Krolse kitten kabaal

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door Ilone »

Inderdaad, krols zijn vergt ontzettend veel energie van de poes. Zowel lichamelijk als mentaal.
Muka van mij is ook pas laat geholpen, en de laatste krolsheid was ze bijna een kilo afgevallen.
Ik zou ook Isis laten helpen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door mittenslief »

mocht je de poezels nog willen verzekeren moet je wel even goed de voorwaarden lezen want het is natuurlijk niet zo dat je 2 dagen voor een sterelisatie ff een verzekeringetje kan afsluiten want dan kan je alsnog fluiten naar je centjes. ik heb zelf het idee dat je veel verzekering betaald en vaak niets nodig hebt. ikzelf leg elke maand het geld wat ik anders aan verzekering zal betalen apart voor de dierenarts, wel zal ik alledrie de poezels tegelijk laten helpen dan krijg je ook vast korting
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door castratenkoor »

in plaats van verzekeren kun je ook een speiciale kattenrekening creëren waar je elke maand een x-bedrag op zet. Zo hou je het geld onder eigen beheer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door nellebel »

bij petplan kun je zelfs op de dag van castratie je nog verzekeren of je kat laten behandelen en krijg je de helft van de kosten nog terug. heb zelf geen verzekering, maar spaarpotje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
looielonder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:10
Locatie: Hilversum

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door looielonder »

Ik heb ze alle 2 bij proteq verzekerd.
Ik heb maar 1 inkomen, vandaar dat ik me poezels verzekerd heb.
En je zult altijd zien, als er wat is gebeurd gebeurd er nog wat dus zekerheid voor alles.

Je krijgt denk ik geen korting bij meerdere katten, het is echt per kat.
Grt, Angelique, Diesel en Misty
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door nellebel »

maar vaak geeft de DA zelf korting als je met meerdere katten komt. ik betaal voor 2 katten maar 1x consultkosten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door pearlsofpassion »

Lees je eens goed in.
Het is voor een poes ALTIJD en onder alle omstandigheden beter om gecasteerd te zijn dan om intact te blijven. Zowel lichamelijk voor de gezondheid, als geestelijk.
Zo'n poes die krols blijft worden, is zowel uitputtend voor haar lichaam, als voor haar hoofd. Je moet het je eens voorstellen... :-(
Ik begrijp niet dat je haar nog intact wil houden na je poes zo te hebben gezien. Ik wist het wel. Daar doe je haar toch geen plezier mee? Ze mag toch ook een zorgeloos leven hebben net als haar broertje? Ze mag toch ook wel oud worden ipv verhoogde kans op hormonale ziekten?

En de kans dat ze ontsnapt is inderdaad wel erg aanwezig.

Als je je goed inleest, kan je niet anders dan tot de conclusie te komen dat het voor haar beter is.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door castratenkoor »

Valerie ze laat wel de nu zo erg schreeuwende poes castreren, maar niet de andere poes.

Ik zou zeggen beide tegelijk, dan heb je ook maar 1 dag stress en vreemde geurtjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
wulfe
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2012 01:37

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door wulfe »

Ukkie is terug van de DA, ze maakt het volgens mij wel goed, ze is zich nu uitgebreid aan het wassen. Heb wat witvis voor ze gekookt en hoop dat ze dar later nog wat van eet. Ben wel bang dat ze behoorlijk pissig op me is, mn handen en onderarmen zitten vol met krassen, sommige flink diep :( en ze komt niet als ik haat roep (duh). DA zegt dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken, dat trekt wel weer bij. AL met al ging dit bij haar broertje een stuk beter.
Groetjes en kopjes van de Argent kolonie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door castratenkoor »

Een kater krijgt alleen een roesje een poes moet onder narcose, logisch dat katers veel sneller opknappen.
Fijn dat het achter de rug is, laat haar maar rustig herstellen.

En de andere poes? Laat je die ook helpen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
wulfe
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2012 01:37

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door wulfe »

ik weet het niet, heb de indruk dat Isis vandaag ook krols geworden is, ze is nu ook continue aan het miauwen, maar echt op een koninginen volume, veeeeeel zachter dan haar (half) zusje :P

ik denk wel dat ik het geld ergens vandaan kan schrapen. Als het inderdaad veel beter voor haar is dan heb ik weinig keus.

Nog wel even voor de goede orde, ik ben een man :P
Groetjes en kopjes van de Argent kolonie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het absoluut doen ook de andere poes laten helpen. Pardon, ik had het inderdaad over "ze". Moet zijn "hij".
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door pinguin »

Misschien kan je aan je dierenarts vragen of je het in delen mag betalen? Zodat je wat meer ruimte heb om het geld er voor te vinden. Als je een goede band heb met je dierenarts zullen die daar geen probleem mee hebben.
Ik zou ook zo snel mogenlijk de andere kat laten helpen. Dan heb jij je nachtrust weer terug en zal er ook rust binnen je kattengroep komen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door pearlsofpassion »

castratenkoor schreef: Valerie ze laat wel de nu zo erg schreeuwende poes castreren, maar niet de andere poes.

Ik zou zeggen beide tegelijk, dan heb je ook maar 1 dag stress en vreemde geurtjes.
Ja, ik weet het. Ik had het over de laatste poes. Daar geldt toch gewoon hetzelfde voor als voor de poes die wel geholpen is. Krols zijn is ook voor haar geen pretje, ookal maakt ze dan wat minder lawaai. Dat maakt alleen voor jouzelf een verschil, maar daar zou mijn beslissing niet vanaf hangen. Ik laat mijn poezen castreren omdat dat voor hen het beste is, niet omdat ik er anders last van heb.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
wulfe
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2012 01:37

Re: Krolse kitten kabaal

Bericht door wulfe »

castratenkoor schreef:Ik zou het absoluut doen ook de andere poes laten helpen. Pardon, ik had het inderdaad over "ze". Moet zijn "hij".
Geeft niet, niemand is perfect, zelfs ik niet :P
Groetjes en kopjes van de Argent kolonie
Plaats reactie