Verhuizen met 4 katten

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yoeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 sep 2005 12:39

Verhuizen met 4 katten

Bericht door Yoeri »

We gaan binnen enkele maanden verhuizen en willen dat voor onze poezen natuurlijk zo aangenaam mogelijk maken. We hebben een idee hoe we het willen aanpakken maar ik wil het even toetsen aan de katten-kennis hier. Onze 4 katten zijn echte buiten-katten, ze een 4-tal weken binnen houden zal al een opdracht worden. Gelukkig verhuizen we een heel eind weg zodat de kans op 'avonturiers' kleiner is.

Omdat verhuizen toch altijd een drukke bedoening is, denken we er aan om onze katten enkel dagen naar het kattenhotel in de buurt te brengen. Daar verblijven zo ook als we op vakantie gaan en het is een redelijk vertrouwde omgeving. Dat geeft ons de kans om zonder katten-zorgen te verhuizen.

In het nieuwe huis gaan we een kamer inrichten met voor hen vertrouwde spullen (krabpalen, kussens etc). De bedoeling is om de katten dan naar het nieuwe huis te halen na een dag of 2, wanneer we zelf al wat gesettled zijn. En dan de katten in hun kamer eerst te laten wennen aan de nieuwe omgeving. We plannen om na de verhuis een 2-tal weken verlof te nemen en dan kunnen we de katten ook rustig laten wennen aan het nieuwe huis.

Wat denken jullie van ons plan? Is het een must om ze 4 weken binnen te houden? We verhuizen naar een dorp 30km weg van waar we momenteel wonen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verhuizen met 4 katten

Bericht door Adriana »

het advies is 6 weken binnen voorzover ik weet. is er een mogelijkheid om de tuin voor een deel af te zetten en soort van ren te maken?
katten zijn vrij snel gewend aan een nieuwe omgeving, zeker als hun luchtjes daar al zijn en jullie ook in de buurt zijn.
ik weet niet wat je bedoelt met 'avonturiers' . zij weten niet dat hun oude huis erg ver weg is en je loopt toch de kans dat ze op zoek gaan en juist daarom verdwalen.. neem aan dat ze gechipt zijn en ik zou ze behoorlijk lang binnen proberen te houden of binnen je tuin..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie