FIV of FIP * de uitslag*

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ach Antoinette, wat erg. Ik was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor vanwege de geelzucht.
Neem wel de tijd om afscheid van Flip te nemen en om hem los te kunnen laten op zijn reis naar de regenboog.
Van daaraf zal hij altijd wel een beetje over je waken.
Heel, heel veel sterkte!
Gast

Bericht door Gast »

Heb net met knikkende knieën een afspraak gemaakt voor morgenmiddag. Om 10 voor half 3 zal ik afscheid nemen van m'n lieverd.
Gast

Bericht door Gast »

Ik voel me echt vreselijk! Ik weet dat wat ik ga doen het juiste is,maar het voelt helemaal niet zo. Ik ga met m'n warme,mij vertrouwende spinnende poezebeest de behandelkamer in en zeg dan gewoon: maak maar dood... Ik had mezelf gisteravond al zo overstuur dat ik boven de wc hing. Dit is echt het moeilijkste wat ik tot nu toe in m'n leven heb moeten doen.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ik kan me dat zo goed voorstellen! Het is een hele moeilijke stap, maar helaas de enige goede... Het is een teken van jouw liefde voor Flip dat je hem nu laat gaan. Knuffel hem vandaag nog lekker, zeg lieve dingen tegen hem, maak misschien nog wat foto's...
En als je daarna je hart uit wil storten zijn wij hier... Ik denk dat iedereen je verdriet wel begrijpt...

Heel erg veel sterkte vanmiddag!

Liefs,

Femke
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gast

Bericht door Gast »

IloJeM schreef:Ik wil je veel sterkte wensen maar je ook vragen of je er wel klaar voor bent? Ik begrijp je dilemma dat je voor het weekend staat en de kans dat Flip verslechterd en naar een vreemde DA moet, wil voorkomen. Toch zou dat niet je enige reden moeten zijn om het al zo snel te beslissen.
Nee ik ben er niet klaar voor,maar ik denk dat niemand dat ooit echt is. Ik zal je proberen uit te leggen waarom ik er voor kies het nu te doen en niet over een week of misschien pas een maand. Flip is erg vermagert,hij slaapt veel en is verzwakt(op de aanrecht springen redt hij niet meer bijv.) Ik zie hem af en toe vreemd ademen en hij komt alleen nog buiten om te plassen of poepen. Misschien is ie op het moment pijnvrij maar misschien ook niet en zonder de prednison is hij 1 brok ellende,daarnaast weet ik(zonder enige twijfel) dat hij alleen nog maar verder achteruit kan gaan. Ik laat hem liever nu gaan,waardig,terwijl hij zich nog een beetje goed voelt dan pas wanneer het lijden inzet. Elke seconde die ik hem onnodig laat lijden puur en alleen omdat ik niet klaar ben om hem los te laten is er 1 teveel. Ik heb gisteravond nog een heleboel foto's van hem gemaakt en vanmorgen ook nog een paar,maar ik moet hem echt laten gaan.
bagera

Bericht door bagera »

Op de foto zie je zelfs dat hij een beetje last heeft van uitdroging.Ik denk dat het de beste keuze is,ook al doet het zoveel pijn.Hij kan nu op de regenboogbrug spelen met al de andere poezevriendjes.

Veel sterkte.Ik denk aan jou en Flip.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Antoinette, ik zie de foto nu net, kijk naar mijn klokje en zie dat Flip het leven inmiddels heeft losgelaten... Bij het zien van de foto kan ik niet anders dan beamen dat je een goede keuze hebt gemaakt, je ziet dat hij ernstig ziek is en zich niet echt lekker voelt. De twijfel houd je altijd, ook heb je altijd nog dat sprankje hoop, maar ik vind echt dat je een hele dappere beslissing hebt genomen.

Lieve Flip, goede reis naar de regenboogbrug en waak een beetje over je vrouwtje?

Dikke knuffel van ons!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gast

Bericht door Gast »

Mensenkinderen,wat een hel! Ik heb eerst nog uitgebreid zitten knuffen met hem op de bank. En toen met lood in de schoenen naar de DA. Hij kreeg z'n eerste prik en toen zijn we met hem in de wachtkamer gaan zitten. Flip heeft nog even tegengestribbelt maar ging al snel rustig op schoot liggen. Toen was het eigenlijk heel snel over: z'n ademhaling werd minder ,z'n tongetje kwam naar buiten en werd blauw en op dat moment was z'n ademhaling ook niet meer te zien of te voelen. Ik dacht eigenlijk dat de 2de prik niet eens meer nodig was,maar de DA hoorde toch nog een hele vage hartslag toch hij luisterde. Na de 2de prik was het echt over,m'n vriendje had ons verlaten :sad: Bedankt vriendje:je was echt geweldig en ik vond het een eer dat je 11 jaar lang m'n maatje bent geweest! Rust zacht lieverd,je hebt het verdient,love you always...
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Misschien heb je hier iets aan. http://www.dierenkliniek.com/kliniek/katten/fip.html
Stella
erik en nim

FIB? (is echt zo moeilijk?)

Bericht door erik en nim »

Hoi kattenliefhebbers,
Ik ben nieuw hier en heb een groot probleem met 1 van mijn katten.
Het betreft ook FIB.
Hij is dus de laatste anderhalve week hard achteruit gegaan, weinig tot niets eten, sterk vermagerd, lusteloos, ontstoken tandvlees, en ziet er slecht uit, bij de DA gezien dat hij 40,5 koorts had, bloedarmoede en zijn lever werkt niet goed.
Nu lees ik hier een heleboel over FIB, maar niets over eventuele medicijnen, is er dan niets voor?
Ik hoorde van de dierenarts, die vermoed dat het FIB is, dat de ene kat het overleeft en de ander niet.
Mijn vraag is, weet iemand of dit klopt, want ik lees alleen maar verhalen met fatale afloop.
Om eerlijk te zijn, ik weet het niet meer, wat moet ik denken? , is hij aan het doodgaan, of kan hij nog er over heen komen?
Ik hoop echt dat iemand mij hier antwoordt op kan geven.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

FIP staat voor Feline Infectueuze Peritonitis en is helaas altijd dodelijk :cry:
Er is een heleboel over geschreven in een ander topic met daarin ook een link naar een site waar veel informatie over FIP te vinden is.

Ik heb nog nooit gehoord dat een kat over FIP heen kan groeien helaas, begrijp dus ook niet wat je dierenarts bedoelt. Belangrijk is om te weten hoe oud je kat is, want FIP ontwikkelt zich of heel jong (dan is het vrijwel altijd de natte vorm, die vocht in de buikholte geeft) omdat het via de placenta wordt overgedragen, of tussen de 6 maanden en 2 jaar, of na het achtste levensjaar. Waarom dat zo is, is niet duidelijk, maar als je kat op zijn 2e nog geen FIP heeft, kun je er vrijwel zeker van zijn dat hij het de eerstkomende 6 jaren niet ontwikkelt.

Ik wens je veel sterkte, je kunt een second opinion vragen, maar ik zou eerst alle informatie die er over FIP is, doorlezen.
erik en nim

Bericht door erik en nim »

dankjewel, het ziet er dus niet goed uit.
ik zal lezen waarnaar je verwees.
in januarie wordt hij 2 jaar, dus zit precies in de risicogroep.
hij krijgt sowieso al aandacht van de wereld nu, maar zal hem natuurlijk nog meer aandacht geven.
ik zal hier laten weten hoe het verder verloopt met hem.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Op pagina 3 van dit topic staat een stuk over FIP, ik was al even aan het zoeken.
Ik had je graag willen geruststellen, maar helaas, ALS het FIP is, is het dodelijk. ALS het een corona-besmetting is, hoeft het helemaal niet naar FIP te muteren. Maar van een corona-besmetting wordt je kat niet zo ziek.

Veel sterkte, en nogmaals: ik had graag leukere dingen geschreven :cry:
erik en nim

vervolg

Bericht door erik en nim »

nog steeds geen verbetering, ga morgen homeopatische middelen te krijgen, wat is dit klote zeg, weet iemand trouwens een homeopatisch middel tegen bloedarmoede?

bij voorbaat dank.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Vraag Stella van het forum hier. Zij kan je alles over homeopatische middelen vertellen. Ik heb alle vertrouwen in haar.

Jammer dat er geen verbetering is. Ik heb eens aan de dierenarts gevraagd of Roosvicee Ferro kan helpen, maar zij zei dat dat geen zin had. Jammer, want het was dan zo eenvoudig.
Spannend, deze dagen. We leven met je mee!
Plaats reactie