niesaanvallen zonder slijm of snot

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

maak toch even een nieuw onderwerp, want kan er weinig over terugvinden.
guusje heeft niesaanvallen, wel 10x achter elkaar en vannacht wel 10x achter elkaar aanvallen van 10 niesjes. zo zielig.
de Da denkt aan astma nadat hij haar longen heeft beluisterd. maar als ik op internet de verschijnselen lees van astma herken ik alleen het niesje, verder niks.
ze heeft geen slijm, rochelt niet (wel kun je haar horen ademen) maar het is dus echt een droge nies (er komt wel wat vocht uit haar neusje en droge snotjes, maar geen slijm ofzo).
Ze heeft donderdag een ontstekingsremmer gehad en toen ging het een paar dagen beter.
ze nieste minder en als ze wel nieste waren het minder niesjes achter elkaar. Maar vanaf gisteren dus weer als de laatste week. extreem veel niesjes.
bel zometeen de DA, maar wil ook graag jullie tips en advies.
ik heb ook het idee dat ze meer uitersten heeft mbt haar energie. ze kan heel druk spelen en dansommige momenten compleet uitgeteld ergers liggen en nog geen enrgie om haar koppie op te tillen (bij wijze van spreken), terwijl ik bij gijs bijv zie dat hij meer gedoseerd is. die heeft drukke momenten en ook rustige momenten maar niet zo van die uitersten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door Adriana »

niesen kan ook met droge lucht te maken hebben..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door castratenkoor »

Als ze geen koort heeft zou ik er geen ontstekingsremmer in laten spuiten. Dat voelt voor mij als met een kanon op een mier schieten.
Ik denk ook eerder aan beetje geïrriteerd neusje.
Goed in de gaten houden of ze goed eet en drinkt en plast en poept en speelt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

ze had een temp van 39 graden. dus wel iets te hoog.
droge lucht denk ik niet, het hele huis staat vol water bankjes, ik stook vrij weinig en ben zelf nogal gevoelig voor droge lucht en heb er zelf thuis geen last van.
het was echt heel erg vannacht hoor. normaal blijft ze op bed liggen, maar nu vertrok ze, ze had er echt last van.
ze plast, eet prima. spelen ook wel, maar ze is wel rustiger als voorheen. kan het denk ik nite goed inschatten omdat mijn sensoren nu overgevoelig reageren en ik niet helder genoeg kan nadenken. zit er te dicht op nu denk ik.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door Adriana »

er kan wel eens iets zijn blijven zitten in een neusgat (sprietje of heel klein doorntje of zo) en ik geloof met een minuscuul slangetje met lensje met lichtje kun je dat hele traject in de neusholte laten checken om zeker te zijn dat er daar niks zit dat constant irriteert..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door castratenkoor »

Sorry ik had alleen dit topic erover gelezen en pas na mijn reactie het verslag in je foto-album.
daar klinkt het een stuk heftiger. Sorry ik was iets te voorbarig in mijn reactie.
Hopenlijk een soort van verkoudheid/griepje wat met deze medicatie over gaat.

Sterkte en beterschap!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

tja diny, ik weet ook niet of ik het zelf erger maak. merk gewoon dat ik niet realistisch kan nadenken nu. feit is in ider geval het vele niezen, maar of ze minder actief is kan ik niet met zekerheid zeggen. kan ook grotendeels mijn eigen onrust zijn.
traanoogjes zijn wel minder, zo goed als over zelfs.
zal nu vooral even hier schrijven over deze situatie anders is het dubbel op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door castratenkoor »

Na alles wat je al hebt meegemaakt met ongeneeslijke zieke katten, vind ik het niet zo gek dat je erg ongerust bent.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door pearlsofpassion »

Kleintje heeft nooit snot of hoesten gehad. Altijd enkel niezen en loopoogjes. Maar dan wel heftig niezen. Inderdaad vele keren na elkaar.
Ik merkte er verder niet veel van bij haar, daarom ook dat ik vroeger altijd dacht dat het maar een gewone verkoudheid was. Ze heeft er dan ook nooit AB of iets tegen gekregen, na een weekje was het vanzelf over.
Ik moet zeggen dat ik nooit haar temperatuur opgemeten heb. Ze at wel goed, maar of dat nu niet ietsje minder was dan normaal kan ik niet echt zeggen. Of dat ze rustiger was, dat weet ik ook niet. Het zou wel goed kunnen, want ik hield ze dan altijd binnen om te genezen en dat gaf niet echt problemen. Ik kan me ook niet herinneren dat ze zo wilde speelbuien had terwijl ze niesde. Maar zeker weet ik het niet.

Sinds ze permanent binnen blijft, heeft ze geen niesproblemen meer gehad, enkel loopoogjes die wat heviger zijn op sommige momenten...
Ze is dus gelukkig ook nooit erg ziek geweest van haar nies.
Ik hoop dat het bij Guusje ook maar zoiets is. Liever dat dan dat ze er zoveel last van heeft.
Flippie was wel heel erg extreem in haar chronische nies. Je weet dat toch hè? ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door Anne »

Als dit niesziekte zou zijn zou je wat meer snot verwachten en een loopoogje.
Je vertelt dat Guus na druk spelen heel weinig energie heeft, dat kan inderdaad met astma te maken hebben.
Heel veel sterkte, hopelijk kom je er gauw achter met je da wat het precies is en hoe het te behandelen is.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door catsini »

soms houtkorrels gaan gebruiken in de kattenbak?
of ander kattenkorrels?
onze poes nieste, bij de dierenarts geweest, hij kon niets vinden.
andere korrels gaan gebruiken, was het over.
of er wat in haar neus heeft gezeten?
ze heeft nooit geen last meer gehad.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

ik heb al andere kattegrit geprobeerd, geen effect.
Da heeft gebeld. Hij had een lage dosering ontstekingsremmer gebruikt omdat ze nog zo jong is en hij eerst wilde weten of het aansloeg. daarom is het nu al uitgewerkt.
alles wijst volgens hem er toch op dat ze wel reageert op de remmer omdat oogjes beter zijn en toen ok een paar dagen nies duidelijk minder was.
nu afgesproken dat ze het in tablet vorm gaat krijgen (kan ik strakjes ophalen). ze krijgt dan 1 week heel tabletje, dan een week half tabletje en dan mogelijk stop.
we houden wekelijks contact over hoe het gaat en of ze reageert op de medicatie. zonodig mag ik natuurlijk altijd langskomen of bellen.
hij vertelde ook dat astma vaak beschreven staat in ergste vorm, maar dat guusje dat ws niet heeft, daarom herken ik weinig klachten. ben wel iets gerustgesteld, maar zit er als een havik bovenop.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door catsini »

heb je gelijk in, als een havik!!!!
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door jennli »

Je weet waarschijnlijkdat Jagger chronisch niesziekte heeft. Hij heeft van tijd tot tijd ook een periode met niesbuitjes, met name als ik bloemen in huis heb. Wellicht ook een allergie. Volgens mijn da hoort het bij hem dat hij af en toe verhoging heeft en van die niesbuien. Steeds ab is dan minder goed voor hem dan dat hij er zelf van hersteld. Als hij weer meer last heeft van zijn oogjes en af en toe en vieze neus en verhoging, krijgt hij een convenia-injectie. Dat werkt super bij hem. In het begin schoot ik ook bij iedere niesbui in de stress. Zeker nadat Saartje tien dagen in de kliniek gelegen had vanwege een snel ontwikkelende niesziekte en alle gevolgen van dien. Nu is Jagger vooral heel actief, al heeft hij ook zijn slaapdagen. Hoop dat ik je wellicht gerust kan stellen door te vertellen dat ik het herken bij Jagger en dat het bij hem meestal bij zo nu en dan niesbuitjes blijft met af en toe een dagje verhoging.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

maar had jagger dan ook die droge nies, even vergeleken met onze flippie die echt nieste met de klodders groene slijm eruit. dat heeft guusje dus niet, dat is echt een "droog " niesje.
Da wil geen AB geven omdat dit bij haar nog nooit goed heeft gewerkt en hij denkt dat de bronichieen wat ontstoken zijn.
Gisteravond eerste tabletje en vannacht niet geniest. vanmorgen een enkele niesje, maar niet meer 10x achter elkaar. was al om 4:00 uur op (mannetje moest gaan werken), en om 6:30 uur naar mijn werk. 2 kleine niesje gehoord. Het slaat dus duidelijk al aan. heb wel even besloten nu om verder alles te stoppen (weerstandverhoger) en natvoer te verminderen (ze kregen steeds ietsje meer en zaten op een blikje per poes per dag, nu alleen een klein beetje voor het tabletje). wil evt allergieen ook uitsluiten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie