Spontaan niezen?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Spontaan niezen?

Bericht door miele2010 »

Hallo iedereen, onze poes niest de laatste week regelmatig, zo een vijftal keer per dag. Vorige maand werd hij gevaccineerd, dus ik vraag me af of poezen ook spontaan niezen, dus niet ten gevolge van een virus, maar door bijvoorbeeld irritatie thv. de neus door oa. ingeslikte kattenharen bij het wassen enz...
Moet ik naar de dierenarts? De poezel is absoluut niet ziek, is actief, eet en drinkt goed en gaat normaal op de kattenbak.
Bedankt.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Spontaan niezen?

Bericht door Sunnetje »

Hier niezen ze eigenlijk maar heel af en toe. Soms inderdaad wel een paar keer snel achter elkaar, door een kriebelend haartje ofzo.

Je zou de dierenarts even kunnen bellen voor de zekerheid. Het hoeft geen niesziekte of ander virus te zijn, er zou inderdaad ook iets vast kunnen zitten in zijn neus, maar dit zal dan ook eruit moeten.
Ik zou even je dierenarts bellen en het verhaal voorleggen.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spontaan niezen?

Bericht door nellebel »

guusje doet dit nu ook. verder niet ziek. is enkele weken geleden geent.
Of het niesziekte is of niet. ik kies ervoor nu toch niks te doen. zolang het geen groene slijm is maar helder vocht en ze verder geen klachten heeft wil ik toch geen AB.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Spontaan niezen?

Bericht door pearlsofpassion »

Hé? :eeh:
Jij was toch zelf DA? (dat heb je ergens toch geclamed)

Maar goed...
5 keer per dag niezen is te veel voor irritatie. Ze heeft dan wss niesziekte. Maar ik zou ook pas om AB gaan als ze gaan snotteren of rochelen. Het virus moeten ze toch zelf overwinnen.

Misschien kan het ook nog een late entreactie zijn. Dan gaat het helemaal vanzelf over.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Spontaan niezen?

Bericht door Adriana »

met droog weer niezen ze hier wat vaker en de ene niest sowieso af en toe, terwijl ik de twee andere katzels zelden hoor niezen. Enzo hoest af en toe, dan heeft ie zich verslikt omdat hij zo buitensporig zat te spinnen/ronken.
en ik nies zelf doorgaans s morgens een paar keer.

heb me daar nog nooit zorgen om gemaakt, niezen is een natuurlijke reactie als er een zenuw wordt geprikkeld.
zolang dat niezen niet gepaard gaat met waterige oogjes en snotneusjes en verhoging lijkt me niks aan de hand.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spontaan niezen?

Bericht door castratenkoor »

5 x per dag niezen lijkt mij niks om je zorgen om te maken.
Hou neus en ogen in de gaten, zolang die niet vies worden is er weinig mis lijkt me.
Door droge verwarminglucht niest ieder wezen wel eens.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Spontaan niezen?

Bericht door miele2010 »

DA, waar haal je die onzin vandaan, pearlsofpassion?
Ik denk niet dat dierenartsen hier op het forum komen...
Cerna

Re: Spontaan niezen?

Bericht door Cerna »

miele2010 schreef:DA, waar haal je die onzin vandaan, pearlsofpassion?
Nou, nou, jij bent ook wel heel snel op je teentjes getrapt, hé! Iemand kan zich toch vergissen?
Je zou toch ook kunnen zeggen: "Nee Valerie (zo heet ze), ik ben geen dierenarts, dan zou ik waarschijnlijk deze vraag ook niet gesteld hebben." Om dan gelijk met woorden als 'onzin' te beginnen!
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Spontaan niezen?

Bericht door miele2010 »

Nou nou, Cerna of hoe je ook heet, wie is er vlug op zijn tenen getrapt, jij of ik.....?
Cerna

Re: Spontaan niezen?

Bericht door Cerna »

Laat maar.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Spontaan niezen?

Bericht door Sunnetje »

Vergissen is menselijk. klaar.

en weer ontopic.

Niest ze vandaag nog steeds? Klinkt het als een snotternies, of een 'droge nies' om het zo maar even te noemen?

Is het vaak achter elkaar, of verdeeld over een gehele dag?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Spontaan niezen?

Bericht door miele2010 »

Het niezen is opgehouden. Klaar...
Einde topic aub.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Spontaan niezen?

Bericht door pearlsofpassion »

Op je vraag waar je gezegd hebt dat je DA bent:
In dit topic:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 00#p487200
heb je dat gezegd nadat ik vroeg wij jou verteld had dat lopende oogjes steeds ontstoken zijn.
Maar je hebt die reactie daarna weer verwijderd.
Waarom wist ik toen niet, maar nu wordt het dus wel duidelijk. Uit mijn reactie daarop (voor het verwijderd was), is het nog wel duidelijk...

En Annet, heel erg bedankt, en trek het je niet aan. ;-)
Ik ben dit soort reacties van Miele al gewend. Om 1 of andere reden heeft hij me niet zo graag, dat was al toen ik hem bij zijn eerste post uit interesse vroeg waar hij dan wel in Belgie woonde... Er zijn hier tenslotte niet zoveel belgjes, maar mijn vraag werd vakkundig genegeerd. ;-) (en als je daar ook nog een referentie van wil, dan roep je maar! :grin: )
Srr, kan ik ook wel even onvriendelijk terug doen hoor. :eshifty:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
noah
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2012 16:37

Re: Spontaan niezen?

Bericht door noah »

:icon_shifty: Hallo iedereen,

Ik heb sindskort een maken coone kitten van 13 weken maar
Sinds dat ik haar heb loopt ze een paar keer per dag te niesen, wat moet ik doen?
Verder is ze niet ziek ofzo ze eet en drinkt goed,
En ze is erg speels

Ik hoop wat te :eliar
    : horen
    paasnini

    Re: Spontaan niezen?

    Bericht door paasnini »

    Zolang het alleen niezen is is er nog geen reden tot grote bezorgdheid, je zou een weerstandsverhoger kunnen geven, Echinaceapilletje verkruimelen en een beetje door bijvoorbeeld netvoeding doen.
    Zolang de oogjes en het neusje schoon zijn, het kitten lekker aankomt, eet en speelt is er nog geen reden om je zorgen te maken. Als het kitten slomer is, veel slaapt en/ of groene snot heeft en/ of een oogje wat meer dicht heeft of ondoorzichtige troep uit het oogje komt dan is er reden om naar de dierenarts te gaan. Mocht je het niet vertrouwen altijd even de dierenarts bellen.
    Plaats reactie