voorkeur voor vrouwen?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
garfieldentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2012 15:13

voorkeur voor vrouwen?

Bericht door garfieldentommy »

zoals de meeste denk ik wel weten heb ik 2 kittens allebij mannetjes en uit het zelfde nest

nu is tommy nog steeds bang als me vriend maar beweegt terwijl hij hem wel mag aaien
nou is het vreemde dat mijn vriend meer van katten houd en meer evaring heeft
met katten als ik want ik ben een echte honden mens

hij heeft ze ook nog nooit wat aangedaan ze liggen elke avond bij mij terwijl mijn vriend ook graag een kat bij zich wilt
en als ze hem zien en bij hem komen pesten ze hem door aan in zijn tenen te bijten
en te krabben echt om hem pijn te doen zeg maar terwijl ze heel lief tegen mij zijn
ook zijn ze erg rustig als ik met ze alleen ben ja ze spelen maar ze hangen niet in de gordijnen
of gaan niet in de kasten of scherpen hun nagels aan de bank

het is zo groot verschil dat hij bijna niet gelooft dat ze bij mij lief zijn en veranderen als hij thuis komt ik vraag me af of dit normaal is of dat het komt omdat het 2 mannetjes zijn
(ze hebben wel al flinke ballen voor hun leeftijd)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, dat ken ik niet.
Er zijn wel katten die een voorkeur hebben voor een geslacht, maar dat is dan dat ze daarbij liever gaan liggen, knuffelen of dat ze net helemaal niets van een bepaald geslacht moeten hebben (en dat is dan meestal door een slechte ervaring).
Maar echt zo pesten zoals jij beschrijft, dat ken ik niet. Kan het niet zijn dat je vriend dat een beetje zelf over zich uitroept? Dat hij teveel van hen verwacht? Dat er druk achter zit naar hen toe en dat ze dat zo uiten?

Dat ze actiever worden als hij thuiskomt, kan gewoon zijn omdat er meer leven in huis komt. Of omdat het gewoon de moment van de dag is om actief te worden. Overdag zijn ze rustiger. Dat hoeft niet abnormaal te zijn of met hem te maken te hebben. Daar zou ik dus niets achter zoeken.
Tenen vangen is ook altijd leuk. Dus misschien reageert hij gewoon anders dan jij wat maakt dat ze het bij hem blijven doen en bij jou niet?

Katten voelen stemmingen erg aan. Als hij zich dus ergert aan hen of aan het feit dat ze niet bij hem komen, kan hij dat niet voor hen verstoppen. Dan helpt het alleen om de eigen verwachtingen aan te passen en eventueel wat leuks met hen te gaan doen zodat de relatie beter wordt.
Hij kan hen vb eten geven, of met een leuk speeltje (hengel, laserlampje) met hen spelen. Zo kweek je een band. Maar niets moet, en hij mag niet verwachten dat ze bij hem komen liggen of dat proberen voor elkaar te krijgen. Dat moeten ze toch echt wel zelf willen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
garfieldentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2012 15:13

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door garfieldentommy »

me vriend is inderdaad anders tegen de katten hij let ook veel meer op ze
en het klopt dat hij andere verwachtingen heeft van de katten

ik ben op zich veel rustiger als het gaat om wat ze doen als ze op schoot komen dan komen ze gewoon lekker op schoot zo ben ik ook de persoon die ze voert en water geeft
ook maak ik de kattenbak schoon en geeft garfield zijn pillen nu hij ze nog heeft
me vriend maakt de kattenbak soms schoon maar gek genoeg geeft hij ze geen eten en kijkt niet of ze water hebben ook al geef ik het steeds aan dat het beter is als hij het ook doet

ook ergert hij erg zich aan als ze hun gekke half uurtje hebben dus als ze als een op hol gelagen kudde wilde dieren door de kamer rennen zolang ze niets slopen geef ik er niet om maar me vriend word erg gek van ik denk dat dat het moet zijn

ik vind het gewoon gek dat garfield normaal tegen hem doet en tommy best bang is voor hem
al moet ik wel zegen tommy is gevoeliger als garfield
garfield is een echte stoere kater en tommy weet het allemaal nog niet zo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door pearlsofpassion »

Ze voelen die ergernis vast wel aan.
Spijtig dat hij zich er zo aan ergert. :-(
Ze zijn toch gewoon jong en levenslustig zoals kittens (en zelfs volwassen katten) horen te zijn?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door pinguin »

Ben het helemaal met Valerie eens. Katten voelen echt wel zijn ergenis aan. Het zijn jonge katten die kunnen onstuimig zijn en hebben vaak s`avonds hun dolle uurtje. Ik hoop dat je, je vriend kan over tuigen dat dit normaal kattengedrag is en dat die zich er bij neer legt dat jonge katten nu eenmaal druk zijn.

Er zijn trouwens ook katten die wel degenlijk een voorkeur hebben. B.v de kat van mijn ouders ze houden alle 2 zielsveel van hem en geven hem om en om te eten, drinken,spelen en kattenbak verschonen. Maar toch heeft de kat de voorkeur voor mijn vader. Als die thuis is trekt die daar veel meer naar toe.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door Adriana »

Enzo heeft een hekel aan vrouwen, maar heeft daar bij zijn vorige verblijf een erg negatieve relatie mee opgebouwd. Mies ook maar die is bij een man terechtgekomen.
Enzo was wel dol op Dinie en ook op een andere vriendin en als mijn vriend er is dan zit ie daar bij op schoot. de scherpe kantjes zijn de afgelopen drie jaar wel gesleten en af en toe krijg ik kopjes. als ik laarzen aandoe dan is het helemaal mis bij Enzo en ook daar heeft hij ongetwijfeld negatieve ervaringen mee.
en eens met Pinguin (nog steeds lekker pinguinweer hé..?) en Valerie: ze merken het perfect en bouwen snel een negatieve relatie met iemand op waar ze slechte ervaringen mee hebben.. en ik ben bij Enzo waarsch de klos omdat ik hem als eerste in de garage heb opgetild en hij mij daar nog steeds mee associeert. en natuurlijk met het dieronvriendelijke vrouwelijke personeel daar..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door castratenkoor »

Schoenen aan hier in huis is not-done. Dan is Bob meteen pleite. Het enkele bezoek wat hier binnen komt. dient bij de voordeur de schoenen uit te doen. En de echte kattenliefhebbers hebben daar gelukkig geen moeite mee.

Ik was ook zeer vereerd met Enzo zijn vertrouwen ;-) hij is echt een schat.
Ik heb een zwak voor gekneusde zieltjes - ben zelf ook zeer wantrouwend van aard - door slechte ervaringen. Dus ik denk zulke katten als b.v. Bob wel te begrijpen.
Als ik zijn vertrouwen goed hou met aanpassingen als schoenen uit, dan gebeurt dat gewoon zo.

Alleen jammer van die cv - ketel - monteur. Die hield EN zijn schoenen aan EN begaf zich op vluchthaven de zolder.
Kan moeilijk van zulke types verwachten dat ze zich aan mijn huisregels houden ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door Lovecat »

Hier heeft Mosa een voorkeur voor vrouwen om er mee te knuffelen en vrouwen zijn allemaal gek op Mosa; hij maakt schattige caviageluidjes, doet gekke dingen, ziet er nog steeds uit als een kitten en heeft gewoon zo'n uberschattige uitstraling die iedereen doet smelten....

Mosa doet er wel een uur over om zich te tonen aan visite, maar als hij er is, is hij de ster van de avond 8-) Dexter besnuffelt hier iedereen bij binnenkomst om vervolgens zijn kont naar ze toe te draaien en de hele avond in de gang met argusogen de visite weg te staren. ( :lol: dat vind ik nou juist zo leuk aan hem! oh oeps...)

Mijn vriend heeft ook een voorkeur voor Mosa en Mosa vindt hem ook heel leuk (als 1 van de weinige mannen). M'n vriend zegt dat het niet zo is, maar ik merk het aan aan alles. Hij verkiest Mosa boven Dexter...

En dan bijt Dex hem weer eens (omdat m'n vriend hem niet goed aait en geen signalen afleest dat het genoeg is....) of loopt voor hem weg en dan zegt N. ; zie je, hij is ook gewoon niet zo lief tegen mij! Ik denk dat Dex heel goed door heeft dat N. hem niet fantastisch vindt en dat het dus iets wederzijds en dus vicieus is.

:lol: :eclap: :edance: C.A.T.S!! Die win je echt niet zomaar voor je, die weten precies wat ze willen!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door nellebel »

hier merk ik ook dat beide katten goed aanvoelen in welke stemming je zelf bent. onze nellie kwam altijd bij me liggen als ik migraine had, terwijl flippie juist nooit goed wist wat ze dan moest. die zat me van ee nafstandje te bekijken neit snappend wat er is.
Gijs trok eerst veel meer naar mijn man. nu ligt hij s'avonds vooral bij mij. maar mogelijk omdat ik ze t meeste verzorg en meer thuis ben. En mijn man is een echter kroelerd, die kan uren blijven kroelen, terwijl ik vooral bij guusje merk dat die wel lekker bij je wil liggen, maar die moet je niet de hele tijd kroelen. dan vertrekt ze.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
roelfiekuiper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:33
Locatie: oude pekela

Re: voorkeur voor vrouwen?

Bericht door roelfiekuiper »

Wij hebben ook van die katten met voorkeur.
2 van de zes zijn eigenlijk alleen maar bij de kinderen te vinden, die moeten niet veel van volwassenen hebben raar maar waar.
Dan zijn er nog 3 die komen eigenlijk alleen maar bij mij tenzij ik aan het werk ben dan is de schoot van baasje ook lekkerwarm.
Maar ze weten precies wanneer ik weer thuis kom dan zitten ze blerend op de vensterbank te wachten een heerlijk welkom is dat.
Dan volgt een gekke half uur 5 katten tegelijk (leuk joh hahaha) om vervolgens op schoot bij mij te kruipen.
Allen een kater die maakt het niet uit bij wie die komt als er maar gekroeld wordt.
Plaats reactie