Buri niest een paar keer per dag

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Buri niest een paar keer per dag

Bericht door silfje »

Buri, onze verder gezonde jonge kat, niest al vanaf ze hier voor het eerst was. Ze niest een paar keer per dag (ik denk 5 tot 10 keer al heb ik ze niet geteld)
Als ze niest dan voel je wel eens spettertjes.

Volgens de dierenarts is het geen niesziekte en daar vertrouw ik wel op.

Ik ben het echter niet gewend dat een kat niest, de oude kat van mijn ouders nieste eigenlijk nooit. Florence, onze andere kat niest ook niet.

Buri kan gewoon ruiken al hoor je dan wel dat ze ruikt. (je hoort "snuf snuf", geen reutel of zo)
Bij florence en de andere katten die ik ooit kende hoor je niets als ze aan je hand ruiken.

Ook heeft ze op het begin een oogontsteking gehad. Dit is over maar ze heeft nog wel vaak traanoogjes.

Heeft buri iets anders of zie ik spoken, en is buri gewoon wat gevoeliger op neus en ogen gebied?


Graag lees ik jullie mening.
paasnini

Re: buri en niezen

Bericht door paasnini »

Klinkt wel alsof ze een vleug nies heeft gehad, neem aan dat ze geent is?

Zolang al het vocht helder is is er geen sprake van een bacterie. Wat je zou kunnen doen is haar wat ondersteunen met haar weerstand. Dit kun je doen met bijvoorbeeld Viyo, echina force (ik kruimel tabletje door het eten) en/ of Llycine met B6. Llycine werkt weerstandsverhogend en werkt actief tegen het herpesvirus, vaak een onderdeel van de niesziekte.

Heb je met de oogontsteking echt lang genoeg gedruppeld?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: buri en niezen

Bericht door nellebel »

onze guusje heeft precies hetzelfde. die niest ook nog steeds een aantal keren per dag en heeft soms traanoggjes, wel met helder vocht.
ze krijgt nu weerstandverhoger van dr Cat, maar merk er weinig van (als het al iets doet) ook echinea geprobeerd maar dat gebruik ik niet meer.
heb een chronische niesziekte katje gehad, maar dit lijkt toch ook anders. maar ben er niet achter wat het wel is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: buri en niezen

Bericht door Adriana »

missch hele droge lucht in huis ?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: buri en niezen

Bericht door nellebel »

ik heb op de vensterbanken waterbakjes staan, eigenlijk tegen de droge lucht, maar de katten gebruiken ze als drinkbakjes. en wij hebben niet zo vaak verwarming aan dus echt droog zal eht niet zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: buri en niezen

Bericht door Cerna »

Probeer eens een flesje neusdruppels (Rhinigenta); hier werkt het geweldig goed. Zodra er een dag geniest wordt, grijp ik naar het flesje en smoor het in de kiem.
L.lysine heeft Amber ook, maar of het werkelijk helpt? Ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn wanneer ik geen L.lysine zou geven. Vergeleken bij vorig jaar, toen ze drie keer antibiotica gehad heeft en er nog niet van af kwam, is het echter deze winter zeer mild. :eclap:
En dat wil ik graag zo houden! En dus altijd Rhinigenta achter de hand.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: buri en niezen

Bericht door nellebel »

annet wat is dat precies, is dat tegen droge neus of tegen natte neus? guusje niest maar zitten wel druppeltjes vocht bij, wel helder maar geen droge nies dus.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie