Mijn kat gaat ineens bijten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Camilla
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:00

Mijn kat gaat ineens bijten

Bericht door Camilla »

Mijn kat heeft me nooit echt gebeten, alleen heel soms bij de spelen perongeluk maar hij is altijd een rustige kat geweest. Sinds een maand bijt hij ineens..
Als mijn kat op mijn schoot ligt, of ik zit hem te aaien op zijn kussentje worden zijn ogen ineens groot en donker en bijt hij me na een seconde of tien. Dit heeft hij nog nooit gedaan in al die jaren, en het ligt niet aan mij want hij heeft verschillende mensen uit mijn familie wel in totaal 10 keer gebeten deze maand..
Het is heel plots, ik heb hem nog nooit zo gezien!
Ik maak me zorgen, wat kan het zijn?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn kat gaat ineens bijten

Bericht door lidewij020 »

Je kunt het beste eerst naar de dierenarts gaan om te kijken of er een medische oorzaak is. Een kat die zich niet lekker voelt of pijn heeft kan zo reageren.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Camilla
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:00

Re: Mijn kat gaat ineens bijten

Bericht door Camilla »

Dat zal ik denk ik maar doen.. Laats heeft hij wel overgegeven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat gaat ineens bijten

Bericht door Adriana »

als zijn pupillen groot worden dan heeft hij last van stress.. en dat is ook gelijk een waarschuwing..
eet en poept en plast hij wel goed? afspraak komende dagen met je dierenarts lijkt me een strak plan!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat gaat ineens bijten

Bericht door nellebel »

inderdaad, een kat gaat niet zomaar ineens bijten. mogelijk heeft hij ergens pijn.
valt hij vanuit het niets aan of is het als mensen hem proberen aan te raken of te aaien?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie