Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Bericht door Ilovesiamesecats »

Onze kater Pride was vanmorgen helemaal in orde. Hij at goed, was speels. Nadat we samen met Lucky een middagdutje hadden gedaan zag ik direct dat er wat mis was. Normaal komt hij direct naar me toe als ik wakker word, nu niet. Niet veel later kwam zijn ochtendeten er uit.

Hij ging op de bank liggen en was maar sipjes. Reageerde nauwelijks op geluiden, en lag heel stil.

Vanavond ben ik naar de dierenarts geweest en het bleek een virus, hij had ook koorts. Zo zie je maar dat je nooit voorzichtig genoeg kunt zijn!! Nu heeft hij een antibraak injectie gehad en anti biotica. Na een half uurtje zagen we onze kater weer opleven!! Als ik niet was gegaan had het arme beestje een hele nacht beroerd geweest....

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Bericht door patiani-guusje »

Wat goed dat je zo scherp bent en meteen actie hebt ondernomen! En wat fijn dat Pride al zo snel weer opknapt!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Bericht door Anne »

Virussen horen bij het leven, wij mensen hebben ook weleens de griep. Als je dan naar de huisarts gaat is het engiste advies wat je krijgt is dat je het moet uitzieken.
Persoonlijk vind ik het overdreven om op zo'n kort termijn het lichaam gelijk vol te duwen met chemische rommel, ab's remmen het lichamelijk herstel en zwakken het dier af.
advies van mijn kant, laat het dier het zelf uitzieken. Duurt dat te lang ga dan naar de da.
Nu heb je gekozen voor een chemische oplossing en daar wordt jouw dier echt niet sterker van
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Bericht door Ilovesiamesecats »

De dag er na had hij 40.2 dat is (zeker voor een kitten) veel te hoog!! Als je je kat ziet lijden moet je er mee naar de dierenarts, punt. Je weet niet wat de oorzaak is, pas als je bij de dierenarts bent geweest. Voor hetzelfde geld was zijn bek ontstoken, of een blaasontsteking. Daar mag je niet mee wachten.

Ieder zijn mening, ik ben van mening dat ik (heel) goed voor mijn beestjes zorg!

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Bericht door castratenkoor »

Groot gelijk topic starter, ik hoop dat Pride heel snel weer opknapt.

Ik ben het niet met Anne haar visie eens. Als een kat zo snel instort en hoge koorts heeft, ga ik ook zeker niet afwachten, maar gelijk naar de dierenarts. Die koorts moet snel naar beneden.
Door hoge koorts kan hij een stuip krijgen. En dan kan het maar zo einde oefening zijn.

ik heb dat nu 2 x met Rik meegemaakt en dat ga ik echt geen dag aankijken. Hij eet dan ook niet meer zelf, dat betekent zeker een week dwangvoeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
paasnini

Re: Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Bericht door paasnini »

Verstandig hoor, een beetje ziek is iets anders dan zo instorten.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Bericht door Ilovesiamesecats »

Vrijdag had hij dus 40.2 ondanks de injectie. Ik wil niet weten hoe hoog het was geweest zonder, dat had inderdaad helemaal fout af kunnen lopen!! In een paar uur tijd stortte hij donderdag in, ik ben me te pletter geschrokken. Mijn oude kater heeft dat ook een keer gehad, die bleek finaal verstopt te zitten.

Ik heb heel veel jaren katten ervaring en weet inmiddels wel wanneer iets serieus is of niet. Dit was doodeng om te zien. Van ADHD naar apatische kater in een paar uur is echt foute boel.

Ik heb Emeprid en Novacam mee gekregen. Novacam was ik niet zo blij mee maar je moet wat. Ik geef het hem misschien ook niet meer, hij is meer dan voldoende opgeknapt nu. Emeprid heb ik niet eens gegeven, hij at na de Cerinia injectie zelf weer en het bleef er in.

Zaterdag is hij binnen gebleven en hebben we hem rustig gehouden, gisteren mocht hij wel naar buiten maar hebben we hem verder ook rustig gehouden. Vandaag is het natuurlijk een feest in de tuin en hij geniet weer volop.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Bericht door jennli »

Fijn dat het weer goed gaat. Bij niesziekte moet je btw ook niet te lang wachten met ingrijpen. Dat hebben we hier ook al meegemaakt. Zonder onmiddellijk ingrijpen hadden we nu geen Saartje meer gehad.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie