2 weken vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brulian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mei 2012 12:56

2 weken vakantie

Bericht door brulian »

Hoi,

in juli ga ik 2 weken met vakantie, ik vraag mij nu af wat ik best met de poes kan doen.

(voor diegene die http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 37&t=25808 gevolgd hebben, het gaat nog over dezelfde poes, het zwerfkatje heeft haar thuis gevonden ;-) )

's Nachts slaapt ze altijd buiten en overdag als we gaan werken zijn, is ze ook altijd buiten.
Als we zelf thuis zijn, komt ze uiteraard gezellig binnen.

Maar aangezien het een verlaten poes is, die verschillende maanden buiten zonder hulp heeft overleefd, laat ik ze niet binnen als we niet thuis zijn omdat ze niet buiten kan wanneer ze zelf wil. Ik heb dit 1 keer geprobeerd, maar na een kwartier was ze al aan het miauwen om buiten te gaan ;-)

Tijdens de 2 weken vakantie denk ik dat het best is, dat ik gewoon iemand vraag om haar eten te geven. Maar ik ben bang dat ze ons na die 2 weken niet meer gaat kennen :cry:

Iemand tips?

Groetjes
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: 2 weken vakantie

Bericht door Sifra »

brulian schreef: Tijdens de 2 weken vakantie denk ik dat het best is, dat ik gewoon iemand vraag om haar eten te geven. Maar ik ben bang dat ze ons na die 2 weken niet meer gaat kennen :cry:
Als je iemand hebt die haar voert, hoef je je m.i. geen zorgen te maken. Ze zal even moeten wennen aan het nieuwe personeel en even weer om moeten schakelen als jullie terug zijn, maar ik denk dat ze jullie zeker nog herkent. De oude routine is zo weer terug. Wel kan het zijn dat ze eerst wat terughoudend reageert, terwijl je verwacht dat ze blij is dat jullie er weer zijn. Katten reageren in dat opzicht heel anders dan honden.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie