Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Adriana »

Ozzyzorro schreef: volgens mij is het zo weer los gekrabt!
om het met een stuk vloerbedekking te omwikkelen

Heeft iemand hier een mening over of kan iemand advies geven ?
iedere kat gaat anders met een krabpaal om en hoe dikker en beter het sisaltouw, hoe langer het duurt voordat ze erdoorheen zijn. krabben gaat ook in vlagen en een paal (met plateaus) wordt hier meer gebruikt om in te klimmen dan echt te krabben.
Zpls en je dierenwinkel hebben hoek-krabplanken, die kun je hoog aan een hoek in een gang bv bevestigen en daarop kunnen ze zich prima uitrekken, strekken en krabben.
en je kunt bij de dierenwinkel of Zpls een krabplank van karton kopen en die op de grond leggen, evtl met wat valeriaan erop.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... nken/47959
ik kan me niks voorstellen bij 'omwikkelen met tapijt', dat laat zich heel slecht wikkelen, denk ik
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
L33ntje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2012 11:50

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door L33ntje »

Toch kan het wel ; in ons vorige huis hadden we een krabpaal van vloer tot plafond (een oude tapijtrol) bekleed met een stuk stevig jute/sisal-tapijt, dat we op de naden stevig vastgenaaid hebben met touw. Die is flink gebruikt en eigenlijk nooit kapot gegaan. Ja, de normale slijtage, maar niet losgelaten ofzo. Voordeel van tapijt is dat het niet zakt. We hebben namelijk ook (beduidend kleinere) palen gemaakt door ze te omwikkelen met sisaltouw, maar dat zakt na verloop van tijd altijd een paar centimeter in en dan moet je het weer bijwerken - wat alleen lukt als je nog een 'reserve-touw- eraan hebt hangen, of je moet de paal wat inkorten.

Ik heb ook wel eens (maar dat is in een heel ver verleden) een paal omkleed met een grote gehaakte lap van paktouw. (Eveneens vastgenaaid). Verrassend sterk ! Maar wel veel werk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Adriana »

oh ja, alles kan! maar ik zag even niet voor me hoe je tapijt om een doorgaans vierkante paal ging bevestigen. ja een tapijtrol met één slag tapijt eromheen lijkt me geweldig.
hier hangt een heel vloerkleed verticaal tegen een muur als klim/krabkleed,
na ongeveer 12 jaar was het toe aan vervanging en ook het nieuwe kleed is een hit.
ik heb hier ook een krabpalenconstructie en heb daarvoor twee palen moeten omwikkelen en dat was erg zwaar en veel werk!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jacques en Yuliett

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Ga eens kijken bij een bedrijf voor agrarische produkten zoals de boerenbond.
Ik heb een grote bol waar nog een heleboel touw opzat gekregen bij een reparateur van oogstmachines. Kijk maar eens naar mijn zelfgemaakte krabpaal. ;-)

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 32#p523532
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Admin »

Anders HIER bestellen. Allerlei diktes sisaltouw voor krabpalen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Rosalie123 »

Ik heb nog zo'n 100 meter over van de klos die ik had gekocht om mijn krabpaal te bekleden... Dus als er nog iemand geinteresseerd is, het is 5 mm dik en een beetje bruinig van kleur. Voor 10 euro mag je het hebben.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
vanes-krab
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2012 10:13

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door vanes-krab »

Hoi Rosalie... ik weet niet waar je woont, maar ik zou dat heel graag van je overnemen.
Ik heb mij nog maar net geregistreerd....
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Ilone »

Dan kan je denk ik het best Rosalie een pb'tje sturen (onderaan het bericht staat een knop met "pb")
Denk dat ze dat eerder leest. :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Rosalie123 »

Hoi Vanes-krab, ik woon in Rijswijk.
Ik vertrek wel deze week op vakantie voor 3 weken, maar daarna kan natuurlijk. Laat maar weten of je het wilt ophalen. Een pb lees ik inderdaad sneller dan in dit topic...
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door castratenkoor »

vanes-krab is 24/7 heel even geweest om op het touw te reageren en daarna niet meer.......dit is een forum en geen marktplaats..........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Rosalie123 »

Natuurlijk is dit een forum en geen marktplaats, maar de forumvraag was: waar vind ik goedkoop sisaltouw :) Dan mag ik daarna toch wel aangeven dat er bij mij nog een overschot ligt van onze krabpaal, en erop reageren als iemand dat nodig heeft.

Overigens; op touwenwinkel.nl / touwenshop.nl heb ik mijn klos sisaltouw gekocht. Als je kijkt bij aanbiedingen staan er regelmatig klossen sisaltouw in verschillende diktes, voor maar weinig geld. Levering was prima!
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door castratenkoor »

Mijn post was ook niet tegen jou gericht Rosalie123. Maar tegen de persoon die zich speciaal aanmeldt om te reageren op een aanbod touw - en dan niet meer terugkeert op het forum - klaarblijkelijk elders wat gevonden......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Waar vind ik goedkoop sisaltouw?

Bericht door Rosalie123 »

Ah dan begrijp ik hem nu beter :)
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Plaats reactie