Tips voor te verhuisdag

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Tips voor te verhuisdag

Bericht door Leor »

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan over een week of zes verhuizen.
Wij gaan op 13 april de spullen over verhuizen, en slapen dan ook voor het eerst op dit adres.
Ons plan is om de katten die dag in een kamer te zetten, waar haar spulletjes zijn (speeltjes, krabpaal, wc).
En dat mijn vriendin dan regelmatig die kamer op gaat zodat ze niet alleen zijn.

Is dit oke? Nog adviezen?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Tips voor te verhuisdag

Bericht door lidewij020 »

Het is een goed idee om eerst één kamer voor de katten in te richten. Mijn ervaring is dat als je veel spullen (geuren) meeneemt uit je oude huis, dat de katten dan ook sneller op hun gemak zijn.
Lees dit artikel eens:
http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... verhuizen/
Het is geschreven door een professionele kattengedragstherapeut en er staan nuttige tips in.

Oh en nog een tip. Raak zelf niet in de stress door het inpakken en verhuizen. Katten voelen dit duidelijk aan en spiegelen vaak het gedrag van hun baasjes. Als je zelf relaxt, kalm en positief blijft, zal de verhuizing voor de katten een prettigere ervaring zijn.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Tips voor te verhuisdag

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik heb een bench neer gezet, die ze al kenden, met een kussen er in waar ze al op hebben gelegen. Eerst in de keuken met de keukendeur dicht, later in de logeerkamer die al leeg was. In het nieuwe huis heb ik ze op de badkamer gezet met een dekbed waar wij onder geslapen hebben. Kattenbak, lievelingseten, bekende krabpaal, speeltje, alles om het zo leuk mogelijk te maken. Zo veel mogelijk met rust laten, vaak gaan kijken werkt averechts. Dan willen ze er zeker uit. Ik ben uiteraard een keer extra lang bij ze gaan zitten. Wat ze wel prettig vonden was dat er een raam in de ruimte was, dus geen donkere ruimte. De veilige plek het liefst ergens in een hoek, een waar vandaan ze de deur goed kunnen zien.

Voor degenen die helpen met verhuizen plak je een brief op de deurklink van de kamer, dat deze dicht moet blijven. Dat werkt goed!!

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tips voor te verhuisdag

Bericht door castratenkoor »

Ja zo doe ik dat ook met verhuizing en verbouwing, briefje op de deur waar de katten zitten met enorme letters dat die deur absoluut niet open mag.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Tips voor te verhuisdag

Bericht door ayla »

Ben 3 weken geleden verhuisd.
Tijdens het inpakken de katten erbij gelaten. In de huiskamer tot aan de verhuisdag de bench, krabpaal etc gezet. Op de verhuisdag zelf katten met al hun spullen op de slaapkamer gezet. Briefje op deur dat de katten daar zaten. Toen alle spullen in het nieuwe huis stonden en enigzins op een goede manier de katten opgehaald. Lekker met al hun veilige spullen. Eerste dagen enkel in huiskamer gebleven, toen naar de keuken. Sinds gisteren pas komen ze ook boven, vinden ze nog spannend maar merkte dat ze er aan toe waren.
Succes!

Heb ze bewust in huiskamer gelaten,,daar zijn wij ook veel.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie