Kitten plast vandaag ineens op bed!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bugsy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2012 13:13

Kitten plast vandaag ineens op bed!

Bericht door bugsy »

Hallo alemaal,
wij hebben 10 dagen geleden een kitten (katertje) gekocht.
Volgens de eigenaar was hij ongeveer 8 weken oud.
Vanaf het moment dat we hem naar huis brachten hebben we hem op de bak gezet en deed hij zijn behoefte vanaf dat moment meteen op de kattenbak (open bak). Totdat hij vanochtend de slaapkamer binnenliep en ineens zijn plasje op het bed deed, toen wij er nog in lagen :roll: .
Nog even wat achtergrondinfo. We zijn 3 dagen nadat we hem kochten naar de DA geweest om hem helemaal na te laten kijken, omdat we vonden dat hij vrij rustig en teruggetrokken was en zijn oogjes constant traanden. De DA constateerde dat hij koorts had en heeft hem meteen een spuitje gegeven met antibiotica en koortsremmer, ook kregen we zalf mee voor zijn ogen en een antibioticakuur (amoxiline) van 7 dagen. Op zich gaat het nu goed met hem hij is heel speels en druk, alleen wil hij niet aangehaald worden maar dat komt wel met de tijd denk ik.

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie suggesties.

mvg,
Boban
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kitten plast vandaag ineens op bed!

Bericht door Freya13 »

was de kattenbak vuil? in zo'n geval durft een kat wel eens heel zichtbaar zijn plasje komen doen, om het je duidelijk te maken (tenminste, die van mij doen dat toch ;-) )
als dat niet het geval was, dan kan je aan andere zaken denken zoals bvb een blaasontsteking of een ander medisch probleem
katten zijn normaal gezien hele schone dieren, en die doen niet zonder reden hun behoefte buiten de bak volgens mij
ik herinner mij ineens: ik heb vroeger nog een kitten gehad die soms plaste van vreugde: als we na een paar uur thuiskwamen of als ze ons ineens 'terugvond' na een ontdekkingstocht in huis, plaste ze soms, gewoon waar ze stond ... ik weet niet of zoiets vaak voorkomt, maar ons kitten is daar toen gewoon uitgegroeid ... toen ze volwassen was deed ze dat niet meer
Gebruikersavatar
bugsy
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2012 13:13

Re: Kitten plast vandaag ineens op bed!

Bericht door bugsy »

Bedankt voor je reactie.
De bak heb ik meteen nadat hij op het bed had geplast schoon gemaakt.
Was volgens mij niet erg vies, maar je weet het maar nooit.
Ik zal kijken of het helpt om de bak wat vaker te schonen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten plast vandaag ineens op bed!

Bericht door mittenslief »

met zo'n kleintje moet je echt een paar kleine kattebakjes neerzetten al vul je maar even een klein doosje met grind of korrel in elke kamer, soms "vergeten" ze even dat ze moeten plassen en dan gebeurt er natuurlijk wel eens een ongelukje
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten plast vandaag ineens op bed!

Bericht door castratenkoor »

In iedere kamer/ruimte een afwasteiltje met wat grit. En die 2 x daags lalopen en alle plas en poep er steeds uitscheppen. Zo heb je de minste kans op ongelukjes. Sommige katten willen al niet meer op een bak als er 1 plasje in ligt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten plast vandaag ineens op bed!

Bericht door nellebel »

denk ook dat hij werd overvallen door het plasje en het niet kon ophouden. moet zeggen dat ik het ook al heb meegemaakt met beide katertjes. wel goed je bed schoonmaken want als ze het ruiken doen ze het mogelijk nog eens. gijs snuffelde dan waar hij voorheen had geplast en wilde er dan weer op plassen. en ook kijken welk reinigingsmiddel. sommige middelen trekken juist hun aan en vinden ze heerlijk ruiken om overheen te plassen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten plast vandaag ineens op bed!

Bericht door castratenkoor »

Niet iets met chloor gebruiken inderdaad. Dat nodigt uit tot opnieuw erover plassen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten plast vandaag ineens op bed!

Bericht door mittenslief »

ohh ja hier zijn ze ook gek op chloor dan rollebollen ze het liefst erdoor heen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie