FIV of FIP * de uitslag*

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Hee, ik heb wel eerder gehoord, dat een sterke gezonde kat een hele poos met Fip kan 'overleven', omdat de droge vorm telkens in een ander orgaan kan opspelen. Maar te genezen is het niet, alleen misschien een tijd te onderdrukken. FIP is een kloteziekte, waar je weinig tot niets aan kan doen, alleen zoveel mogelijk de weerstand oppeppen.
Ik heb er 2 kittens aan verloren, en toen alles gelezen wat er op internet te vinden was. Ik zal thuis eens kijken, want ik heb geloof ik alles wel opgeslagen. Je kan me je mailadres wel pb-en, dan stuur ik het je op...

Sterkte!!!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
erik en nim

heb medicijnen (homeopatisch)

Bericht door erik en nim »

ben vandaag naar een homepatische dierenarts geweest, en heb een hoop medicijnen gekregen.
voor zijn lever, bloedarmoede, vitamine C, en 2 ampulen om zijn weerstand te verhogen, hiernaast heb ik ook nog de antibiotica, dus al met al een hoop.
ik heb inderdaad gehoord dat het niet te genezen is, alleen te onderdrukken.
hij is nog geen twee jaar, dus nog zo jong.
ik hoop dat dit helpt, want meer is er niet, geloof ik.
bij deze het email adres Marion, als je iets mocht vinden, ik wil alles proberen natuurlijk, tot in het redelijke, het is jammer te horen dat je 2 kittens bij verloren op deze manier.
email is: ehoogzand@hotmail.com
ik zal Stella vragen advies, Emma, dankje.
Hij heeft trouwens net weer wat gegeten, en hij wordt niet nog magerder, dus ik heb hoop.
in ieder geval bedankt voor al het advies en steun.
ik zal regelmatig laten weten hoe het gaat met hem.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je schrijft dat je homeopatische medicijnen hebt gekregen en de antibiotica nog hebt. Vraag wel even goed na of dat samenkan! Zo kan colloïdaal zilver niet samengaan met antibiotica; het breekt elkaars werking af.
Ik hoop dat de goede lijn zich voortzet en dat jullie nog een hele tijd van Nicky kunnen genieten!
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Hoi Erik,

Wat een ellende zeg, zeker voor jullie arme Nicky. Ik hoop dat jullie haar nog een hele mooie tijd mogen geven en echt lekker van haar mogen genieten!

Ik vroeg me alleen af of Nicky ook getest is op FIV (kattenaids), de bloedarmoede, het ontstoken tandvlees, lusteloos zijn en het afvallen zijn typische kenmerken voor FIV namelijk. Als ze niet heeft blootgestaan aan besmetting dan is de kans natuurlijk heel klein dat ze het heeft. Als ze uit geteste ouders is geboren en nooit is buiten geweest dan zou je FIV nu al redelijk zeker uit kunnen sluiten, maar als ze bv. van een boerderij komt en regelmatig buiten komt dan zou ik het toch even na laten kijken. Je weet maar nooit! De prognose voor FIV is een stuk beter dan voor FIP, het is natuurlijk ook een afschuwelijke ziekte, maar met de juiste medicatie kan ze dan best nog een jaar of 10 worden (moet je wel een beetje geluk hebben uiteraard).

Nogmaals veel sterkte!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
erik en nim

klotezooi

Bericht door erik en nim »

dank jullie wel allemaal,

zal eerst antwoorden op de vragen.
hij is inderdaad getest op fiv en leukemie, dit heeft hij niet.
en de antibiotica en homeopatisch ging samen, zei ze.
maar nu het volgende, het ging beter, maar dat is voorbij, hij doet helemaal niets meer, niet eten en drinken, en hij laat alle ontlasting lopen, niets houdt hij binnen.
ook begint hij nu echt weg te kruipen, dus is een heel slecht teken.
dit alles is begonnen na het geven van de homeopatische medicijnen, dus daar ben ik mee gestopt, is mij te toevallig allemaal.
kan 1 ding zeggen, ben er behoorlijk kwaad over en het doet pijn hem zo te zien, in januari word hij 2, maar zoals het nu gaat, niet dus!
weet iemand of dit ook een symptoon is van FIP, want ik heb het vermoeden dat het iets anders is.
ik zal jullie op de hoogte houden.
Gast

Re: klotezooi

Bericht door Gast »

erik en nim schreef: maar dat is voorbij, hij doet helemaal niets meer, niet eten en drinken, en hij laat alle ontlasting lopen, niets houdt hij binnen.
ook begint hij nu echt weg te kruipen, dus is een heel slecht teken.
dit alles is begonnen na het geven van de homeopatische medicijnen, dus daar ben ik mee gestopt, is mij te toevallig allemaal.
kan 1 ding zeggen, ben er behoorlijk kwaad over en het doet pijn hem zo te zien,
Ik wil je niet voor je hoofd stoten ofzo,maar als ik dit stukje zo lees denk je dan niet dat het tijd wordt dat je er serieus over nadenkt hem te laten gaan? Ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is want ik heb pas dezelfde beslissing moeten nemen,maar dat hoort er ook bij als je echt van je dieren houd. Sterkte!
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Dat klinkt inderdaad heel slecht...
Ik denk dat het goed is om zo snel mogelijk met spoed naar je DA te gaan!

Als ze niet willlen eten, EN de ontlasting laten lopen EN in een hoekje gaan kruipen is het ontzetten mis!
Ik zou zo snel mogelijk gaan!

Babiche
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Homeopathie staat erom bekend dat het eerst de klachten verergert en daarna pas verbetert. Is er intussen een verandering? Hoe lang geleden ben je gestopt met de homeopatische middelen?

Wegkruipen is inderdaad meestal een teken van willen sterven.... dus ik zou wel je da zo snel mogelijk bellen om te overleggen. Veel sterkte.
Laatst gewijzigd door Emma Boom op 16 nov 2003 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
erik en nim

Bericht door erik en nim »

heb dierenarts al gebeld, en ingesproken op voice mail, als het dringend is belt ze terug, en dit is dringend, heb ik gezegd.
de reguliere dierenarts kan hier niets aan doen.
heb de homepatische arts gebeld.
wat ik wil vragen, heeft iemand ditzelfde meegemaakt.
hij was aan de betere hand, maar na het toedienen van de homeopatische medicijnen, ging hij wederom achteruit.
ik heb al een maitltje ontvangen van Stella, die hier meer vanaf weet, en zij zegt dat het goed is.
Nu geloof ik het wel, maar het is ontzettend moeilijk om iets toe te dienen waar hij slechter van wordt.
daarom zoek ik iemand die ook zoiets als dit heeft meegemaakt.
ik hoop dat er iemand is die ons hiermee kan helpen.
erik en nim

beetje beter

Bericht door erik en nim »

het gaat weer een beetje beter, hij loopt weer rond, af en toe, heeft veel gedronken en beetje gegeten.
pijn heeft hij niet, denk ik, want ik heb het nagevraagd, en als zijn pupillen groot blijven, betekent dit pijn, en dat is niet het geval, heb alleen antibiotica gegeven en vitamine C.
erik en nim

het is over, onze Nicky is niet meer.

Bericht door erik en nim »

vanmorgen om ongeveer 11.00 is hij ingeslapen, onze schat, hij is bijna 2 jaar geworden, veel te jong!m aar hij was op.
wilde dit aan jullie laten weten, en Nicky, we zullen je missen, jongen, jammer dat we je zo vroeg hebben moeten laten gaan.
bedankt voor al jullie medeleven en tips, het heeft jammergenoeg niet mogen baten.
gr.
erik en nim.
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: fip of niet

Bericht door swiffer »

yedamy schreef:Er is al heel wat geschreven over FIP en FIV (kattenaids) op dit forum, en zowieso op het internet. Mijn vorige dierenarts verdacht Yeri van FIP en na € 300 aan testen ed armer te zijn kwam er een "waarschijnlijkheidstest" uit. Om er zeker van te zijn moesten we het over 3 maanden nogmaals herhalen. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde en me afgezet voelde zijn we naar een andere dierenarts gegaan. Deze vertelde me dat je niet kan testen op FIP met een bloedproef (alleen met een buikpunctie maar dat doen ze alleen als hij een heel opgezette buik heeft). Van iedereen die ook maar met katten te maken heeft (zowel professioneel als voor plezier) heb ik te horen gekregen dat je niet kan testen op FIP, dus laat je niet teveel misleiden en geloof niet alle verhalen die je leest op het internet zodat je onterecht overbezorgd wordt, zoals ik destijds.
De FIV uitslag was overigens negatief bij Yeri, maar FIV is eigenlijk hetzelfde als HIV alleen dan voor katten (niet overdraagbaar op mensen!).

Succes en veel sterkte!
Danielle
beste,

tis vlug fip. hier ons verhaal van toulouse, 1 van onze 11 poezen. Het is een kater van amper 2 jaar. Op een dag bleef hij maar overgeven zonder stoppen. we belden onze dierenarts op, maar zij was in zwangerschapsverlof en ze heeft haar vervangster langsgestuurd. Hij kreeg een spuit antibiotica en een anti braakmiddel. De eerste nacht ging alles goed maar de volgende dag terug naar af. De dierenarts heeft hem terug een antibraakmiddel maar ze is sceptisch omdat het een kat is van de poezenboot, ze neemt bloed af en vreest voor parvo. De uitslag is negatief maar hij wil niet beteren en hij weigert alle voedsel. De dierenarts legt hem aan het infuus en ze neemt terug bloed af voor de vrees voor fip. ze was totaal in paniek. Na zijn infuus brakt hij terug en begint te kwijlen. Mijn man belt de dierenarts en zij wist geen raad meer, afwachten op de bloedonderzoek en anders laten opnemen in de dierenkliniek in oudenburg. Ondertussen het bloedresultaat: geen fiv en geen leucose, wel fip. wij de volgens mij onervaren dierendokters in paniek. we wilden hem laten inslapen.
Achter een slapeloze nacht besloten we door te gaan en de zogenaamde tittertest af te wachten...
Zondag op bezoek in de dierenkliniek, hij wilde iets eten, maar niet genoeg. We gingen met pijn in het hart terug naar huis, maar het voelde niet goed. Mijn man had er met iemand over gesproken, en zo zijn wij aan het nummer gekomen van een dierenarts met een hart voor dieren. Die mens raadde ons aan zo vlug mogelijik onze kat te halen.
Na een ruzie (want we kregen hem niet mee) zijn we naar die dierenarts getrokken. Conclusie van hem: onze kat had geen fip, enkel een zware maag darm infectie en nog een ziekenhuisbacterie erbovenop. Na veel antibiotica is onze toulouse weer de spring in't veld vban vroeger. De enigste zorg van de dierenkliniek was de rekening (400 euro) en hoe we hem gingen begraven, want ze zijn buren van een dierenbegrafenisondernemer. Mijn raad is zoek een dierenarts met een hart voor dieren, als er sprake kan zijn van fip rollen de eurotekens in de ogen van sommige dierenartsen. Dat is erg jammer voor de dieren, en de baasjes. Er zijn goeie dierenartsen, maar je moet ze vinden. Veel sterkte
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: FIV of FIP * de uitslag*

Bericht door Admin »

Beste Swiffer,

Niet dat je raad niets waard is, maar je reageert op een bericht dat maar liefst 7 jaar oud is, uit 2003. Het is aan te raden eerst even naar de datum van het laatste bericht in een topic te kijken voordat je iets post.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie