Wat is een goed ontwormingsmiddel?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Wat is een goed ontwormingsmiddel?

Bericht door Robijn »

Ik zou graag willen weten met welk ontwormingsmiddel jullie goede ervaringen hebben.

Voorheen gebruikte ik altijd Mansonil All Worm Cat. Deze bestaan in 2 uitvoeringen; of je geeft 2 dagen lang een kauwtablet en bij de andere uitvoering hoef je maar 1 enkele pil te geven, maar deze is wel heel groot!
En geven jullie je binnenkat ook ontwormingsmiddel? Mijn ene kat Gaudi komt wel buiten (aan de lijn), mijn andere poes Robijn niet. Is ontwormingsmiddel dan wel of niet nodig voor haar?
Ik heb haar al een keer ontwormingsmiddel gegeven, maar dat vond ze niet leuk en ze hield stijf haar kaken op elkaar. Toen heb ik de grote pil verpulverd door een blikje Gourmet, maar de hoeveelheid was toch te groot, want ze at er niets van.. Misschien kan ik dan toch beter 2 dagen lang een wat kleiner pilletje geven van dit product.
Echter, ik las op Zooplus dat niet iedereen tevreden is over Mansonil...

Op hun site stond bij 1 van de beoordelingen het volgende:
Geen werking
Mijn kat heeft spijtig genoeg na 1 maand inname van de mansonil toch nog spoelworm Toxocara cati gekregen. Hij was zo erg ziek van die worm dat hij opgenomen is in de dierenkliniek met uitdrogingsverschijnselen en kon niet meer op zijn achterste pootjes staan van ziekte. Dit heeft me veel centen gekost en 2 weken later kreeg ook de andere kat de worm. Ik heb ze onmiddelijk na de bekendmaking van de worm ontwormd met een ander middel. Ik vertrouw de Mansonil niet meer!


Ik heb nu toch niet meer zo'n goed gevoel bij dit middel.... :-(

Ik heb ook wel eens gelezen over Stronghold. Dit zijn pipetjes. Is dit een goed en veilig middel tegen spoelwormen?

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is een goed ontwormingsmiddel?

Bericht door Anne »

Ik zelf gebruik het zelfde als jij en ik ben daar tevreden over ;-) Ik vind die versie dat je maar 1 pil moet geven het handigste. Ik doe dat vaak met de pillenschieter zodat ze in ieder geval de hele pil naar binnen krijgen en niet de helft of zo iets want dat werkt het middel ook niet.

Kennelijk heeft degene waar jij de beoordeling van had gelezen te maken met een zware worminfectie. Toen Hummeltje bij ons kwam had zij dat ook. Het middel wat de da voorschreef
( een blauw pipet voor in de nek) werkte bij haar ook niet voldoende en ik moest het een paar keer herhalen.

Mocht je een worminfectie hebben denk dan ook aan je kattenbakken. Al het grit weggooien en de bakken goed reinigen, dat vergeten ook veel mensen en dan blijf je inderdaad bezig ;-)

Ik zou het bij je eigen katten dus wel doen, ook al komen ze voor jouw gevoel weinig buiten.
Je kan zelf wormeitjes mee naar binnen nemen onder je schoenen, of onder je nagels als je andere dieren hebt geaaid
Hier ontworm ik ze twee keer per jaar, onze katten komen alleen in de afgezette tuin maar onze honden komen overal en nergens
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
paasnini

Re: Wat is een goed ontwormingsmiddel?

Bericht door paasnini »

Ik geef onze katten al jaren Milbemax van de dierenarts. Prima middel, miniscuul kleine tabletjes die prima hun werk doen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is een goed ontwormingsmiddel?

Bericht door Adriana »

hier ook milbemax van de dierenarts, niet dat ik nou zo'n heftige ontwormer ben, éen keer per jaar maar ze hebben geen vlooien en komen vrijwel niet buiten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
manon3

Re: Wat is een goed ontwormingsmiddel?

Bericht door manon3 »

Ik heb een binnenkat die ik 2x per jaar ontworm met Drontal tabletjes verkrijgbaar bij de DA.
Voorheen heb ik Exil No Worm gebruikt totdat ik hoorde dat dit een zeer slecht middel was,toen ben ik maar vlug bij de DA Drontal-tabletjes gaan halen.
Tot nu toe ben ik hier tevreden over.
En 2x per jaar ontwormen lijkt me meer dan voldoende voor een binnenkat zolang ze tenminste geen vlooien heeft.Toen onze poes als kitten vlooien had hebben we haar om de 3 maanden ontwormd.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is een goed ontwormingsmiddel?

Bericht door Synemios »

stronghold is een vlooien, wormen middel maar die werkt niet tegen de lintworm.
Mansonil heb ik hier ook lang gebruikt maar nu zijn we over op milbemax en die pilletjes zijn kleiner.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie