schooier

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: schooier

Bericht door castratenkoor »

Graag gedaan, altijd bereid mee te denken!

Succes, hoop dat het gaat werken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: schooier

Bericht door Adriana »

schooier schreef:deksel van de kattenbak er afgehaald,
oh ja! dat zou best wel eens de aanleiding kunnen zijn, opgesloten zijn terwijl je als kat maximaal kwetsbaar bent!
en zeker een tiepje als Tommy met zijn recente verleden..
denk dat je 'probleem' vrij snel op te lossen is, probeer wat varianten uit en kijk hoe meneer zich gedraagt en je ziet snel genoeg welke richting Tommy op wil..
het blijft maatwerk bij katzels..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
schooier
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 apr 2012 19:16
Locatie: Spijkenisse

Re: schooier

Bericht door schooier »

Mogguh.

Jullie tip hebben wel geholpen tot nu toe hoor,

Heb nu 2 bakken boven staan en 1 beneden precies voor de meterkast tevens voor de voordeur,

en ja, gister nacht heeft tommy gepoept in de bak bij de meterkast/voordeur, en in de bak boven geplast.

Vanmorgen (heb een paar vrije uurtjes) tijdens het opruimen van mijn huisje, zag ik tommy op de kattenbak beneden bij de meterkast poepen, dus dat is vast zijn plekje dan om te poepen, nou ikke ben blij :)

Gister had die wel even iets buiten de bak gepoept lol, de helft lag aan het randje in de bak, en de andere helft op de grond, vanmorgen heeft die het wel goed in de bak gedaan, en heb 'm erna voor beloond dmv van ene paar kattensnoepjes en goed zo te zeggen :)

Verder, ik merk dat tommmy elke dag zich zelf meer ontspannen voelt hier in huis, sterker nog, hij speelt als een dolle kater erg leuk om te zien ook.

Balletjes, muisje, wattenbolletjes allemaal leuk, maar niet als je met hoge hand gooit, is die wel een erg bang, dus dat doe ik voorlopig maar beter even niet, zal dat met de tijd gaan opbouwen, zodat die daar ook niet bang meer voor is.

Echt aaien lukt nog niet, wil tommy ngewoon nog even niet, misshcien wel nooit, maar ik kan 'm wel goed aaien als die zijn natte voeding krijgt die schooier :)
Verharen doet hij als een malle, ik ga straks naar de dierenwinkel om een speciale borstel te kopen er voor, heb het gister met een gewone haarborstel gedaan, maar dat werkt maar voor de helft,

Wellicht vind die een kattenborstel wel heerlijk, ik ben benieuwt.


En nog een extra bericht voor castratenkoor , ik had er overheen gelezen de laatste keer, je vroeg of zijn ontlasting stevig is, het antwoord is ja erg stevig, dus ook makkelijk om uit de bak te vissen en in de wc door te spoelen :)


Bedankt mensen voor de tip ;)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: schooier

Bericht door nellebel »

ik heb ook een furminator (ik denk dat je die bedoelt) voor te kammen, maar die moet je niet te vaak gebruiken. kunnen ze ook kaal van worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: schooier

Bericht door paasnini »

Mag ik je dan dringend aanraden andere kattenbakvulling te halen? Ik had onlangs een gesprek met een kattengedragskundige en die vertelde dat houtkorrels erg vaak resulteerd in een niet zindelijke kat. De houtkorrels voelen naar aan de pootjes, een soort balanceren op kleine boomstronkjes.

Ik heb net het hele topic gelezen en zo genoten. Wat super dat je Tommy een huisje geeft.
Hier een ex-zwerfpoesje, doosjes en balletjes zijn super leuk maar hengeltjes en andere katten om te spelen zijn eng, heeft ze gewoon nooit geleerd.

Succes en veel geluk en plezier met en van hem.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: schooier

Bericht door Adriana »

een rubberen soort van roskam paardenborstel werkt hier erg goed.
masseert en de losse haren komen er makkelijk uit. ik heb geen langharige wollebollige katzels dus voor hier is dat genoeg.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
schooier
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 apr 2012 19:16
Locatie: Spijkenisse

Re: schooier

Bericht door schooier »

UPDATE Tommy de gelukkige kater.

Tijdje geleden dat ik weer over tommmy schreef, het voelde ook wel een beetje als mijn plicht om een verslagje te schrijven hoe het intussen met mijn prinsje gaat, na alle goede raad enmeeleven van jullie hier op de kattensite.
zo' n 3 weken geleden, had meneer, ondanks dat er 2 bakken in huis stonden en ik meende dat het weer prima ging, op maar liefst 3 plekken op zolder geplast, 2 keer in/op een doos en de laatste keer in een hoekje volledig over mijn net nieuw gelegde laminaat.
Ik baalde er als een stekker van en werd een beetje wanhopig van.
Ik heb een katten vriendin gebeld, en zei zij mij, hups natas die je tuindeur open, en laat hem naar buiten.
Eerst was ik was twijfelachtig immers hij was hier net zo'n 3.5 week.
Maar dat die overal plaste wilde ik natuurlijk ook niet, mijn advies was nog een weekje aankijken, als het probleem zou aanhouden wellicht terug brengen naar hert asiel met zeker een enorme pijn aan mijn hart en een groot verlies.
Het was kiezen of delen, ik heb besloten het advies van vriendin op te volgen, het was nu of nooit, heb ik de tuindeur opengezet, immers ik heb nu eindelijk een kat in huis kunnen nemen ivm een prima mogelijkheid dat hij naar buiten kan.
Tommy was nieuwsgierig, ging op z'n gemakje naar buiten, heeft ongeveer 20 minuten op het terras gezeten en om zich hene gekeken.
toen ging hij de boel wat verkennen, mijn tuin is niet geheel afgesloten en opeens ging Tommy door een kiertje van de haag het buitenpad op, en weg was die.
Ik voelde me gelijk rottig, heb vriendin gebeld, en zei zij me dat het weleens een paar dagen kon gaan duren voor die weer terug zou komen, daar vertrouwde ik enigzins op.
Toch voelde ik me rottig, maakte me na een uur al zorgen, en bedacht me al wat te doen als tommmy nooit meer terugkwam, ik ben een groot rondje in de buurt gelopen en heb zijn naam meerdere malen geroepen, maar geen tommy gezien meer.

S'avonds rond 23.50 besloten mijn dochter en ik met een pak kattenbrokjes buiten te gaan en daarmee te rammelen, er liepen gelijk 6 andere katten met ons mee, tot we bij een bosje aankwamen vakbij mij om de hoek, een man die zijn hond aan het uitlaten was kwam dichterbij, hups, alle 6 katten weg, maar mijn dochter meende dat ze nog een andere kat zag met een zelfde gestalte als onze Tommy.
Ik heb het zelf niet gezien ik ben wat nachtblind, maar ik hoopte dat mijn dochter gelijk had.
Telleurgesteld en sip gingen we uiteindelijk maar slapen,
De wekker ging smorgens om half 8, het eerste was ik deed was nara bveneden rennnen, en in de achtertuin kijken, en ja hoor, hoe fijn, Tommmy zat in de tuin, hij kwam gelijk binnen, en heeft zijn brokjes gegeten.
Ikwas geheel enthousiast, en heb steeds tegen mijn Tommy gezegt hoe trots ik wel niet op hem ben en duidelijk laten merken hoe blij ik was.
Smiddags ging hij weer naar buiten, hij kwam geregeld terug, s'avonds vlak voor bedtijd is die binnen gebleven, en tot hedendaags is dat nog steeds zo gebleven, ik heb liever niet dat Tommy snachts buiten is.

Sinds dat tommmy naar buiten gaat, heeft hij niet meer in huis geplast, ook niet in de kattenbak die allicht nog in huis staat, heb er wel 1 weggehaald.
Ik kan goed merken dat Tommy zich steeds en steeds meer op z'n gemak voelt hier in huis, en ook gehechter en vertrouwder raak aan mij/ons.
Hij laat zich uitgebreid aaien, spint/knort, vind het lekker al die aandacht, geeft continue kopjes langs de benen, en luistert aardig naar zijn nieuwe naam.

Ik heb een natuurlijk fluitttontje waar tommy meen ik zeker naar luistert, als ik dat fluit, komt die vaak binnen een mum van tijd terug.
De afgelopen weken is hij steeds s'avonds voor bedtijd terug naar huis gekomen, en slaapt hij languit op het voeteneinde van mijn bed.

Kortom, ik ben blij dat het opgelost is, tommmy een gelukkige kater is geworden, wij zijn vertrouwen hebben gewonnen, en ik een heerlijk poezenvriendje heb die hier veel aandacht krijgt, en dat Tommmy gelukkig is buiten en binnen.

Ps: Heb een kattenborstel/kam gekocht, en dat gaat intussen ook best aardig, al vindt hij het niet echt je van het :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: schooier

Bericht door nellebel »

fijn dat het goed gaat, maar is het wel veilig bij jullie om naar buiten te gaan. het risico op een ongeluk wordt wel groter zo. en ok op ziektes zoals fiv en felv. ik zou in ieder geval de tuin goed afmaken want je stelt hem wel een veel gevaren bloot zo.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
schooier
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 apr 2012 19:16
Locatie: Spijkenisse

Re: schooier

Bericht door schooier »

Hai. In woon in een vrij rustige woonwijk, er zijn geen autostraten rondom, er lopen hier ook super veel katten van de buren rondom in de buurt, nee, ben niet echt bang, ik zie tommy graag gelukkig, ik heb ook speciaal gewacht met het nemen van een kat tot het moment dat ik een huis zou krijgen waar een kat naar buiten kan.
Tommy is in geent, heeft een wormenkuurtje gehad, een vlooienkuur en is verder gezond.
Een risico op een ongeluk is altijd aanwezig, maar misschien ook niet, om daar nu een kat voor binnen te houden, nee, immers een mens kan ook een ongeluk buiten krijgen, om dan als mens maar steeds binnen te blijven, nee :)
*De buurt weet intussen ook dat Tommy bij mijn huisadres woont, er is hier veel socializing.

Groetjes Prins Tommy en ikke.
Plaats reactie