is ze ons zoek??

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
zoembij90

is ze ons zoek??

Bericht door zoembij90 »

Hallo,

Wij hebben sinds kort,3weken, een kitten, Lilith van 9weken, in huis. We hadden al een poes, Shady, van 3. Inmiddels zijn ze samen in het stadium beland dat Shady de kitten wast en dat ze soms samen slapen. Ook spelen, eten en worstelen ze samen.
Nu is mij opgevallen dat de kitten Lilith als ze net wakker is en begint rond te hobbelen het af en toe flink op het miauwen zet, ze kijkt dan ook om zich heen, alsof ze ons aan het zoeken is. Kan dit?
Als Shady dan na haar toekomt houdt het op zodra ze een likje krijgt of een miauw terug, Shady is altijd een grote prater geweest. En als wij Lilith optillen, meestal als Shady nog aan het wakker worden is, worden we in ons gezicht helemaal schoongelikt door Lilith en begint ze keihard te spinnen.
Is dit normaal kitten gedrag?
Tevens miauwt ze ook op de kattenbak voor ze gaat poepen, vaak als ik dan jaha nu weten we het wel roep wordt ze stil en doet ze d'r behoefte zonder geluiden, ze houdt ook op met miauwen als Shady voor de kattenbak gaat zitten...

Groetjes en alvast bedankt
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: is ze ons zoek??

Bericht door pinguin »

Je kan een hele vocale kitten hebben. Het diertje is ook nog erg jong en het kan ook zijn dat die zijn broertjes en zusjes nog mist. Als het kitten begint te roepen gewoon beantwoorden. En het scheeld dat je nog een kat heb die wel snapt wat het kitten wil.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: is ze ons zoek??

Bericht door nellebel »

hier roepen ze ook nog steeds naar elkaar. vooral als we boven zijn en er gaat er eentje naar beneden. die begint een beetje te piepen en hup, de ander vliegt ook naar beneden.
lief dat je andere kat er zo op reageert.
en wat geinig dat ze het even meld voordat ze gaat poepen. "miauw miauw, vrouwtje ik ga even poepen he"
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie