omgooien van waterbakjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Hello allen.

Een vraag aan jullie. Kunnen jullie iets verzinnen voor het volgende?

Felix gooit afhankelijk van wat voor soort drinkbak de bak om. Gevolg katten geen water! Het gaat me er vooral om dat ze allebei gevoelig zijn voor gruis dus veel drinken moeten. Hij doet dit vooral als wij er niet zijn.Vanochtend heeft hij om 07.30 eten gekregen en uitgebreid geknuffeld, om 09.00 uitgebreid geknuffeld, ben even gaan douchen en ik kom terug en een stenen grote drinkbak staat nog op zijn plek met een flinke plas water eromheen. Snap niet hoe hij dit voor elkaar krijgt. Voor de goede orde hij haat het om natte pootjes te krijgen.

wat hebben we al geprobeerd?
-Normale kattendrinkbakjes gaan echt om en hele kamer door, gevolg geen water meer.
-Drinkfontein wordt los geschoven, hele kamer door, gevolg geen water meer.
-Afwasteil is van plastic en vinden ze vies om uit te te drinken, blijft wel staan!
-Nu stond er een stenen grote hondendrinkbak, lekker zwaar en fris om te drinken maar ook hier doet hij iets mee waardoor het water op de grond om de waterbak heen ligt.

Soms ben ik een hele dag weg, ik wil niet dat ze dan zonder water zitten.

Wie o wie heeft de gouden tip?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Anne »

Ik zou een ( goed schoongemaakte) zware steen onder in de drinkbak leggen zodat hij niet meer omgekieperd kan worden. Hier hengelt Hobbel altijd met haar pootje het drinkwater om zich heen, lekker spetteren die diva :-P Bij mij staat de hondendrinkbak op de tegels dus vrees om waterschade aan de vloer heb ik niet. Anders misschien een grote placemat er onder leggen?
De waterfontein gooit ze gelukkig nooit om, daar spettert ze ook weleens uit, meestal als ik er teveel water in doe dus ik zorg ervoor dat er weinig maar wel voldoende water in zit
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Placemat trekt hij los, steen is een goed idee! Zie net dat hij wel hengelt.... Had me verstopt om te kijken wat hij doet ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Adriana »

er zijn vrij hoge vierkante zware glazen vazen van dik glas. o.a. Marskramer heeft ze, ook niet al te duur. ik heb hier alle bakken zo groot en hoog dat ze er staande zonder hun koppetje al te ver voorover uit kunnen drinken. steen onderin, Anne's idee vind ik ook een goeie.
en ik zou in een paar vertrekken drinkbakken neerzetten zodat je dus niet afhankelijk bent van één drinkbak.
fonteinen zijn relatief licht, wij hebben hier losse pompjes in zware glazen of porseleinen bakken en er staan een paar geemailleerde ouderwetsche melkkokers (kringloop), als die met water zijn gevuld dan zijn ze ook zwaar.
je kunt ze vrij hoog vullen en dan staat water boven het gatendeksel en hier drinken ze heel graag van het deksel af. in mijn fotoalbum staan alle vormen want ik ben er een paar maanden geleden heftig mee bezig geweest..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Seetje1980 »

Onze Kees is ook zoon waterrat. Is veel makkelijker wassen denkt ie poot in de bak en dan wassen maar hoef ik me niet helemaal af te likken. En zijn muizen dobberen ook regelmatig in het water rond haalt ie ze er weer uit en dan krijgt ons pap de natte muis cadeau in zen schoen. Ja tis alle dagen sinterklaas bij onze Kees haha. Maar ja de heb ik m eigenlijk zelf geleerd dat spelen met water leuk is want had badeendjes bij de action gekocht in een teiltje gedaan en t was dikke pret. Maar ja wat is er nou leuker zoon plastic eend in een teiltje of een bontmuis in je eigen waterbak haha. Maar hier gooide hij dus ook alles om. Water onder het zeil gelopen je kent het wel. Nu hebben we een oude rvs steelpan gevuld met water, probleem opgelost dachten we nee hoor Kees trekt m net zo makkelijk om. Ding weegt gevuld onderhand 5 kilo maar maakt niet uit. Nu hebben we die steelpan in een zware aardewerk onderpot voor planten gezet en die onderpot is iets groter als de steelpan maar nu kan ie m dus niet meer omkiepen. Dus ons probleem is opgelost maar die zware steen erin is ook een goeie oplossing!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door castratenkoor »

Ik heb grote zware stenen hondenbakken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Die heb ik nu ook dinie, krijgt hij ook om. Heb een zeer knappe kater ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Anne »

Een sterke knapper kater!!!! Duidelijk spierballen in zijn pootjes!!
Knap dat hij dat kan zeg
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door castratenkoor »

Heb je de allergrootste stenen hondenbak? Die krengen zijn echt heel zwaar.
Bij mij gebeurt het nu echt niet meer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

waarschijnlijk niet de grootste nee. Heb nu in een afwasteil de stenen bak gezet op een verhoging, kan hij lekker spetteren. Tot nu toe succes ;)
Vannacht had Felix de waterbak weer om gegooid, Garfield had me een partij dorst vanochtend. Vandaar nu in afwasteil gezet.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb ook 2 van die "dolfijntjes :lol: " Lees al veel goeie ideetjes hier!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Vannacht hebben ze het voor elkaar gekregen om veel! water over de vloer en muur te krijgen. De afwasbak stond nog overeind. We snappen er niets meer van. Het probleem lijkt nu niet meer zozeer het trekken te zijn maar iets anders. De nieuwe vloer zier er niet meer uit en vond Steven in tranen vanochtend. Te laat op het werk vanwege 20 minuten water ruimen en ons harde werk verwoest. Daarbij betalen we ons met liefde blauw aan speciaal voer voor gruis maar hoe gaat dat ooit over als ze niet genoeg water binnen krijgen? Een en al zorgen en weten het niet meer. Gisteren zware hoge vaas met steen neer gezet, die lag om toen we terug kwamen van sporten.

Wist ik maar wat er gebeurde 's nachts en als wij er niet zijn zodat ik het probleem oplossen kan.

Heb nog gedacht dat ze zich vervelen maar sinds 2 dagen hebben ze een heel huis tot hun beschikking.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 760
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door Lovecat »

He Ayla, wat een vervelend probleem.
Het enige wat ik nog kan bedenken is water in de badkamer zetten zodat het water op de tegels komt en niet op nieuwe, houten (?) vloeren, of een flink stuk zeil neerleggen.
Heb je een een douchebak met opstaande randen? Dan kun je daar de teil met water neerzetten, als het omgaat, ligt het water in de douchebak (stop erin) en kan er nog gedronken worden.

Een bak van gietijzer vullen met water, ik ken niks zwaarders dan gietijzer...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door nellebel »

gijs is ook zo'n waterrat. ik heb verschillende zware bakken staan met water. hij duwt er met zijn hele lijf tegenaan tot het water er overheen klotst. en verder slaat hij met zijn poot op het water. de ramen, vloer, alles zit dan onder. onze vensterbank en ramen zitten vol kalkaanslag van het water.
ik vul die bakjes zeker 2x per dag bij. verder drinken ze ook uit de gootsteen en als we net hebben gedouched van de douchewand.
denk inderdaad vooral een zware bak nodig. maar als hij het ook met zjin lijf doet kunnen ze best wat krachten hebben hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: omgooien van waterbakjes

Bericht door ayla »

Net Steven nog even gesproken. Hij is erg bang dat ze niet genoeg drinken binnen krijgen. Maakt zich echt zorgen. Blij dat hij daarom in tranen was en dat niet ging om de vloer.

Ik heb nu op zolder een bak staan, op een slaapkamer en in de huiskamer. Top idee om iets in de badkamer te zetten en ik ga ook iets in toilet voor ze zetten. Heb ik dus nog bij stil gestaan. helaas geen opstaande rand in de badkamer, maar ga gewoon meerdere bakjes neer zetten daar. Als ze er dan 1 om kukelen laten ze er hopelijk 1 of meerdere staan ;)

Raar eigenlijk hoe je als je vol emotie zit je niet meer helder na kunt denken over oplossingen. Fijn om dan een forum te hebben. Thnx allemaal!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie