kattin van 12 - moeilijker op de trap

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door Adriana »

dank je, Annet. de samenstelling ziet er goed uit, het is vloeibaar en heb goeie ervaring met de groene Os.
heb gisteren zitten zoeken op oorzaken/kwaal en remedies en wat ik aan berichten zie, is het om te beginnen lastig om een exacte kwaal vast te stellen.
en dan is er een veelheid aan producten her en der.. wordt dus kwestie van voorzichtig proberen en ik ga met de trias starten.
Enzo is half zo jong als Cochi maar zijn lijf heeft nogal op zijn donder gehad en als Cochi er goed op reageert, dan kan dat wellicht bij Enzo ook aanslaan.
dat soort olies blijkt ook nog goed voor de nierfunctie te zijn, dus wie weet stuift hier binnenkort een jolige Enzo in de rondte..

doe jij het door het voer of met spuitjedrinken of nog anders...?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door Cerna »

Ik deed het eerst door het voer, maar dan werd het eten heel vet en Cochi heeft een behoorlijk spuugverleden en ging dus prompt spugen. Ook vond hij het eten niet meer zo lekker.
Nu doe ik het in een spuitje van 2,5 ml en spuit het halverwege twee voermomenten in zijn bek. En dit gaat goed.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door lidewij020 »

Er stond laatst een artikel over artrose bij katten in de nieuwsbrief van mijn dierenarts:
http://sterkliniekamsterdam.nl/images/n ... ni2012.pdf
Hopelijk heb je er wat aan! Sterkte!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
paasnini

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door paasnini »

@Adriana dat zag ik ook maar de originele is er ook nog. Raar verhaal.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door Adriana »

trias omega en ander prutje flitsend snel geleverd door mdpets, moet waarschijnlijk in de koelkast.
zal beginnen via spuitjedrinken, dat gaat erg goed bij Enzo.

ander prutje is laxanorm voor Maks, die eet alleen maar droge brokjes, drinkt goed maar heeft keiharde keutels. al van alles geprobeerd maar het blijven stuiters, dit likte hij zo van mijn vinger, daar dus geen probleem mee
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door Cerna »

Ik bewaar Trias Omega in de keukenkast. Heb er ook nooit bij stilgestaan dat het evt. in de koelkast zou moeten. Is zo vet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door Adriana »

staat op het flesje in kabouterletters onder de ingrediënten-opsomming en analyse:
tot 8 maanden houdbaar na openen mits goed afgesloten, donker en in de koelkast wordt bewaard

vetten worden snel ranzig en niet lekker als ze tikje warm worden en ze gaan na verloop van tijd achteruit.
erg vette nierbroks hebben daar ook last van en worden dan niet meer gepruimd..

laxanorm werkt bij Max geweldig,
eindelijk een middel gevonden dat binnen een etmaal soepele drollies geeft, die goed samen te drukken zijn in plaats van die keiharde knikkers en hij vindt het heerlijk..
kan geen kwaad voor nierkatzels want te verwaarlozen eiwitgehalte en veel vet/glycerine.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door Cerna »

Oh jee, dan zal ik de rest maar weggooien want met deze hitte. Het ziet er anders nog wel heel normaal uit en ruikt ook niet anders en Cochi vindt het sowieso vies.
Is laxanorm wat anders dan lactulose?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattin van 12 - moeilijker op de trap

Bericht door Adriana »

ja!

lactulose bevat galactose, lactose, fructose
http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h102789.pdf
interacties: lactulose kan het kaliumverlies versterken dat door andere geneesmiddelen (bv plasmiddelen, cortiosteroiden en amfotericine B) wordt veroorzaakt.. etc. even zelf verder lezen in pdf file

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactulose,
uiteindelijk werd ik niet zo veel wijzer dus wikipedia maar geraadpleegd om te weten wat lactulose is.. en welke aandachtspunten..

Laxanorm is een aanvullend diervoeder dat de darmpassage bij honden en katten stimuleert. Laxanorm wordt gebruikt voor honden en katten om de darmpassage te bevorderen en de darminhoud te verzachten. Samenstelling: Vaseline 21,499 g, paraffineolie 3,403 g, excipient q. ad 100 g. Dosering: Onder het voedsel toe te dienen. Katten: 1 pompdruk per 3 kg lichaamsgewicht gedurende 3 dagen. Honden: 1 pompdruk per 5 kg lichaamsgewicht gedurende 5 dagen. Pomptube bevat 100 gr.

dit is aan samenstelling wat op het pompflesje staat: olien, vetten, dextrose, malt. Maks reageerde op geen enkele laxatract/lactulose en aanverwant en ook haarbalpasta's gaven geen effect of werden niet gepruimd.
heb het geprobeerd met olijfolie in een capsule maar dat is vette smeerboel en gaf ook geen indrukwekkend resultaat.

dit is het eerste product wat binnen 24 uur meer soepelheid in een drolletje geeft. dus makkelijker darmpassage ipv die harde knikkers en hij vindt het erg lekker. heb niet de dosering voor katten aangehouden, lijkt me gezien het resultaat bij Maks veel te veel en hier is een klein kloddertje genoeg voor het gewenste effect.
lijkt me ook wel wat voor Pluis en zal bericht daar ook plaatsen ter info.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie