plassen in huis

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: plassen in huis

Bericht door Dinky »

@miek: Ben je al langs de DA geweest om een medisch probleem uit te sluiten?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: plassen in huis

Bericht door eveline1982 »

Waarschijnlijk zit de urine geur al goed in de bank, dus de kans is groot dat ze het blijft doen. Wel zou ik zsm haar urine laten testen op een blaasonsteking of een onderzoek naar nierproblemen. Laat ze het gewoon lopen als ze ligt, of gaat ze er echt voor zitten? Als onderzoeken niks uitwijzen is een nieuwe bank een optie maar hou in je hoofd dat ze het als gewenning ziet en zal blijven doen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: plassen in huis

Bericht door castratenkoor »

Ik zou net als mijn voorgangers eerst langs de dierenarts om uit te sluiten of het iets medisch is. daarna kun je proberen de situatie aan te passen, b.v. (tijdelijk) een extra kattenbak, die je pal naast de bank, waar ze dus op plast, zet.

Als je de bank schoonmaakt kun je dat het beste doen als ze er niet bij is.

je vraagt het forum of je een niewue bank moet kopen. Je loopt dan wel het risico dat ze het daar ook op gaat doen, als het een gedragsprobleem is.
Het is vaak een lange weg, maar het is met veel geduld en liefde wel weer af te leren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie