Kat uit het asiel

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
McSteamy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 mei 2012 18:40
Locatie: Rotterdam

Kat uit het asiel

Bericht door McSteamy »

Goedenavond!

Mijn vriendin en ik hebben vandaag onze kat opgehaald uit het asiel, zie:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 37&t=25886

Maar nu valt ons net op dat hij viezigheid heeft bij z'n oogjes, dat er druppeltjes vocht uit z'n neus komen en dat er een soort geel kwijl bij z'n mond zit, de laatste twee zijn er pas sinds vanmiddag.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn (aangezien de DA op dit moment niet bereikbaar is, tenzij het spoed is)?
RickySpike
  • [Advertentie door Admin verwijderd]
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Sifra »

Sommige katten hebben regelmatig viezigheid in de ooghoeken, maar het kan ook door stress komen. Als hij niet niest en geen zieke indruk maakt, zou ik het nog even aankijken. Geel kwijl zegt me niets. Sleep hem niet naar de DA als het niet nodig is, hij heeft toch al moeite met de veranderingen in zijn leventje. Neem eventueel morgen nog even contact op met het asiel met de vraag of ze herkennen wat hij nu heeft.

Hoe heet ie trouwens?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Chiquita98 »

Ik zou je wel aanraden om naar de dierenarts te gaan binnenkort. Niet alleen om de symptomen die hij nu heeft, maar ook voor een algeheel gezondheids checkup zodat je zeker weet dat je een gezonde kat hebt aangeschaft.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
tommie_lover
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 13:34

Re: Kat uit het asiel

Bericht door tommie_lover »

het lijkt erg op niesziekte, daarbij kunnen ze ook gaan kwijlen dus zeker wel naar de dierenarts, let goed op of hij eet en drinkt, als hij echt ziek wordt heeft hij waarschijnlijk antibiotica nodig om te voorkomen dat hij een secundaire bacteriële infectie krijgt
03-07-2012 onze eerste kitten (L)
Plaats reactie