Exil

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
mjonker-vogelzang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2010 11:13

Re: Exil

Bericht door mjonker-vogelzang »

Hoi

Via google kwam ik op deze site terecht. Afgelopen weekend heb ik mijn poes van 3 jaar ontwormd met exil. Uit alle goede bedoelingen voor mijn poes. Maar ze werd helemaal ziek. We hebben haar 2-3 dagen niet gezien. Ze was naar buiten gevlucht en kwam niet meer thuis. Ik vreesde al dat ze zich had verstopt en misschien niet thuis zou komen. Gelukkig zag ik haar ineens bij ons in de tuin. Ik riep haar, maar ze kwam niet vol enthousiasme naar binnen (anders wel). Ze bleef zitten waar ze zat, heb haar opgepakt en binnen gezet. Binnen thuis is ze zeer rustig, drinkt alleen wat water, eet bijna niets, volgens mij is ze zo misselijk als een.....kat;). Ik vind overal veel poezenhaar in huis (kan dat ermee te maken hebben?). Normaal is ze zeer actief en net een clowntje. Maar dit....ik wijt het ook aan de exil. Normaal had ze dit nooit. Bij mij: nooit meer exil!

Groetjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Exil

Bericht door pearlsofpassion »

Dierenarts opzoeken!! Haar minstens aan een infuus hangen om haar te ondersteunen het gif zo snel mogelijk uit te scheiden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Rietje10
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2012 09:18

Re: Exil

Bericht door Rietje10 »

Hallo, ja inderdaad, dat had mijn Sabbeltje er ook nog bij, heel erg verharen sinds ik haar Exil had gegeven!!!! Wat een rotspul zeg!.
Ik heb de fabrikant gemaild en een mail teruggekregen. Hij vraagt mij vragen die ik nog moet beantwoorden. Op zich wel een aardige mail en ook een hele snelle reactie teruggekregen. Hij schreef het volgende:
"Welke dierenarts heeft vaker zieke dieren van Exil.
Welke Exil betreft het hier?
Weet de dierenarts om welke stoffen het gaat?
U komt zorgwekkende recensies tegen.
Hebt u die geverifieerd?
Zijn deze betrouwbaar?
Een heleboel vragen en ik zal proberen om uit te leggen waarom.
Exil is een hele groep medicijnen/diergeneesmiddelen. (meer dan 50 soorten)
Veel dierenartsen kennen deze diergeneesmiddelen niet en weten niet dat het om verschillende producten gaat.
Elk diergeneesmiddel is geregistreerd en heeft een hele strenge controle wat betreft bijwerkingen.
Als mensen op internet schrijven mijn dier is dood gegaan aan Exil dan denken vele mensen dat is een vreselijk middel.
U denkt dit ook.
Echter de dieren die dood zijn gegaan aan Exil betreft een aantal katten die zijn behandeld met een middel wat alleen voor honden gebruikt mag worden.
Op de verpakking staat op elke zijde van de verpakking dat het niet bij katten mag worden gebruikt en toch denken mensen, het zal wel meevallen.
Op vele fora verdwijnt de nuance en staat alleen nog maar van Exil gaan dieren zelfs dood en men blijft dit herhalen zonder dat men zelf die ervaring heeft.
Gelukkig is het nog nooit eerder voor gekomen dat na juist gebruik van de diergeneesmiddelen dieren dood zijn gegaan van Exil.
Anders zou het ook niet meer dan terecht zijn dat zoals u ook zegt zo'n middel uit de handel zou worden gehaald.
Wij vinden het jammer dat op internet vele ongenuanceerde berichten staan en hoe vaker deze berichten worden bekeken, hoe eerder ze worden gevonden ook al zijn ze niet of niet helemaal waar.
Maar waar het natuurlijk om gaat is uw kat.
Vervelend dat uw kat last heeft gekregen van braken en diarree.
Na toediening van een wormmiddel kan dit helaas optreden, zowel bij ons middel als bij een ander middel van bv de dierenarts.
Vraagt u maar eens of ze nog nooit van de andere middelen dieren heeft gehad dat die braakklachten of diarree klachten hadden na ontworming.
Helaas is dat inherent aan het ontwormen.
Ter informatie, waarschijnlik heeft u nu een middel van de dierenarts mee gekregen?
Onderstaand de bijsluiter van de wormtabletten die de meeste dierenartsen gebruiken (Milbemax) hierin staan de volgende bijwerkingen.
Officiele registratie Milbemax
4.6 Bijwerkingen (frequentie en ernst)
In zeer zeldzame gevallen, in het bijzonder bij jonge katten,
zijn na het toedienen van het veterinaire product systemische
verschijnselen (zoals lethargie), neurologische
verschijnselen (zoals spiertrillingen en ataxie) en/of gastointestinale
verschijnselen (zoals braken en diarree)
waargenomen.
Bij de officiele registratie staat bijons product No Worm CF
Bijwerkingen:
- geen.
In onze bijsluiter hebben we gezegd: Bijwerkingen komen zelden voor.
Dit doen wij omdat wij vinden dat de registratie niet duidelijk genoeg is, alleen de bijwerkingen komen zo weinig voor dat dit niet in de registratie hoeft te staan.
Maar voor u als consument vinden we het duidelijker als er staat bijwerkingen komen zelden voor.
Uw kat
Uw kat is waarschijnlijk erg gevoelig op zijn/haar maag en het ontwormen was in combinatie met de wormen in het maagdarm kanaal net teveel.
Voor gevoelige katten adviseren wij meestal onze minitabletten.
Omdat wij het heel vervelend vinden dat u kat ziek is geworden na het ontwormen, wil ik u een alternatief aanbieden.
Oplossing
Als u daar prijs opstelt kan ik u een doosje Exil No Worm Kat toesturen zodat uw gevoelige kat de volgende keer gewoon ontwormt kan worden zonder braken.
Ik hoop dat zo een beetje duidelijk is dat de No Worm pasta heel veilig is en blijft voor kittens en pups (vraagt u maar eens bij de Kittenmand in Tilburg, die gebruiken ons middelen al jaren bij hele zwakke en zielige kittens ), Dat zouden ze nooit doen als het niet veilig was.
En er zijn nog vele andere asielen en ook dierenartsen die ons product gebruiken.
Helaas kunnen we nooit garanderen dat bij geen enkel dier een keer problemen kunnen optreden.
Graag hoor ik van u hoe we uw probleem kunnen oplossen en als u nog vragen hebt kunt u bellen of mailen."[/color]

Op zich dus wel een aardige mail, maar nee, ik hoef niet nog een doosje Exil cadeau!!! En tot nu toe heeft Sabbel goed gereageerd op de Milbemax. Voor mij nog steeds nooit meer EXIL!!!!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Exil

Bericht door pinguin »

Ik vind het een apparte mail. Maar wel typisch voor een bedrijf die zijn product wil verdedigen. Er zullen genoeg mensen zijn die goede ervaringen hebben met exil maar ik vind het wel heel raar als ik naar mijn dieren arts ga en vraag wat ik het beste kan begebruiken om te ontworden. Ik als antwoord krijg, omdat je binnen katten heb kan stronghold goed genoeg zijn. Anders milbemax maar ze ontrade me toch met klem om exil te gebruiken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Exil

Bericht door Chiquita98 »

Vraag me wel af van welk middel in exil de katten zo ziek kunnen worden. Dan zouden we andere tabletvormen hier ook op kunnen checken. Ik gebruik ook ontwormingsmiddel uit een winkel en heb nog nooit geen klachten bij mijn katten gezien. Voordeel van deze tabletten is namelijk dat het lekker gemaakt is en zij het echt een lekkernijtje vinden(behalve balou...half brits korthaartje dus wat kritischer met eten :grin: )
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Exil

Bericht door nellebel »

ben sowieso niet zo van middelen die in de vrij handel te krijgen zijn. heb liever iets van de DA omdat die naar mijn idee goede middelen gebruikt. zouden daar veel bijwerkingen bij komen dan weet ik zeker dat hij zou overstappen. dat is net zo als met pillen voor mensen, haal ik ook liever in de apotheek als bij het kruidvat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Exil

Bericht door Chiquita98 »

Ben ik niet helemaal met je eens. Het komt toch zeker ook vaak voor dat onze dierenartsen verkeerde dingen voorschrijven......daar zijn we toch wel achter gekomen op dit forum. Ik haal mijn pillen gewoon bij kruidvat zoals pijnstillers. Niks mis mee
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Konijntje
Lynx
Lynx
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2011 13:06

Re: Exil

Bericht door Konijntje »

Kimberly_Smile schreef:*zet het op de lijst nooit te proberen producten*
Wie kan mij zeggen waar deze lijst staat ik weet niet waar ik moet kijken?

Thanx
ingrid64
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2014 15:39

Re: Exil

Bericht door ingrid64 »

ik schrik me rot van dit verhaal over exil . ik heb 3 katten en zijn niet zo makkelijk met het in nemen van pilletjes of pasta .ik 1 europees korthaar en 2 maincoons
mijn europees was ik vorig jaar augustus bijna kwijt .hij sliep inderdaad veel en toen ik smiddags thuis kwam was het net mn hond die aan het janken was maar nee het was de kat gelijk de dierenarts gebeld ook dat hij naar de bak was geweest maar er kwam geen plas uit .dit werd een spoedgeval moest gelijk komen .de dierenarts heeft hem kennen redden uit zn nierfalen..afgelopen 3 weken geleden is 1 van mn maincoons overleden ook een paar dagen lusteloos en plots vanuit het niets dood.ik dacht dat hij loom van het zonnetje was maar nu ik ga denken ik heb hem rond 4 weken geleden de anti worm pasta van exil gegeven .de andere heb ik nog niets gegeven dit heb ik volgens mij ook aan de europees korthaar gegeven rond een half jaar geleden . shit man ohhh dit vindt ik heel erg
Rietje10
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2012 09:18

Re: Exil

Bericht door Rietje10 »

Hai Ingrid, oh wat erg voor je.... Ik weet niet wat ik moet zeggen....

Het spul is dus nog steeds in de handel, ik begrijp dat niet..., hoe kan dat toch?

Het is niet jouw schuld!! En misschien is dit niet door de Exil gekomen.

Heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet, bah, wat doet dat pijn hè?
Plaats reactie