omgooien van waterbakjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Lovecat »

Raar eigenlijk hoe je als je vol emotie zit je niet meer helder na kunt denken over oplossingen. Fijn om dan een forum te hebben. Thnx allemaal!
Vaak weet je het voor een ander beter, juist omdat je niet in 'de emotie zit' inderdaad. Ik heb ook zoveel aan dit forum omdat ik zelf ook niet meer helder kan nadenken in paniek ;-)

Fijn dat Steven net zo begaan is met de katten; ik ben benieuwd of de tips gaan 'helpen'!

Edit; oh, ook al heb je geen opstaande randen in de douche; ik heb dat ook niet, maar als ik een stop op het afvoerputje zet, kan er geen water weg van de tegelvloer (het loopt altijd wat af naar het putje toe, zodat het water weg kan stromen, is standaard in 'vlakke' douches) en dan blijft er altijd wat water staan waar mijn duo flink aan likt... Enige waar ik dus wel heel erg op moet letten is dat ik na het douchen zorg dat de hele vloer 'chemie-vrij' is (shampoo, schoonmaakmiddel etc.) omdat ik weet dat ze van de douchevloer aflikken...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Chiquita98 »

Ik dacht ook aan bijv een stop in de wasbak of iets dergelijks. Dan blijft er altijd water in staan. Wel vervelend hoor. Snap jullie paniek. Buiten heb ik zo'n zware stenen vogelschaal en daar zit nu altijd water in voor ze. Die hebben ze nog nooit omgekiept
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door pinguin »

Als ze zo dol zijn op water en er graag mee spelen is dan niet een iedee om juist een water speel plek te maken. B.v een emmer met water met een paar bad eendjes er in? Zodat ze daar mee kunnen spelen en je waterbakken met rust laten? En deze in de doche te zetten?
Ik heb geen ervaring met water spelende katten. Maar heb dit ooit wel eens gezien bij iemand die wel van die heerlijke schatten had die dol waren op water.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Dat is dus het rare pinguin, als ik een waterbak vul met water en speeltjes moet hij er niets van weten.. katten.... heerlijk eigenwijze wezens.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door pinguin »

hahaha jammer. Katten blijven rare wezens. Heb verder geen tips voor je sorry. Heb gelukkig hier geen echte waterratten. Snabbel vind het wel eens leuk om met een waterstraal die uit de kraan komt te spelen, maar meer ook niet. De soepkommen blijven tot nu toe hier gewoon staan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Terwijl ik zit te schrijven zit Felix mijn kin af te lebberen, heerlijk beest is het ook.

Gisteravond een diep bord over het putje in de douche gezet en hier water in gedaan. Vanochtend was deze helemaal leeg gespetterd en hij had zijn kong er in gesleept, prima want in douche. Vanmiddag kwam ik thuis en YES! water stond nog in bord in de douche. 1e succes behaald. De huiskamer bak is weer leeg gespetterd maar om de drinkbak heeft een andere grote bak gezet zodat als hij spettert de vloer niet kapot gaat en ze alsnog uit de grotere bak drinken kunnen. Op zolder is de bak ( zelfde constructie als beneden) blijven staan. Gelukkig hebben ze vandaag dus water kunnen drinken.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Felix heeft een nieuwe hobby! Niet omgooien of water spetteren, nee in de bak staan en spetteren en volledig nat worden. Wat hij opeens heeft met water?? Hij had er altijd een hekel aan. Heel raar. Gelukkig gooit hij bij dit proces veel minder water het huis rond dus er blijft genoeg water over om te drinken. Gekke beesten :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Adriana »

ik heb hier af en toe een afwasteil met een bodemplje water en daar doe ik (als een soort van badeendje) een metalen lichtgewicht dop in van een fles. en dat is dan dolle pret, met voorpoten erin, meppen, drinken, poten aflikken... en dat gaat in vlagen...
hier hebben ze op vier plaatsen vier verschillende drinkbakken, met/zonder fontein en met/zonder heel klein beetje zeezout en de voorkeuren van de drie katers verschillen en zo ongeveer iedere kater heeft een 'eigen' drinkbak. wat ik met drinkbakken ook merk is dat ze veilig moeten staan, in een hoek of onder iets, zodat ze niet van de zijkant of van boven 'aangevallen' kunnen worden.
dat is instinct denk ik want als ze poepen en/of drinken dan zijn ze in het wild heel kwetsbaar.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

De bak die nu in de badkamer staat is een afwasteil, kan hij naar hartelust spetteren. Doet hij dan ook zodra er water in zit.
Adriana, wat jij verteld over veilig staan herken ik volledig. Een bak die in een open ruimte stond werd volledig met rust gelaten. Ook zo met de kattenbak.

Tja het wateravontuur is nog niet afgelopen, het klieren ermee vind ik nog steeds niet erg, wel dat hij dusdanig veel water eruit mept dat ze daardoor beide te weinig vocht binnen krijgen. Ze drinken allebei niet van de vloer als het water daar ligt. Vul nu gewoon steeds de bakken bij en leng droog en natvoer aan met water. Ze plassen allebei nog mooie grote ruikloze plassen.

Collega van mij heeft haar katten aangeleerd om te laten drinken uit een drinkflesje voor konijnen. Dat gaan wij hier ook eens testen. Ze zijn beide dol op sabbelen dus wellicht is dit iets voor ze.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Adriana »

dat zou heel mooi zijn als je bengelkonijnen water konden sabbelen.. dan zou je het wel heel vaak moeten verversen, want vers water met een beetje zuurstof erin (klaterfonteintje) vinden veel katten het lekkerst.
en als het water uit het drinkflesje niet meer lekker is, dan is het sabbelen daaraan gelijk afgeleerd...
je zou een beetje lekkere anti-haarbal pasta oid aan het tuitje kunnen doen, dat sabbelen ze er gelijk af en ontdekken dan dat ze water meekrijgen.
hier kan de balkondeur weer open en regenwater uit emmers is berelekker en het lekkerst is het als er onderin een bodempje aarde in ligt..
water met watervlooien uit een heldere sloot van hier beneden was ook helemaal top, maar die zijn nog niet uit hun winterslaap.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Esja1974
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:13

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Esja1974 »

Er zijn ook speciale honden bakken, met een vernauwde opening. Voor bijvoorbeeld cocker spanielen. Om de oortjes tijdens het eten schoon te houden.

Ik heb zo'n bak gehad voor mijn fretten, die ook graag overal in graven. Misschien is het met een kleinere opening aan de bovenkant minder aantrekkelijk om in te hengelen. En er kan makkelijk een kattenkop door het gat en er gaat ruim schoots genoeg water in voor 1 dag.

Ik heb aquaria dus soms staat er wel eens een emmer water te wachten. Mijn katten drinken hier ook uit. Een flinke emmer lijkt mij te zwaar om om te gooien. (Hoewel ik een beetje twijfel na dit topic met de waterkunstenaars) En er kan in sommige emmers wel 15 liter. Lijkt mij genoeg voor 1 dag.

Ze drinken overigens ook uit het aquarium en de meeste bevatten 50 liter of meer, die gooien ze zeker niet om.

Ik heb zelf geen ervaring met waterkatten, dus ik weet echt niet of ik iets toegevoegd heb, maar probeer mee te denken.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

http://www.youtube.com/watch?v=V4_K8Xzi ... e=youtu.be

Een link naar Felix zijn wateravonturen :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Adriana »

Marjoleine, hahaha ! Felix is geweldig bezig, zou ie denken dat daar vissen in zitten?
en Garfield vind het maar niks en snapt niet dat zoiets leuk is..
die actie met die ene achterpoot vind ik ook erg mooi om te zien..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Esja1974
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:13

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Esja1974 »

Gewelig....

Ik snap het probleem. Maar dit is toch heerlijk om te zien hoe hij er helemaal in opgaat. :)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Chiquita98 »

Wat een leuk filmpje. Kan me je frustraties goed indenken, maar het ziet er wel geweldig uit! Hij beleeft er echt plezier aan
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie