Kat 'opgesloten' op balkon leegstaand benedenhuis

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Jojanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2011 13:42

Kat 'opgesloten' op balkon leegstaand benedenhuis

Bericht door Jojanneke »

Deze mensen zijn daar nog niet ingetrokken (appartement staat al weken leeg).
Verhuurder gisteravond laat gebeld en die heeft de nieuwe bewoner geprobeerd te bereiken maar belde toen terug dat het niet gelukt was en dat ze het de volgende dag, vandaag dus weer zouden proberen. Ik wachten en wachten en toen maar zelf terugbellen. Nieuwe mevrouw zegt glashard dat ze de gegevens vd nieuwe bewoners niet hebben en dat ik maar de brandweer moet bellen.
Geen spoed wel politie gebeld maar die zeggen dat de brandweer hier niet voor komt.
Ze hebben zelfs portaal gebeld (de verhuurder) maar die blijven volhouden dat ze niet bij de gegevens kunnen. Dierenambulance gisteravond ook gebeld trouwens maar die zeggen ach dat beestje kan daar wel een paar dagen zitten, als je maar voor water zorgt....

Ik heb daar dus eten en kattenmand naar beneden gesmeten en een emmer water naar beneden gekregen aan een touw.... MAAR WAT NU????
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Adriana »

heb geen idee wat er is gebeurd... en voor meedenken is dat wel handig..
balkon hoe hoog? onder het balkon van jullie?
zit-ie buiten? is balkon niet met ladder bereikbaar?
kun je een mand naar beneden laten zakken met iets lekkers erin? en dan weer omhoog halen?
bv zo'n flexibele emmer (Action) waar ie wel in kan kruipen maar dan wel veilig zit als je hem weer omhoog haalt.,.?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jojanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2011 13:42

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Jojanneke »

Balkon schuin onder die van mij. Heb geen ladder die daar bij kan. De mensen die daar weer onder wonen zijn ook niet thuis. Hij zit op 3 hoog en heeft verder geen letsel ofzo is alleen koud en bang. Balkon waar ie zit is gedeeltelijk overdekt. Dierenambulance weer gebeld en die raad me aan maandag nog een keer de wel politie geen spoed te bellen...
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door castratenkoor »

Nou dan koop je toch een ladder die daar bij kan......of anders Adriana haar idee.
Ik zou zeggen, hup naar de winkel en atributen halen.

Ik hoop dat je na dit avontuur je kat niet meer op een onbeschermd balkon laat.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 07 jan 2012 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Anne »

En je benedenburen zijn ook niet thuis en een klim van hun balkon naar het balkon waar je kat zit is ook niet mogelijk??
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Jojanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2011 13:42

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Jojanneke »

zoals ik al zei is hij ontsnapt, normaal gesproken komen ze helemaal niet buiten.
Ik ben al wezen kijken naar ladders en heb buren enzovoort gevraagd maar dat leverde allemaal niks op.
De balkons zitten bij ons zo dat je niet zomaar van het ene naar het andere balkon kan lopen/springen/klimmen. De mensen met het balkon schuin onder waar mijn kat zit zijn ook niet thuis nee.
Wordt tot maandag wachten ben ik bang!
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Chiquita98 »

Wat???? tot maandag wachten?? Sorry hoor maar als het mijn kat was dan zou ik de brandweer gewoon stalken met telefoontjes totdat ze uiteindelijk komen of inderdaad een hele hoge ladder vragen/kopen of misschien glazenwasser vragen die hebben ook wel de nodige atributen. Kosten zouden in dit voor mij geen probleem zijn.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Cerna »

Nou die instanties werken lekker mee zeg! :cry:

Misschien moet je de verhuurder nog een keer bellen, zij zullen toch wel een reservesleutel hebben van dat appartement en anders de politie, die hebben wel een loper. Huilen helpt vaak ook wel (tenzij je een vrouw treft).
En anders dreigen dat je naar de krant stapt en eens zal vertellen hoe hulpvaardig de hulpdiensten zijn!

En wanneer dat allemaal niet helpt, dan zou ik zelf inbreken. Onverantwoord? Ja! En het mag niet en je riskeert een boete, maar ik zou mijn kat daar niet een heel weekend laten zitten. Zelfs geen nacht!

In welke plaats is het, dan kunnen we misschien met z'n allen gaan bellen?! Net zo lang totdat ze in actie komen!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door castratenkoor »

Chiquita98 schreef:Wat???? tot maandag wachten?? Sorry hoor maar als het mijn kat was dan zou ik de brandweer gewoon stalken met telefoontjes totdat ze uiteindelijk komen of inderdaad een hele hoge ladder vragen/kopen of misschien glazenwasser vragen die hebben ook wel de nodige atributen. Kosten zouden in dit voor mij geen probleem zijn.
Sluit ik me volledig bij aan!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 28#p509728
dit is het introductiebericht van Mickey en/of Mouse en het speelt in de plaats Utrecht
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Welpie »

Ik zou ook alles eraan doen om dat beestje vanavond nog terug te hebben.. En voor zulke situatie's te voorkomen heb ik op (1 hoog) een kattennet gespannen.. Van grond tot plafond.. Heerlijk gevoel, balkondeur kan open, katten genieten van frisse lucht EN ZE KUNNEN NIET WEG!
Gebruikersavatar
Jojanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2011 13:42

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Jojanneke »

DE KAT IS GERED!

Heel lief van jullie dat je me wilt helpen hiermee en inderdaad grrr die hulpdiensten... Maar Portaal is sowieso erg oncoöperatief: Toen ik via hen een kamer huurde in een studentenhuis en er bij de bovenbuur door lekkage bij ons water naar beneden kwam wilden ze ook niet helpen. Ze zeggen dat ze ivm privacy geen sleutels hebben... Heeft letterlijk weken geduurd voordat het verholpen was.

Tip van Adriana was uiteindelijk de oplossing: emmer met wat lekkers naar beneden laten zakken en uiteindelijk stapte meneer erin :) Ze liggen nu lekker op de bank / bij mij op schoot te slapen.
Ik kon niet aan ladders komen want er zit niets in de buurt die dat verkoopt en de buren waren allemaal niet thuis of hadden ook geen ladder. MAAR gelukkig opgelost nu :)

Thx again allemaal en voor Adriana natuurlijk :)
Laatst gewijzigd door Jojanneke op 07 jan 2012 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9356
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door castratenkoor »

Goedzo! Laat maar niet meer op het balkon, is levensgevaarlijk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Jojanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2011 13:42

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Jojanneke »

Dat is zeker maar het was ook niet de bedoeling dat ze daar zouden komen. De vliegendeur was open gewaaid en ja die jochies van mij zijn nieuwsgierig natuurlijk...
Ik ga in de lente ook zo'n kattennet ophangen en als ik de vliegendeur wil gebruiken zet ik er een zware stoel tegenaan, de volgende keer, dan kan ie niet open waaien :)
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: HELP! Kat ontsnapt naar balkon benedenburen....

Bericht door Anne »

O wat fijn dat hij weer lekker thuis is en je hem weer terug hebt!!! Ongelukjes zitten in kleine hoekjes, fijn dat je een net gaat spannen.!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie