Thuis knippen van nagels kat omgeving Gilze

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
moontje99
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2012 11:49

Thuis knippen van nagels kat omgeving Gilze

Bericht door moontje99 »

Hoi hoi,

ik vroeg me af of er ook iemand was die bij de mensen thuis de nagels van de kat knipt.
Hoorde dat bij een vriendin van mij iemand aan huis kwam daarvoor. Helaas woon ik te ver van hen vandaan. Maar misschien is er iemand bij mij in de buurt die dat ook doet.
Ik woon in Gilze en zou graag iemand vinden die de nagels van onze Lizzy zou willen knippen.

Laat een berichtje achter, thx

Groetjes Monique
snoepie_xxx
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2014 17:09

Re: Thuis knippen van nagels kat omgeving Gilze

Bericht door snoepie_xxx »

zolang je alleen de puntjes er af knipt kan het geen kwaad
en mocht het gaan bloeden zorg dan dat je blanke nagellak in de buurt hebt en tip dit er een heeeeel klein beetje op ;)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Thuis knippen van nagels kat omgeving Gilze

Bericht door Ms Maaike »

Blanke nagellak? Dat is niet goed voor de kat als deze het binnen krijgt (katten bijten vaak op hun nagels). Als het bloedt doop het nageltje dan even in de bloem.

Waarom de nagels van je kat knippen? Die slijten vanzelf.

Edit: altijd leuk, een oud topic omhoog schoppen. :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Thuis knippen van nagels kat omgeving Gilze

Bericht door Mickey_Mouse »

*schopt maar even mee dan*
De katten van mijn ouders knip ik. Ze komen niet buiten. vooral het oudje met anderhalve kies heeft de neiging haar nagels te lang te laten worden. Ze gaan dan krullen richting de kussentjes.
Haar 2 jaar jongere zoon pak ik dan gelijk even mee als hij tikt op het laminaat.
Moeders is overigens op weg naar de 16.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Thuis knippen van nagels kat omgeving Gilze

Bericht door Ms Maaike »

Ingegroeide nagels zijn niet fijn inderdaad. Gebeurt bij de oudjes van dagen wat vaker ja. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Thuis knippen van nagels kat omgeving Gilze

Bericht door pinguin »

Hier knip ik die van snabbel soms die groeien hard en ondanks dat die ze goed bij houd worden ze mij soms te scherp
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Viv1986
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2014 09:16
Contacteer:

Re: Thuis knippen van nagels kat omgeving Gilze

Bericht door Viv1986 »

Ik knip de nagels van mijn kat zelf, ongeveer om de 2 maanden (binnenkat), een speciaal schaartje bij de dierenwinkel gehaald zodra hij een beetje slaperig is sla ik toe. Geen enkel probleem, inderdaad alleen de puntjes eraf.
Plaats reactie