omgooien van waterbakjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Leuk he!

Ik geniet zo mee als hij lekker kliedert met water. Zit regelmatig met de katten in de badkamer, erg ge zellig :) Hij staat er soms ook echt met alle 4 de pootjes in, jammer genoeg dat nog niet vast kunnen leggen.

Ondertussen slaat hij nog maar 1 of 2 x per dag de bakken leeg dus staat er vaker drinken.
Ze plassen allebei nog steeds goede plassen dus heb het idee dat ze nog niet te weinig vocht binnen krijgen. Iedere ochtend en water krijgen ze of natvoer met extra water of wat brokjes opgelost in water.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Haha nieuwe hobby!
het doortrekken van het toilet, en dan met een schuin koppie kijken naar het water.
Ook is zitten in de wastafel leuk en dan een klein straaltje water.

Spetteren doet hij nog, echt omgooien niet meer. Waarschijnlijk een leuke kortdurende hobby, hem kennende komt deze hobby nog wel eens om de hoek kijken. Voor nu hoofdstuk afgesloten!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door nellebel »

hahaah hier staat gijs ook altijd te kijken als manlief gaat plassen. nog even en hij staat met zijn koppie onder de straal. ik hoor manlief dan altijd zeggen, gijs ga weg viespeuk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sarista
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2012 18:11

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Sarista »

Hallo,

Ik denk, dat ik de ultime oplossing heb. Mijn twee heilige Birmanen hebben ook van alles
met hun waterbakken uitgehaald. Ik heb dan geinformeerd - op het net natuurlijk - over
de drinkfonteinen en ook een onderzoek op een Duitse site gevonden. Behalve, dat de katten met de plastic bakken van alles uithalen zin zei ook nog onveilig en in verhouding erg duur doordat je voortdurend een nieuwe filter moet plaatsen. Dus, bei Keramik Im Hof heb ik
een handgemaakte fontein van aardewerk gevonden. Die heeft geen Filters nodig, kan in de vaatwasser en het pompje hoor je niet en is ook makkelijk schoon te houden. en vooral - heel stevig. Die schuiven echt niet. dus ga en keertje kijken op de site keramiek-im-hof.de.
Wat blasgruis betreft, ik had een kater, die daar helemaal geen last meer van had, nadat ik hem Hill's CD begon te geven. Krijg je bij de dierenarts. Hij mocht 19 jaar oud worden. en dat bij een Main Coon notabene.

Succes

Sarista
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ats/145971
wat dacht je hiervan? loodzwaar, redelijk geruisloos, filterloos en niet om te gooien!

gewoon zelf maken is veel goedkoper en dan heb je helemaal maatwerk.
pompjes/slngetjes bij de dierenwinkel (aquarium-afdeling), bakken bij de kringloop en water uit de kraan..

en welkom op het forum trouwens!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jea0511
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012 23:12

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Jea0511 »

Een oplossing zou inderdaad een automatisch drinkfontein kunnen zijn.

Ik heb zelf uiteindelijk een hele zware stenen (honden)drinkbak gehaald. Die proberen ze nog wel eens te verschuiven, maar dat lukt bijna niet en kost veel meer moeite. Nu petsen ze af en toe een keer in het water, maar dat is altijd beter dan een waterballet in de woonkamer ;)
Jea0511
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2012 23:12

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Jea0511 »

Oh sorry, zie nu pas dat je beide oplossingen zelf al geprobeerd hebt! Ik heb er een placemat of een absorberend matje onder liggen. Dit gaat meestal wel goed.
Liv
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 apr 2012 10:24

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Liv »

Ik begrijp het probleem...maar vind Felix onwijs inventief :lol:
Wat ze allemaal niet verzinnen en uithalen: echte schurkjes zijn het :eshhh:
Veel hele goeie tips hier!!
Ik kan helaas niets nieuws aandragen....
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Hobby water omgooien is voorbij. Dr katten tv is nu veel boeiender want nestje in struik voor de glazen voordeur.
Iedere dag doe ik de kraan even aan zodat felix lekker kan kliederen in de wasbak. Als ik ga douchen komt hij steeds dichterbij.

De bak met drinken staat nog steeds in de badkamer. Bevalt iedereen uitstekend!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

De hobby is terug sinds we weer een waterfontein hadden neer gezet. Een van 5 liter en dat gaat moeiteloos over de vloer, door trekken maar ook door er uit te scheppen/hengelen. Het lijkt alsof stromend water triggert tot hengelen... Net zolang tot er 5 liter water over de vloer ligt.( gelukkig op die kamer waar nog oud laminaat ligt )

Nu dus weer een bak in badkamer Gezet.
Helaas wordt de badkamervloer zo nat dat garfield er dan niet meer in wil en dus te weinig drinkt ze hebben beide nog steeds blaasgruis, wat helaas chronisch is dus drinken is belangrijk) Ben vandaag begonnen met spuitjes water geven om in ieder geval er voor te zorgen dat ze genoeg water binnen krijgen).
We gaan een wasmachine bak neer zetten en daar dan bijvoorbeeld de fontein of bak in. Kan Felix spetteren en garfield hopelijk nog drinken zonder natte poten te krijgen ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door eveline1982 »

Jeetje wat een boefjes! Hopelijk is dat een oplossing voor ze :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

We Hebben nu een ronde afwasteil in een grotere vierkante afwasteil gezet. Werkt super! Morgen gaat daar de zware stenen bak in die dan hopelijk binnen is. Tot nu toe drinken ze beide goed en Felix kan spetteren ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Dinky »

Fijn dat je een oplossing lijkt te hebben gevonden Marjoleine :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jerrypoes
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2014 16:55

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Jerrypoes »

Je kunt meerdere drinkbakken neer zetten om je katten meer te laten drinken. Ze vinden het niet fijn als hun drinkbak naast het eten staat. Die van ons gaat altijd met haar poot erin en likt dan haar pootje af. Super schattig. Maar veel drinken deed ze niet. Nu gaat dat beter en omdat ze er vaker langs loopt, herinnerd ze zichzelf eraan meer te drinken. Ook kun je kiezen voor nat voor. Hierin zit 70% meer vocht dan in droge brokken. Als een kat alleen maar droge brokken eet, moet ze 1 glas water per dag meer eten dan katten die nat voer eten. ;-)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door eveline1982 »

Waterbakjes neerzetten is bij Ayla niet te doen omdat 1 van haar katten alles omgooit, om mee te spelen. Stel je je ook nog even voor in het daarvoor bestemde topic :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie