Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door jennli »

Heel verstandig. Een ren blijkt uit reacties van medeforummers best wel toereikend. Zelf gaan we nu in het voorjaar ook de tuin afschermen zodat ze veilig in de tuin kunnen. Hier stopte het bedelen om naar buiten te mogen na een week of drie vier. Ze staan soms nog wel eens bij de deur, maar lijken te begrijpen dat buiten (nog) geen optie is.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Anne »

Wat fijn dat het zo goed gaat met Luna en ze weer ook al is het voorzichtig, goed kan lopen!!
Ik kan me voorstellen dat je haar niet meer op straat durft te laten gaan, heel verstandig
Succes met het afschermen van je tuin
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Chiquita98 »

Ik ben net sinds vanmiddag baasje geworden van een kater die door een auto ongeluk zijn staartje niet meer heeft. Volgens het asiel kwam hij bij hun niet meer buiten. Misschien wel een trauma er aan over gehouden. Ik heb een afgezette tuin en ben daar heel blij mee. Heel benieuwd of hij ooit een x naar buiten zal willen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Dankjewel. Goh Chiquita, respect voor je dat je zo'n beestje weer een nieuw thuis geeft. Ik zit er aan te denken, als Luna is opgeknapt, er ook een kat bij te nemen. Zodat ze toch weer een vriendje heeft. Luna, had hier wel veel buurtvriendjes, en heeft dat ook nodig denk ik. Aangezien ik haar niet meer los buiten wil hebben, wil ik er een kat bij nemen, uit het asiel. Maar ze moet eerst goed aansterken.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Adriana »

gelukkig goeie berichten over Luna.
missch kun je voor haar om wat sneller aan te sterken een beetje krachtvoer halen bij je da, a/d van Hills of convalescence (papje) van RC. en wat rauwe kip als ze dat lust!

heb hier een kitten dat ooit zijn staart brak (op het tweede botje vanaf de aanhechting) en na anderhalve week kon-ie hem weer redelijk strekken.
we hebben een maandje fysio gedaan, spieren getraind in de hoop dat de zenuwen ook weer goed mee gingen doen.
en nu, als je het niet weet, zie je niet dat hij ooit een gebroken staart had..
alleen is de zenuwschade niet meer helemaal goed gekomen want als hij een dikke staart heeft, dan is alleen het puntje als een bolletje dik en de rest gewoon glad. terwijl hij voor zijn val over de hele lengte een dikke staart kon hebben.
soms geneest zenuwschade met een paar maanden en het ziet er bij Luna gelukkig goed uit.

wat leuk en goed dat je overweegt om er een kattenmaatje bij te nemen en ja, asjeblieft niet meer naar buiten de tuin.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Hallo, hier weer even een bericht, van mij. Het is nu 3 weken geleden, en het gaat steeds beter met Luna. Ze loopt nu een stuk stabieler en sneller, alleen nog niet optimaal. Ook is ze wat aangekomen en eet ze weer wat beter. Ik maak me nog wel een beetje zorgen, want ze springt nog niet. Misschien ben ik wat te ongeduldig. Ze heeft natuurlijk 2 weken haar spieren niet gebruikt. Ik hoop dat dit nog zal komen. Doe ik er ook verstandig aan om nog even langs de dierenarts te gaan? Gewoon om te horen wat zij ervan zeggen. Ik wil er graag ook nog een maatje voor Luna bij halen, uit het asiel, maar ik weet niet of dit het juiste moment is. Omdat ze nog niet optimaal beweegt zeg maar.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door lidewij020 »

Wat een heftig avontuur voor Luna... Fijn dat ze de goeie kant op gaat. Je kunt de dierenarts natuurlijk altijd even bellen om te vragen wat hij ervan vindt. Misschien is het ook goed om eens langs een dierfysiotherapeut te gaan...die kan behandeling en adviezen geven gericht op Luna haar bewegingsapparaat en het herstel daarvan.

Sterkte!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Adriana »

joke86 schreef: alleen nog niet optimaal. Ook is ze wat aangekomen en eet ze weer wat beter. Ik maak me nog wel een beetje zorgen, want ze springt nog niet.

Misschien ben ik wat te ongeduldig. Ze heeft natuurlijk 2 weken haar spieren niet gebruikt. Ik hoop dat dit nog zal komen.

Doe ik er ook verstandig aan om nog even langs de dierenarts te gaan? Gewoon om te horen wat zij ervan zeggen. Ik wil er graag ook nog een maatje voor Luna bij halen, uit het asiel, maar ik weet niet of dit het juiste moment is. Omdat ze nog niet optimaal beweegt zeg maar.
om te beginnen mag je meer dan gruwelijk blij zijn dat het intussen voor een groot deel is hersteld en het zou best kunnen dat die achterhand zwak blijft en slecht aangestuurd.
daarom springt ze niet en het is de vraag of ze dat ooit nog zal doen/durft,...
so what?? ze heeft het overleefd en dat zeggen veel katzels betrokken bij autobotsingen haar niet na..!!

je zou contact kunnen opnemen/langsgaan bij het dichtstbijzijnde asiel en daar je situatie voorleggen. en dan proberen te matchen. k denk dat ze wat sneller herstelt als ze wat meer beweegt en met een kattenmaatje is die kans groter, het is voor haar en haar aanstaande maatje bovendien veel leuker.
stem telefonisch ff af met je dierenarts, missch wil hij/zij haar toch nog eerst zien..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
joke86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2012 12:52

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door joke86 »

Ik denk dat ze ooit wel weer gaat springen, ik zie met de dag verbetering. Ik zet haar zelf weleens op de bank, en dan springt ze er zelf af, ze komt dan met alle 4 poten op de grond. Gister heb ik met haar op de trap geoefent, en met een klein zetje komt ze boven.
Ik denk wel dat ze het wel durft, want ze probeert het wel. Gister stond er een raam open op onze slaapkamer, en Luna die graag naar buiten, wil probeerde een poging te doen om bij het vensterbank omhoog te springen van een meter hoog. Je zag haar wat met de kont wiebelen, maar het lukte haar niet. Ik mag natuurlijk van geluk spreken, dat ze het heeft overleeft en ook nog aardig hersteld.
Ik kijk al regelmatig op sites van asiels, maar ik wil ze natuurlijk ook in het echt bewonderen. Aan Luna zal het niet liggen denk ik, want voorheen had ik hier regelmatig, vriendjes van Luna op bezoek. Of het nou om het eten of om Luna ging haha dat weet ik niet. Maar Luna vond het best.
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Kat aangereden, beide achterpoten doen niks meer.

Bericht door Anne_Zwarts »

Wat een verhaal zeg! Ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude is, maar als ik het zo lees, gaat het wel goed komen.
Door de klap heeft ze vast ook wel een trauma aan auto's overgehouden vermoed ik, en zal ze er ook sneller uit de buurt blijven.
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Plaats reactie