vechtende katten

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
swendyke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2012 12:28

vechtende katten

Bericht door swendyke »

hoi ,hoi,
Wij hebben een poes en een kater allebei geholpen en komen uit het zelfde nestje ze zijn nu bijna 7 jaar bij ons en is altid heel goed gegaan en waren altijd heel lief voor elkaar konden niet zonder elkaar nu is er gisteren iets vreemds gebeurd, de kater is een beetje snel en ondeugend en mijn vriend ging gisteren et de fiets weg en de kater was ontsnapt en was ook buiten en dat had mijn vriend niet gezien dus de kater heeft z`n 5 uurtjes buiten in de tuin gespeeld want ze kunnen de tuin niet uit overal kattenstroom. En toen kwam ik thuis en zag alleen de poes vlug alles afgezocht en toen was de kater buiten, dus beestje binnen gelaten en ik had nog gezien dat die ging eten en toen ging het mis ineens hadden ze ruzie en de poes is altijd al wat banger geweest maar ze gromt en blaast en plast binnen dus heb de katten appart moeten doen ze vermoorden elkaar denk ik. heb ik vandaag naar de DA gebeld en heb pilletjes gekregen voor de poes dat ze minder stress heeft en hopelijk gaat ze de kater weer accepteren.
Hebben jullie nog tips???
:cathappy:
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: vechtende katten

Bericht door Chiquita98 »

Wat voor pilletjes heeft je poes gekregen dan?? Snap niet dat je poes dan ineens maar pillen moet slikken.
Waarschijnlijk heeft je kater een onbekende geur meegenomen waarvan je poes geschrokken is. Hoe is de ruzie ontstaan dan? Vanuit de kater of vanuit de poes. Kan ook zijn dat hij doordat hij dus buitengesloten was erg gespannen was en dit af reageerde op de poes.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
swendyke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2012 12:28

Re: vechtende katten

Bericht door swendyke »

ja ik weet ook niet wat er precies aan de hand is maar de poes is erg bang en gestrest en daar heeft ze nu clomiclam 5mg voor gekregen
:cathappy:
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: vechtende katten

Bericht door Chiquita98 »

Is dat niet een soort antidepressiva?
Als ik jou was had ik het toch eerst even aangekeken. Vaak is het binnen een paar dagen wel weer goed hoor.
Vind het eerlijk gezegd wel snel om meteen de poes na een dag al aan de pillen te doen. Maar goed hopelijk is de stress weer snel voorbij.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
swendyke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2012 12:28

Re: vechtende katten

Bericht door swendyke »

ja heb even gegoogeld en dat is het volgens mij wel .maar de DA geeft dat niet zomaar mee toch? ze breken m`n huis af dus zou toch iets moeten
:cathappy:
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: vechtende katten

Bericht door achtpuntzes »

sjee.... beetje vechten en kat word meteen vol pillen gestopt.

wat voor pillen geef je dan tegen het vechten? kalmeringstabletten? antidepressiva?

ik zou er niet zo'n probleem van maken. de ene kat ruikt anders, naar "buiten", dus dat zal wel de reden van het vechten zijn. ik denk dat dat zonder pillen maximaal met een paar dagen weer bijtrekt.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: vechtende katten

Bericht door Adriana »

clomicalm is troep en ontwikkeld voor honden, niet voor katten.
een van de bijwerkingen is een eetstaking en dat is niet zo handig..

er zijn matatabi staafjes waar ze erg rustig van worden en er is een feliway verdamper.
ze moeten zo snel mogelijk weer naar elkaar gaan ruiken dus dekentjes uitwisselen en om+om borstelen met dezelfde borstel, aaien mag ook.
ik snap de poes wel, die heeft een vreemd ruikende indringer is haar huis gekregen en slaat op tilt.
en de kater kan niet zeggen: 'hoi, ik ben het maar hoor!'.. en ze herkent hem nauwelijks tot niet meer..
en als je al clomicalm geeft, halveer dan de voorgeschreven dosis maar eigenlijk....
rechtsboven zit een zoekfunctie en zoek+lees onze berichten even over clomicalm..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vechtende katten

Bericht door castratenkoor »

Ik zou helemaal stoppen met die zooi. Dat is op een vlieg schieten met een mitrailleur.
Als je dat een poos hebt gegeven gaat de kat flippen als je stopt.
Beter even herintroductie, eerst met een hordeur oid ertussen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: vechtende katten

Bericht door achtpuntzes »

dit soort medicijnen ZOU een laatste redmiddel MOETEN ZIJN, dus als al het andere niet lukt. en niet bij het eerste telefoontje meteen voorschrijven. dat vind ik gewoon schandalig !

geen kritiek op TS overigens, maar dus op de DA in kwestie....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: vechtende katten

Bericht door pinguin »

Ik zit een beetje met verbazing dit topic te lezen. Ik snap je dierenarts echt niet. Ik sluit me verder aan bij mijn voorgangers. Er zijn zo veel kat vriendelijkere alternatieven.
Maar hebben ze normaal wel een goede relatie? Want ik vind dit toch een vrij heftige reactie van uit je ene kat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
swendyke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2012 12:28

Re: vechtende katten

Bericht door swendyke »

nou ik heb ze nu bij elkaar zitten en gaat redelijk tot goed en laat ze nu bij elkaar en wil morgen dan ook stoppen met die pilletjes want dat vind ik niet nodig dan. Wel ga ik de feliway proberen hoor daar veel goede verhalen over. Overigens wist ik niet wat clomiclam precies in houd vind dat jullie wel heftig reageren hoor. :???:
:cathappy:
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: vechtende katten

Bericht door achtpuntzes »

ik neem je ook helemaal niets kwalijk, hoor... het is niet anders dan logisch als je je dierenarts volgt in zijn/haar advies.

maar het voorschrijven van dit medicijn is in mijn ogen verkeerd in deze situatie. dat is de fout van de DA en niet van jou. er zijn ook huisartsen, als je daar langs gaat dat je af en toe een dipje hebt die dan meteen antidepressiva gaan voorschrijven. dat is eigenlijk hetzelfde. dit soort medicijnen, angstremmers/kalmeringsmiddellen/antidepressiva word tegenwoordig net zo snel genomen als een asprine, zowel in de mensen als inmiddels ook de dierenwereld,en ik vind dat een slechte ontwikkeling.

ik vind het fijn dat je snel stopt met clomicam. het was waarschijnlijk niet nodig.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
swendyke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2012 12:28

Re: vechtende katten

Bericht door swendyke »

ja als het niet nodig hoeft he ook niet maar vind het wel zielig als een kat altijd met stress moet leven dat wil ik ook niet. en dat doet ze wel
:cathappy:
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: vechtende katten

Bericht door Chiquita98 »

Is het dan niet een beter idee om te kijken waar die stress vandaan komt? En je schreef in je eerste verhaal dat ze altijd heel goed overweg konden dus ik ga ervan uit dat ze voor die tijd nooit gestresst was?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: vechtende katten

Bericht door sven0503 »

ik heb vandaag Feliway meegekregen van de DA.

Volgens haar verspreid het feromonen waardoor de stress bij katten verminderd word.

Dus wellicht voor jullie ook een optie?
Plaats reactie