Teen kater ontstoken wat nu

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Teen kater ontstoken wat nu

Bericht door Ozzyzorro »

Ik heb een kater van 10 jaar die heeft een wond aan de teen van zijn achterpoot.
Ik heb eerst geprobeerd met calandulan zalf maar dat hielp niet .
Ben da gweest die heeft antibiotica vergeschreven maar dat hielp ook niet.
De conclusie van da was dat zijn bot ontstoken is en dat zijn teen eraf moet.
We zijn inmiddels 2weken verder er is geen verbetering maar slechter word het ook niet .
Heeft iemand al eens zoiets gehoord ik kan e niks over vinden?
Ik denk dat ik toch maar zijn teen eraf laat halen en dan hoop ik dat het probleem is opgelost
Wie kan mij advies geven?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Teen kater ontstoken wat nu

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
beetje kort door de bocht en ik begrijp niet goed als die teen ontstoken is of er naar de oorzaak is gekeken, of bekend is welke bacteriën of andere infectiebron, welke teen en welke consequenties dat heeft voor het lopen op die achterpoot.
k zou daar toch ook nog een andere dierenarts naar laten kijken en zeker weten niet zo maar in laten hakken.. ..
enige snelheid lijkt me overigens wel geboden..

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/searc ... =&sc=1&sf=
all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

haal voor 'all' in de tweede zin de spatie weg, dan krijg je de zoeklink

k weet niet hoe en waar en hoe grondig je hebt gezocht.
hier is het heel simpel, je tikt 'ontstoken teen' in bij de zoekfunctie rechtsboven en je krijgt 7 berichten waarin over een ontstoken teen wordt geschreven.

http://www.sablok.nl/weetjesdoc/nagelbedonsteking.htm
goegelen is ook niet zo'n probleem, ook daar op 'kat ontstoken teen' zoeken, lezen en beslissing afwegen..
helaas melden baasjes doorgaans niet hoe het is afgelopen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Teen kater ontstoken wat nu

Bericht door ayla »

Ben ook erg benieuwd hoe dit afloopt en hoe het komt dat de teen onstoken is. Lijkt me voor het beestje ook maar naar. Heeft hij er last van?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Teen kater ontstoken wat nu

Bericht door Ozzyzorro »

Ik ben net bij andere da geweest en die heeft gekeken en zei meteen dat is een tumor die teen is niet te redden dus heb ik maar een afspraak gemaakt voor maandag dan gaat de teen eraf en dan maar hopen dat hij verder geen tumor meer krijgt
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Teen kater ontstoken wat nu

Bericht door Anne »

:-(
Veel sterkte met dit alles!! Gaat je nieuwe da nog verder onderzoeken om te kijken of er nog andere tumoren te vinden zijn? Ik ga hier alvast zitten duimen voor a.s. maandag
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Teen kater ontstoken wat nu

Bericht door Ozzyzorro »

Vandaag heeft de da teen en klein stukje van de teen ernaast weggehaald.
Het ziet er nu al beter uit nu moet het alleen nog genezen hij heeft verder nergens last van .ik dacht die zal wel ergens in een hoekje gaan liggen en die zie je vanavond niet meer,maar hij eet gewoon loopt wat rond ( hij heeft wel pijnstiller gehad voor 36 uur)
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Teen kater ontstoken wat nu

Bericht door Ozzyzorro »

We zijn nu bijna een jaar verder en nu is de teen van zijn andere achterpoot een wond geworden.
Ik ben bij da geweest twee weken geleden en heb ik antibiotica gekregen daarmee is het weggegaan en nu is het weer terug op dezelfde plek . Dus ga morgen weer terug naar da nu ben ik bang dat het misschien weer een tumor kan zijn.
Ik vraag me af hoe ver moet je gaan en in zo'n beestje blijven snijden straks heeft hij geen tenen over!
Hij heeft ook waarschijnlijk een voedsel allergie zijn we pas achter.
Ik weet niet of ik hem er gelukkiger van maak om hem te laten helpen (als het een tumor is)dan is het wachten op de volgende .
Als ik mijn mannetje zo zie vind ik hem niet de meest vrolijke kater .
Hij slaapt veel en kan niks hebben van de andere twee katers en komt bij mij liggen om te knuffelen heeft hij anders nooit gedaan.
Plaats reactie