops. Is inderdaad gebruikelijk het gehele bedrag vooraf te betalen terwijl ze wettelijk maar maximaal de helft als vooruitbetaling mogen eisen ;)
Hhahah ja dat is waar :lol:
PeterH
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2012 17:07

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door PeterH »

Hoi Dames,

Heeft iemand nog Felimazole te koop? Ik vind vooruit betalen geen enkel probleem.
Cerna

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Cerna »

Wat dacht je van de dierenarts? :lol:
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door artemis »

Ik heb nog een bijna vol potje 2,5 mg (96 tabletten?) aangekocht in juli.
Pappie is 30 juli met radiojood behandeld en slikt sinds dan niks meer.
Ik wou eerst nog wat afwachten maar wil het eigenlijk best wel verkopen.

Moet nu weg en zal pas morgen verder kunnen reageren.
Gebruikersavatar
kattengek66
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2012 13:23
Locatie: Hardenberg

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door kattengek66 »

toen ik mijn kat (minoes) liet inslapen. heb ik toen 2 jaar geleden alle nierdieet en medicijnen terug gebracht dierenarts. ik kreeg geld weeer terug. nu heeft deze ook met de schildklieren. en heeft die medicijnen ook nodig. maar ik heb voldoende pillen.
mijn kleine meid is alles voor me. kom je aan haar, kom je aan mij.
Cerna

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Cerna »

kattengek66 schreef:toen ik mijn kat (minoes) liet inslapen. heb ik toen 2 jaar geleden alle nierdieet en medicijnen terug gebracht dierenarts. ik kreeg geld weeer terug. nu heeft deze ook met de schildklieren. en heeft die medicijnen ook nodig. maar ik heb voldoende pillen.
En niet breken, hè! Is erg gevaarlijk! Felimazole hoor je in zijn geheel te geven.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door artemis »

En niet breken, hè! Is erg gevaarlijk! Felimazole hoor je in zijn geheel te geven.
hallo Cerna,

Er staat inderdaad op de bijsluiter dat de pillen niet gebroken mogen worden maar....

Het verhaal van Pappie kan je elders lezen maar zijn laatste dosis Felimazole net voor de joodbehandeling bestond uit 1 pil 2,5mg 's morgens en 1/2 pil 's avonds (want 2 pillen per dag was teveel voor hem en 1 per dag te weinig). Ik brak dus telkens een pil met een pillensnijder.
Dit was in overleg met mijn DA en een dokter van de universiteit in Gent waar Pappie zijn joodbehandeling zou krijgen. Het was een afwegen tussen deze toediening of 1 dag 1 pil en de andere dag 2 pillen. Er werd de voorkeur gegeven aan de eerste optie op voorwaarde dat het breken van de pil de inname niet zou bemoeilijken omwille van de bittere en vieze smaak. Gelukkig had ik een wondermiddel gevonden om Pappie zijn pillen te geven: kleine balletjes rauw rundsgehakt waar ik het pilletje instopte, en dat ging net zo goed met een half en dus gebroken pilletje erin.

In tegenstelling tot wat op de bijsluiter stond mocht ik de pil dus wel breken.
Om misverstanden te vermijden: verbrijzelen is niet de bedoeling en mag je niet doen.
Cerna

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Cerna »

Ik had al gewaarschuwd in een ander topic nav onderstaand bericht, maar ik weet niet of ze het gelezen heeft, vandaar nog een keer.
Dus kattengek66: mocht je het gelezen hebben, reageer dan effe svp, anders blijf ik mezelf herhalen.
kattengek66 schreef:mijn poes krijgt voer van royal canin. renal. special dieetvoer voor nierkatten. mijn kat was al gewent aan royal canin. als nierdieet kreeg ze voer van specifec. wat ze absoluut niet lekker vond. wat ik je kan aan raden. brokjes van royal canin renal special. wedden dat hij het lekker vind. vraag de dierenarts ernaar. mijn kat krijgt er ook natvoer bij omdat hij ook medicijnen moet hebben. meng ik het door de natvoer. en ze vind het lekker. ook zij is nier en schildklier kat. de felimazole 2.5 mg kun je gewoon pletten met een lepel. samen met de medijnen nieren. natvoer erop. even door roeren. en je kat kan smullen. voor de nieren krijgt mijn kat weer benakor 2.5 mg. waar ze het erg goed op doet. mocht je het niet bij de dierenarts kunnen krijgen kun je het altijd nog bestellen bij medpets.nl. hebben ze alles op nierdieet. alleen geen medicijnen. wat ik dus wel heb gevraagd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Adriana »

En niet breken, hè! Is erg gevaarlijk! Felimazole hoor je in zijn geheel te geven.
;-) altijd handig om er even bij te schrijven waarom iets 'erg gevaarlijk' :eshifty: zou moeten zijn...

mensen reageren ook op de thiamazole in felimazole en voordat je het weet zou je dus je eigen schildklierproductie kunnen remmen.
nou zal dat met deze hoeveelheden en in deze sterkte wel meevallen, maar toch..

je moet dus zorgen dat je het zelf (of anderen of andere dieren) niet binnen krijgt door heel schoon te werken.
je kunt het pilletje in een plastic zakje doen voordat je het plet of halveert oid. dan blijven alle kruimeltjes veilig bij elkaar.
of overstappen op carbimazol, dat breekt, dus doseert veel makkelijker. is ook oorzalf van.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie