Droogvoer met hoog vleesgehalte?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Droogvoer met hoog vleesgehalte?

Bericht door pearlsofpassion »

Echt?
Ik heb Orijen enkel als snoepje geprobeert, moet ik eerlijk zeggen.
Maar van Acana aten ze hier ook al 2 keer niets. Dat heb ik het voorbije half jaar gevoerd. Maar nu dus op vers, want die Acana kon ik me niet blijven veroorloven. Orijen zou ook niet lukken hoor, hoe weinig ze ook nodig hebben. Zelfs samenstellen komt me een stuk goedkoper uit.

Renske is geen alternatief voor vers. Het is gestoomd, dus verhit. Ik zou zelfs eerder een blik met een hoog vleesgehalte geven dan Renske. Er zit nog erg veel in dat in mijn ogen niet in kattenvoer hoort (tenzij je niet anders kan).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Droogvoer met hoog vleesgehalte?

Bericht door Livewithlouis »

Ik vind Vet Concept ook een fijn kattenvoer. Het is en blijft blikvoer maar kwalitatief erg goed naar mijn mening. + veel verschillende soorten vlees en vis dus je kunt goed variëren!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Droogvoer met hoog vleesgehalte?

Bericht door Adriana »

ken het hele merk niet dus maar even gegoegeld..
http://kattenvoeders.noorseboskatten.net/?p=53

t was even zoeken naar de site van de fabrikant en daar niet zo veel wijzer geworden.
duits bedrijf dat kennelijk goed is in reclameteksten maar een overzicht van producten, ingredientenlijsten en analyses kan ik niet vinden..
(en dat is wel vaker het geval met voer dat via da's gaat.... )
wel goed om je duits weer eens een beetje/eind Bisschen op te halen..
http://www.vet-concept.nl/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Droogvoer met hoog vleesgehalte?

Bericht door Livewithlouis »

Je zou van die grondige duitsers toch een tot in detail uitgewerkte ingrediëntenlijst verwachten! Ik zal ook eens gaan zoeken! En anders typ ik even voor je over wat er op het blik staat!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Droogvoer met hoog vleesgehalte?

Bericht door Adriana »

de enige site waar ik de ingrediënten en analyse vind, zowel van getest natvoer als twee soorten brokjes is die van de nobo's, link zie boven.
wat me opvalt is dat dit voer eigenlijk bedoeld/ontwikkeld is voor katzels met problemen maar ook daarover zijn de dames/heren van vet-concept uiterst karig met info.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Droogvoer met hoog vleesgehalte?

Bericht door Livewithlouis »

ja je hebt de dieetvoer variant en de gewone. Ga het dit weekend voor je uitzoeken!
Plaats reactie