Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fold

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Speedster2001
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2012 00:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fol

Bericht door Speedster2001 »

Hoi !

Ik kom even vertellen dat het best wel goed gaat met Adam, hij krijgt zijn oude streekjes weer terug, hij mist alleen zijn poot wanneer hij jeuk aan zijn oor heeft en dan zie je het stompie heen en weer gaan. Sneu maar ook grappig tegelijkertijd en dan mag ik het even doen. Maar hij kan nog steeds hard lopen en trappen lopen gaat ook behoorlijk goed.
Maar tjonge jonge wat waren deze dagen zwaar zeg. Om beurten erbij blijven/slapen, deuren dicht, pleisters waren geen succes, dus erop letten dat hij er niet aan zat. De pijnstillers zijn we voorzichtig aan het afbouwen en dat lijkt goed te gaan.

Vrijdag mogen de hechtingen eruit en dan in het weekend langzaam aan weer samen met Wallace (de andere Fold) laten zijn, samen kunnen ze flink stoeien en dat moeten we wel nog even voorkomen.

Tot de volgende keer !
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fol

Bericht door Adriana »

wat fijn dat je even terug meldt! alles bij elkaar is het toch vrij snel gegaan.. en ik kan me voorstellen dat het een hele zorg is, het hele etmaal door..
nu zal hij moeten wennen dat hij sommige dingen anders moet doen, Gizmo viel ook om als-ie op zijn koppetje moest krabben..
kan zijn maatje hem wel zien? missch toch wel even voorzichtig zijn met introductie want hij beweegt natuurlijk anders en katten kunnen daar onderling erg van schrikken. en missch niet als hij rechtstreeks van de dierenarts komt, want dan ruikt hij ook nog anders..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fol

Bericht door Chiquita98 »

Wat fijn dat hij langzamerhand weer zijn oude leventje aan het oppakken is. De zorg is dan inderdaad even heel zwaar, maar moet je kijken wat je er weer voor terug krijgt. Misschien kan je ze re kennismaken door bijv een hordeur tussen 2 ruimtes te zetten als dit mogelijk is. Zo kunnen ze elkaar weer zien en besnuffelen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fol

Bericht door DaVinci »

Tranen in mijn ogen en een complete herbeleving aan deze kant...

Maar wat ben ik dankbaar dat Gizmo's verhaal heeft bij mogen dragen aan Adam's tweede kans!

Heel veel sterkte voor jullie en voor Adam natuurlijk, dat hij maar heel snel mag herstellen. Achteraf vind ik het wonderbaarlijk hoe Gizmo zich door alles heen heeft geslagen en hoe snel hij hersteld is (al ging het me toen te langzaam ;-)). Hij was (en is!) zo dapper.

Geef Adam maar een dikke knuffel van ons!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fol

Bericht door Anne »

Wat fijn dat het zo goed is gegaan en Adam herstelt van de operatie. Kan me voorstellen dat je erg trots bent op hem. Heel veel beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Speedster2001
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2012 00:34
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fol

Bericht door Speedster2001 »

Hoi,

Daar ben ik weer een keer, het gaat echt geweldig met Adam, de wond is goed hersteld, de haartjes groeien erover heen. We hebben een geweldige kat weer terug, zo gezellig en aanhankelijk (nog steeds geen schootkat) en ondeugend. Als je hem ziet rennen door het huis dan zou je niet zeggen dat ie maar 3 poten heeft. Met het stoeien met Wallace, de andere Fold, zie je wel dat ie wat in de minderheid is. We hebben er absoluut geen spijt van ! Leve Adam !

groetjes !
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fol

Bericht door nellebel »

fantastisch nieuws. wat zijn katten toch sterke beestjes zeg. go adam go
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Botkanker in de achterpoot van een 3 jarige Scottish Fol

Bericht door DaVinci »

Wat heerlijk dat het goed gaat met Adam en dat je weer zo van elkaar kunt genieten na zo'n moeilijke periode!

Wordt Adam nog nabehandeld?
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie