ons katertje wil niet meer eten...hoe dwangvoeren?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
LuckyLara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 okt 2011 14:13

ons katertje wil niet meer eten...hoe dwangvoeren?

Bericht door LuckyLara »

Beste leden,
ik heb even een vraagje, namelijk hoe je ook alweer kan dwangvoeren? Ons katertje van 1 jaar eet sinds vandaag niks meer en dit is niks voor hem, hij is normaal gek op eten en staat altijd het hardste te miauwen en kopjes te geven etc. wanneer we brokjes gaan geven aan de katten. Hij is ook erg op zich zelf, kruipt weg achter de kast en ligt alleen maar een beetje suf, komt ook niet wanneer je hem roept terwijl hij normaal altijd erg aanhankelijk is en met een miauw reageert wanneer je hem roept. Ik ben bang dat hij ook geen water drinkt want dat heb ik hem nog niet zien doen vandaag... Ik heb geen idee wat er met hem kan zijn, maar denk wel dat hij echt iets binnen moet krijgen want ik ben bang dat het alleen maar slechter gaat met hem als hij niks eet en drinkt, aangezien het vandaag zondag is kunnen we morgen pas bij de dierenarts terecht.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ons katertje wil niet meer eten...hoe dwangvoeren?

Bericht door Catfish »

Vandaag kun je ook naar de dienstdoende dierenarts gaan. Zou ik gezien zijn gedrag wel doen, zeker als hij slecher wordt.

Als je niet gaat zou ik inderdaad gaan dwangvoeren, een kat kan niet zo lang zonder eten.
Neem een spuit, zonder naald uiteraard. Vermeng wat blikvoer (liefst van de dierenarts) met wat water, en zuig dit op met de spuit. Spuit het zachtjes in het bekje, niet te veel tegeljk of te snel!
Dit kan uiteraard ook met water.

Sterkte en laat je even weten hoe het afloopt?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ons katertje wil niet meer eten...hoe dwangvoeren?

Bericht door Adriana »

kan het zijn dat hij verstopt zit?
zou zeker proberen wat drinken naar binnen te spuiten (aan de zijkant met injectiespuitje zonder naald) en anders even zoeken via zoekfunctie rechtsboven op spuitjedrinken.
en maandag rapido naar de dierenarts als je zondag al niet bent geweest..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie