Sterilisatie + Navelbreuk

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
SAPJH
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2012 23:39

Sterilisatie + Navelbreuk

Bericht door SAPJH »

Onze lieve Izzie is een katje van 10 maanden, toen ze klein was vertelde de dierenarts dat ze wel geopereerd moest worden omdat haar navelbreuk vrij groot is, maar konden we wel wachten tot ze ouder was. Nu is het dan zover, word ze eindelijk gesteriliseerd. Ze is om de 2 weken krols en ze heeft er heel veel last van.

Maar mijn vraag is, hebben jullie ervaring met sterilisatie en navelbreuken?
Hoeveel waren jullie in totaal kwijt?
En na de operatie, hoe gaat het dan met de andere katjes in huis? Kan ze daar gewoon mee samen blijven? (we hebben een medical petshirt besteld, die ze daarna aankrijgt)

groetjes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5471
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Sterilisatie + Navelbreuk

Bericht door nellebel »

ik weet alleen hoe het met mijn katten ging na de castratie (ook poezen worden gecastreerd). ik denk dat de navelbreuk verder geen complicaties mee zal brengen, dan zal ze op die plek wel worden open gemaakt.
wat betreft andere katten heb ik hier wel eens gelezen dat door de geur van de narcose en de vreemde omgeving sommige kattevriendjes weer even moeten wennen aan de kat. even snuffelen, misschien even blazen. heb ik nooit meegemaakt, bij ons ging het meteen goed.
dan kun je evt met een dekentje met hun geur over de kat wrijven.

wat betreft het wondje, dat pet shirt kan. heb ik nooit gebruikt, mijn katten bleven netjes van hun wondje. hooguit een beetje likken. als zonder kan zou ik zonder doen. heelt beter aan de droge lucht.
onze Da maakt ook altijd hele kleine incisie (1 hechting) en katers worden zelfs geplakt ipv gehecht. maar weet ook dat dit per Da verschillend is.
maar hierover staat vanalles geschreven hoor. even via zoekfunctie kijken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie