Smokey miauwt 's nachts

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Smokey miauwt 's nachts

Bericht door fabieke »

Dag allemaal, Ik ben al eens op dit forum geweest en heb een lieve poes van 6 jaar geadopteerd waarvan het baasje overleden was en die ze gedumpt hebben bij zwerfpoezen. Toen ik Smokey een aantal weken had was de deur van mijn slaapkamer gesloten en zij sliep lekker in de living. Maar dan opeens begon ze 's nachts te miauwen. Ik liet de deur dus open en dagen stopte het miauwen. Iedereen gelukkig. Smokey is nog nooit op bed gekomen. Maar enkele dagen geleden begon het terug met open deur. Ze miauwt midden in de nacht en als ik me boos maak dan stopt het een poos maar dan begint ze terug. Ik moet 4 dagen per week werken en vroeg uit bed en heb vandaag een vakantiedag genomen omdat ik doodmoe ben van te weinig slaap. Ik woon op een appartement met balkon en ben bang dat de buren ook last gaan krijgen als ik ze laat miauwen.
Ik ben dol op Smokey maar kan iemand raad geven want ik weet niet wat ik moet doen.
Dank ! Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, das vreemd... :-|

Heb je al eens geprobeerd haar mee te nemen in je kamer en de deur te sluiten?
Wel een kattenbakje ook plaatsen natuurlijk voor de zekerheid. Das niet zo fijn, maar wel fijner dan wakkergehouden worden lijkt me.

Ik heb onlangs ergens gelezen van iemand bij wiens kat dat plots wel werkte...
Ik weet niet precies meer wie...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door nellebel »

mijn katten willen vaak spelen s'nachts, maar die negeer ik en dan houdt het vanzelf op.
Heb je het idee dat smokey dan je aandacht wil, of klinkt het heel zielig? is ze ook actief dan.
sorry weet even niet meer of ze gewend is aan andere katten. misschien mist ze een kameraadje.
katten zijn nachtdieren, maar kunnen wel het dag/ nachtritme aannemen van de mens.
als ze je aandacht wil zou je kunnen proberen het te negeren kijken wat ze dan doet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door fabieke »

Hello, Smokey is aktiever geworden de laatste weken nu ze uit de stress van de vorige situatie weg is maar het blijft een rustige, slaappoes. Slaapt veel overdag. Het miauwen is in de living niet in mijn slaapkamer. Een kameraadje zal niet lukken want waar ik ze ging ophalen werd gezegd dat ze een hekel heeft aan soortgenoten. Oordopjes helpen me zeker maar de buren niet. Toen de deur nog toebleef dan klopten buren op de muur. Ik heb dan de deur opengelaten en er kwam een periode van rust. Nu is ze al twee nachten aan het janken. Kan ook komen van de felle wind buiten ? dat hoor je goed in de living ...
Het miauwen klinkt zielig en ik denk niet dat ze mijn aandacht wil. Of ze dan actief is weet ik niet door het duister.
Ik had 21 jaar een poes en die deed dit nooit. Deze ging wel buiten, iets wat Smokey helaas niet kan ...
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou haar eens 's nachts op je kamer houden met de deur dicht.
En proberen overdag met haar te spelen, en dan vooral tegen de avond aan, of haar wat meer wakker te houden (langzaam opbouwen) zodat ze 's nachts wat meer slaapt.
Ik denk dat haar ritme wat anders loopt dat het jouwe en dat ze 's nachts wakker is en dan haar weg wat kwijt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door fabieke »

Beste Valerie, maar de kattenbak staat op een andere plaats en ook het eten en drinken ...
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door pinguin »

je zou ook heel zachtjes de radio aan kunnen zetten?
en je kan ook de spullen mee nemen naar je kamer s`nachts misschien voelt ze zich daar door veiliger.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5263
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door Synemios »

De ene kat is de andere kat natuurlijk niet, ( even n.a.v. je opmerking over de andere kat die het nooit gedaan heeft)
Ik zou haar ook meenemen naar de slaapkamer, ik weet wat het is om wakker gehouden te worden door een miauwende kat, en misschien helpt het.
Soms helpt het ook een lampje aan te laten.
Is medisch gezien alles verder wel goed?
Mijn buren hadden wel begrip voor de situatie, we hebben het er gewoon met ze over gehad en zij hadden zoiets van tja je kunt er weinig aan doen als een kat miauwt en wij slapen er wel doorheen.
Het zijn zelf ook katten mensen misschien scheelt dat.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door nellebel »

gijs die piept (kan niet miauwen) s'nachts ook nog wel eens, maar als ik hem roep en hem onder de dekens laat kruipen dan is hij stil. misschien vielt ze zich alleen s'nachts.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door fabieke »

Dag allemaal ! Twee nachten geleden heeft Smokey toch gejankt om 1u en enkele uren later nog een keer. Gisterenavond was ik vastbesloten om mijn oordopjes in te steken en plaatste de stofzuiger in de hoek van de living. Ik was van plan om tijdens het janken de stofzuiger enkele seconden in te steken zodat ze zou ophouden.
Smokey zag de stofzuiger waar ze natuurlijk niet van houdt en liep er in een grote boog omheen. Ik ging slapen en nu kwam Smokey op het tapijtje in mijn slaapkamer liggen iets dat anders nooit gebeurt want normaal gaat ze ergens in de living liggen wanneer ik naar de slaapkamer trek.
De oordopjes houden het lawaai iets tegen maar moest ze gejankt hebben dan had ik het zeker gehoord maar ik heb helemaal niets gehoord. Deze morgen werd ik wakker en Smokey lag dan ergens vast te slapen in de living.
Ik ga in mijn slaapkamer wat dingen zetten waar ze goed kan in slapen en ze vanavond terug meelokken zodat ze weet dat haar bazinneke haar niet in de steek heeft gelaten maar veilig op een paar meter afstand ligt te slapen.
Haar vorig baasje is gestorven, zij werd dan op straat gedumpt bij zwerfkatten, terug opgepakt en gesteriliseerd en gechipt en terug gedumpt bij zwerfkatten dus begrijpelijk dat Smokey wel eens met angsten kan zitten.
Ik hoop dat het deze nacht weer vlotjes verloopt, ik laat jullie zeker iets weten. Ik ga de stofzuiger toch nog enkele nachten in de living zetten want het is daardoor dat ze de eerste uren bij me in de slaapkamer komt slapen …
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: SMOKEY MIAUWT 'S NACHTS

Bericht door Robijn »

Hallo Fabieke,
Toen ik mijn Robijn net had, miauwde ze ook heel erg 's nachts, in de huiskamer; en het werd eigenlijk steeds erger! Om de paar uur elke nacht. Volgens mij wist ze niet goed waar ze was; ze had nl. 8 jaar op hetzelfde adres gewoon, van kitten af aan, en nu zat ze opeens in een nieuw huis. Vooral 's nachts voelde ze zich alleen en een beetje verward volgens mij.
Ze kwam toen ook nog niet in de slaapkamer, ook al stond de deur open; daar was ze nog te onzeker voor.
Mijn nachtrust ging er echter aan :-( , en op een avond heb ik besloten haar mee te nemen naar de slaapkamer en de deur dichtgedaan. Ik heb gewoon een extra extra etens- en drinkensbakje en een kattenbak in de slaapkamer gezet, en sindsdien, sinds ik dit doe met haar, HEEFT ZE NOOIT MEER GEMIAUWD!!!! :eclap:
In het begin moest ik haar nog steeds meenemen naar de slaapkamer, maar nu, als ik de tv en de lichten uitdoe, weet ze al hoe laat het is, en loopt ze uit zichzelf al naar de slaapkamer, waar we heerlijk, heel de nacht, samen lekker slapen..
Ze voelde zich gewoon alleen, denk ik, of was nog niet zo op haar gemak in mijn huis...
Ze vindt het heerlijk om bij mij op bed te slapen! En ze heeft ook nog nooit aan de deur ofzo gekrabd (maar ze is heel rustig en zachtaardig).
Dus, ik zou zeggen, probeer dit eens uit. Veel succes! :-P
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Smokey miauwt 's nachts

Bericht door fabieke »

Bedankt, Robijn. Het is nu al enkele nachten gestopt. Stofzuiger heb ik gisteren weggedaan. Smokey weet nu dat ze in de slaapkamer kan en jankt niet meer. Wanneer het terug begint dan zal ik zeker doen wat jij aanbeveelt. Veel geluk met Robijn !!!
Groetjes, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Smokey miauwt 's nachts

Bericht door Robijn »

Heel graag gedaan Fabieke! En geef Smokey maar een dikke knuffel van mij! Zo te lezen is ze een hele lieve, en gevoelige kat, maar met veel liefde en geduld zul je zien dat ze zich helemaal zal hechten aan je. Fijn voor haar dat ze zo'n liefdevol baasje heeft gevonden en niet meer tussen de zwerfkatten op straat hoeft te leven!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Smokey miauwt 's nachts

Bericht door fabieke »

Alles nog ok hier, Smokey slaapt op haar eigen plaatsje in de slaapkamer en ik heb een goede nachtrust :eclap: Groetjes !
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Smokey miauwt 's nachts

Bericht door Mirjam86 »

Fijn om te horen.. gekke beesten soms hè? ;)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie