Ruikt ze de vorige kat?

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
retabo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2012 12:31

Ruikt ze de vorige kat?

Bericht door retabo »

hoi allemaal,

3 dagen geleden heb ik een 'kitten' van ongeveer 6 maand geadopteerd van een dame dat er niet meer voor kon zorgen, hij was daar altijd heel blij en knuffelachtig maar werd aangevallen en verdrongen door de andere katten. Nu woont hij bij mij en loopt hij vrij vrolijk rond maar toch is hij steeds aan het rondzoeken en aan het miauwen. ongeveer 2 maand geleden is mijn kitten (vrouwelijk) Billie gestorven aan een nieraandoening, en vooral wanneer onze nieuwe aanwinst in de buurt van haar plekjes komt miauwt hij heel erg. Is hij haar aan het zoeken? En hoe kan ik haar duidelijk maken dat ze er niet meer is.

Groetjes!
Tessa
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ruikt ze de vorige kat?

Bericht door nellebel »

ik denk niet dat ze aan het zoeken is. ik denk dat ze voornamelijk bezig is met het nieuwe huis ontdekken, alle plekjes zijn nieuw voor haar. dan zou hij ws ook bang worden als hij bang is voor andere katten. dit zal wel overgaan en het wennen heeft gewoon even tijd nodig.
moet ook wel zeggen dat ik nogal achterdochtig ben van aard (kun jij niks aan doen, zijn de ervaringen die je opdoet in de loop der jaren en de verhalen hier) ,maar vraag me dan af hoe het kan dat een kitten niet wordt geaccepteerd. dit hoor je volgens mij niet zo vaak, meestal is het bij oudere katten een probleem maar niet bij kleintjes. en wat ging er dan mis. want mogelijk mist jij katje wel gezelschap, hij is gewend altijd met andere katten te zijn. en als dat het geval is kan ze misschien wel je andere kat ruiken en zoekt hij haar gezleschap en roept hij om haar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ruikt ze de vorige kat?

Bericht door Adriana »

ja ik denk ook beide. je kitten onderzoekt het huis en dat zal best nog wel naar je vorige katje ruiken hier en daar. en dit kitten is ineens helemaal alleen en dat kan best wel problemen en gemiauw geven.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
manon3

Re: ruikt ze de vorige kat?

Bericht door manon3 »

Wendy: Wij hebben ook een dik jaar geleden een kitten overgekocht van mensen omdat ze daar niet werd geaccepteerd en aangevallen door de andere volwassen katten.
Terwijl het kitten toen pas 9 weken was toen ze daar in huis kwam.
Dan vraag je je inderdaad af wat er fout is gelopen.Maar daar komen we nu toch nooit meer achter.

Tessa, ik denk ook dat je kitten nog gewoon het huis aan het verkennen is.
Het is natuurlijk nog allemaal nieuw voor haar,ze moet gewoon nog effe wennen.
Als je kitten daar werd aangevallen door de andere katten vraag ik me af of ze wel hun gezelschap mist.
Het lijkt me eerder dat ze dan angst moet hebben voor andere katten.
Dat was bij ons kitten namelijk ook het geval.
retabo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2012 12:31

Re: ruikt ze de vorige kat?

Bericht door retabo »

hoi allemaal!

Het was inderdaad wat voorbarig, hij is het nu al wat meer gewend maar het blijft toch eenbeetje een raar beestje, hij lijkt zich erg vaak te willen vastworstelen achter en onder zaken die ik en mijn vriend dan moeten uit of afbreken om ze er dan terug uit te halen. En het is niet dat ze niet graag bijons is, want hij is super speels en komt steevast ronkend kopjes geven vanaf de moment dat we de zetel nog maar raken! :) Het miauwen is al wat gestopt, ze heeft ondertussen elk hoekje van het appartement gezien. En ik denk dat hij nu inderdaad zeker is dat er geen andere katten zijn die hem zullen aanvallen of zijn eten stelen :)!

Gelukkig maar!

groetjes!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ruikt ze de vorige kat?

Bericht door Anne »

Of dat 'gelukkig maar' ook echt gelukkig is dan nog maar de vraag!! Ben je van plan er nog een kitten bij te nemen? Een kitten van die leeftijd hoort niet alleen te zijn en zal zich vroeg of laat gaan vervelen en dat kan voor later gedragsproblemen gaan opleveren.
Jouw kitten is erg speels en wil met een soortgenootje spelen,als je daarvoor zorgt zal hij minder zich gaan vastworstelen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie