Poes is bijna 2 en nog niet geseriliseerd.

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
ohmystelena
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2012 20:21

Poes is bijna 2 en nog niet geseriliseerd.

Bericht door ohmystelena »

Hallo!

Ik heb 2 poezen, allebei bijna 2 jaar. 1tje is al gesteriliseerd en de andere nog niet. (ik schaam me hier erg voor!). Kitty wordt volgende week vrijdag gesteriliseerd. Dat scheelt denk ik heel veel stress voor haar. afgelopen week was Kitty krols, maar dan ook best heftig krols. Veel miauwen en om aandacht vragen. Nu is de krolsheid iets minder. Ze is rustig maar soms kan ze uit het niets even Miauwen! En dan trekt ze haar achterste pootje omhoog. Dit doet ze alleen wanneer er bezoek is. (dacht eerst aan een gekneusde pootje maar ze loopt super en oogt ook niet ziek). Ik denk dat ze er klaar mee is om zo vaak krols te zijn en dat ze hierdoor veel stress heeft. Zou dit kunnen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes is bijna 2 en nog niet geseriliseerd.

Bericht door Adriana »

ongecastreerde poezen 'lijden' onder hun drang om gedekt te worden door een ongecastreerde kater en dat kost hen heel erg veel energie. ze zullen er alles aan doen om te ontsnappen en buiten een kater te zoeken. tot dusver is het dus (hoop ik) gelukt om geen nestjes te krijgen en heel fijn dat ze a.s. vrijdag wordt gecastreerd/gesteriliseerd. dat zal een heleboel rust bij jouw thuis brengen en wat jammer dat je er zo lang mee gewacht hebt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ohmystelena
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2012 20:21

Re: Poes is bijna 2 en nog niet geseriliseerd.

Bericht door ohmystelena »

Mijn poezen komen niet buiten dus geen kittens! Vind het zelf ook jammer dat ik zolang heb gewacht, maar als student kun je niet snel €150 missen. Ben net afgestudeerd en heb meteen een baan gekregen dus ik kan het eindelijk betalen! Zal veel stress schelen, voor haar en voor mij.
Plaats reactie