Verkoudheid of niesziekte?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
abvveen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2012 22:21

Verkoudheid of niesziekte?

Bericht door abvveen »

hallo

ik heb een vraag kan een kat ook gewoon verkouden zijn ik heb 2 katten de ene was opeens verkouden zo leek het ben bij de dierenarts geweest die heeft hem antibiotica gegeven en een onstekingsremmer . hij had het niet over kattenziekte koorst had hij ook niet . nu is hij wel wat opgeknapt maar nog niet helemaal fit . maar nu heeft me tweede kat het ook opeens moet ik me nu zorgen maken of zijn ze gewoon verkouden

gr ab
Laatst gewijzigd door Admin op 04 apr 2012 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: verkouden

Bericht door jennli »

Hou het goed in de gaten. Niesziekte is een verzamelnaam voor infecties aan de luchtwegen, waaronder mogelijk een verkoudheid. Je vindt op dit forum veel info over niesziekte. Bij een van onze katten ging het heel snel de verkeerde kant op. Zij heeft het ter nauwernood overleefd. Een van onze andere poezen was na een kuurtje of twee ab er van af. Bij twijfel toch even naar de dierenarts.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: verkouden

Bericht door castratenkoor »

Mee eens bij twijfel da.

Wij kunnen van een paar zinnen tekst niet bepalen of een kat wel of geen medische hulp nodig heeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: verkouden

Bericht door Chiquita98 »

Een kat kan trouwens wel gewoon verkouden zijn, maar inderdaad zoals hierboven; niesziekte kan op de loer liggen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: verkouden

Bericht door Anne »

Hier niezen ze ook weleens en gaat het over van de ene kat op de andere kat.
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
abvveen
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2012 22:21

Re: verkouden

Bericht door abvveen »

ja oke maar vroeg het me af of een kat de gewoon verkouden kan worden en niet gelijk die enge niesziekte heeft maar ja nu zit ik met 2 snotterende katten echt sneu maar weer een bezoekje aan de dierenarts . vind wel dat die mensen veel rekenen 62 euro voor een antibiotica en een onstekingsremmer dus 2 spuitjes . en dat maal 2 is 124 euro maar als ze maar weer fit worden dat is het belangrijkste
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: verkouden

Bericht door castratenkoor »

Zit ook nog bedrag consult bij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: verkouden

Bericht door Anne »

Da tarieven zijn inderdaad aan de hoge kant, veel mensen nemen makkelijk een huisdier en schrikken zich een hoedje als het dier ineens ziek wordt.
Hier zit ik nooit met een kat die verkouden is gelijk bij de da, zelf doe ik dat ook niet als ik verkouden ben of nies. Ik kijk het aan en als het niet beter wordt ga ik uiteindelijk uiteraard wel.
De meeste da zijn heel gul met het geven van ab kuren e.d. en daar hou ik niet van, ik geef liever het lichaam zelf de kans om beter te worden, is beter voor het imuunsysteem.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie