Onbekende worm

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
cessna172
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2012 21:16

Onbekende worm

Bericht door cessna172 »

Wij hebben in huis een kraan die lekt en gisteren vond ik in de plas water van de kraan een worm van ongv. 1cm lang. Wij hebben zelf 2 katten dus ik kan aannemen dat het via hun komt, hoe die uit de kraan komt blijft mij wel een raadsel. Aangezien ik niets weet over dit soort dingen zal ik de worm hier even beschrijven. 1 cm groot, ik denk gesegmenteerd, puntig 'hoofdje', behaart (soort van weerhaakjes), achterste met haartjes in een ster vorm, onderkant is grijs en boven kant grijs met altijd een zwart tussenschot. Nu, het probleem is dat ik zelf dagelijks van deze kraan drink en mijn mond mee spoel dus ik zou graag weten of dit een parasiet kan zijn. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onbekende worm

Bericht door castratenkoor »

Klinkt als een stuk lintworm. Als ze opdrogen zien ze eruit als een rijstkorrel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onbekende worm

Bericht door nellebel »

is het geen oorworm? die komen ook op water af maar die komt zeker niet uit je kat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onbekende worm

Bericht door Adriana »

ik dacht ook aan een oorwurm of ander duizendpootje.
kun je 'm fotograferen? missch een pissebedje?
en het is uitgesloten als deze kraan goed is aangesloten op het drinkwaterleidingnet dat daar enge beesten, zeker van dat formaat, in meekomen..

enne, hihihi.. dit is de link/pdf-file 'lesbrief kriebelbeestjes' van het Museon, missch, kijk ook even bij kleurplaten, dat je hier je engerd herkent..
http://lessen.museon.nl/data/089816c0bd ... 792755.pdf
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Onbekende worm

Bericht door achtpuntzes »

"achterste met haartjes in een stervorm..."

doet me denken aan een zilvervisje, een insect dat zo goed als in alle huishoudens voorkomt.

die houden heel erg van vocht, dus dat je er zo een vind op de plek waar een kraan druppelt is dan ook wel logisch...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie