Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
GNS
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2012 10:01

Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door GNS »

Goede dag allen, ik heb zins gister een jong kitten in huis gebracht en mijn twee andere poezen Gizmo en nigeline die hebben het best wel moeilijk. niet alleen tegen de nieuwe kitten Shiva maar ook tegen elkaar wat ze voor een niet hadden. ze Snouwen en sissen heel erg. als ze in de buurt komen van shiva maar dat wist ik.. alleen dat ze het tegen elkaar doen vind ik erg raar.

mij is bekend alle katten even veel aandacht te geven. maar mijn twee oudere komen niet meer bij me...

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?

Mvg GNS.
GNS Staat voor. Gizmo Nigeline en Shiva Dit zijn mijn 3 lieve poezen ;) Shiva is net in de Fam gestapt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door castratenkoor »

Het is heel normaal dat volwassen katten totaal van slag raken door de komst van een nieuwe kat.
Iedere kat reageert anders. Het is niet abnormaal dat ze nu ook lelijk doen tegen elkaar.
Hun vaste patronen en hun veiligheid is verstoord.
Heel veel aandacht en liefde, niet straffen voor lelijk doen. Dat werkt het beste.
Soms wil het wat helpen doro valeriaan te druppelen op kussentjes en pluchen dieren.

Hoe oud zijn de volwassen katten, als het leeftijdsverschil met het kitten erg groot is, zou ik er een tweede kitten bij halen. Dan kunnen ze samen lol maken zonder de oudere katten teveel lastig te vallen.
Dan hebben de oudere katten meer de vrije keuze of ze wel of niet mee willen doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door Anne »

Als katten stress hebben reageren ze zich vaak op elkaar af en dat is nu het geval met je nieuwe kitten. De eerste week is meestal het heftigs, het hoort er allemaal bij. Zolang ze niet met elkaar vechten is er niets aan de hand ;-) Ga ze niet troosten, want dan werk je een bevestiging in de hand dat de nieuwe kitten eng is en een monster en dat moet niet.
Laat ze gewoon en maak je er niet druk om, het komt vanzelf weer goed.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
GNS
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2012 10:01

Re: Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door GNS »

Okay heel erg bedankt. ik zal jullie Adviesen opvolgen en laat volgende week wel ff weten hoe het verlopen is. ;)

Mvg GNS.
GNS Staat voor. Gizmo Nigeline en Shiva Dit zijn mijn 3 lieve poezen ;) Shiva is net in de Fam gestapt.
GNS
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2012 10:01

Re: Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door GNS »

Er is een nieuw probleem onstaan. Een van me katten Gizmo komt nu wel dichtbij maar ziet er naar uit dat zij uithaalt naar Shiva.. ik heb niet kunnen zien of het alleen met de kussentjes zijn of met nagels...
Wat betekend dit ?

mvg GNS
GNS Staat voor. Gizmo Nigeline en Shiva Dit zijn mijn 3 lieve poezen ;) Shiva is net in de Fam gestapt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door castratenkoor »

Dat betekent zoiets als "tot hier en niet verder". Katten geven op die manier hun grenzen aan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
GNS
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2012 10:01

Re: Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door GNS »

De kleine mauwt minder, en Gizmo heeft minder uit haals.. en Shiva mag wat dichter bij komen bij Gizmo.. Stond zelfs te kijken dat Shiva dicht bij gizmo mocht slapen.. Ben blij dat het wat beter gaat.
GNS Staat voor. Gizmo Nigeline en Shiva Dit zijn mijn 3 lieve poezen ;) Shiva is net in de Fam gestapt.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door Mirjam86 »

Dat zijn goede berichten! Hoe oud zijn Gizmo en Nigeline?
En Shiva? Nog echt heel klein of een al wat groter kitten?

Meestal doen ze elkaar niet echt pijn met die petsen hoor, zo geven ze hun grenzen aan. Goed om te zien dat die dus al een beetje verlegd worden!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
GNS
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2012 10:01

Re: Nieuwe kitten en mijn 2 oudere hun gedrag ......

Bericht door GNS »

Gizmo en nigeline zijn ong 3 a 4 jaar en shiva is nog echt klein die is ong net 9 weken.
GNS Staat voor. Gizmo Nigeline en Shiva Dit zijn mijn 3 lieve poezen ;) Shiva is net in de Fam gestapt.
Plaats reactie