Hill´s Prescription Diet Feline - I/D tegen diarree?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
MJ-loves-Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:31

Hill´s Prescription Diet Feline - I/D tegen diarree?

Bericht door MJ-loves-Luna »

Mijn kat heeft al heel lang diarree, huis arts geweest en alleen sensibele van Royal Canin lijkt een beetje te helpen.
nu vond ik op zooplus
Hill´s Prescription Diet Feline - I/D

maar het is duur, daarom heb ik wat onderzoek gedaan.
Niet veel gevonden op zoo plus zijn ze erg tevreden.

Wie heeft er ervaring mee? werkt het goed?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Hill´s Prescription Diet Feline - I/D tegen diarree?

Bericht door ayla »

Wat zegt je da ervan? Zelf geen ervaring mee.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
MJ-loves-Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:31

Re: Hill´s Prescription Diet Feline - I/D tegen diarree?

Bericht door MJ-loves-Luna »

mijn da wilde mij ook zulk soort voedsel verkopen, maar dan het zachte voedsel. die heb ik ook nu, maar ik bestel liever.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hill´s Prescription Diet Feline - I/D tegen diarree?

Bericht door Adriana »

de stofwisseling van iedere kat is anders en reageert anders op bepaald voer.
er is niet één soort supervoer, ook niet voor diarree-klanten.

ik bedoel: je zult zelf moeten proberen (proefzakje aanvragen?) en kijken of het helpt en werkt in jouw geval. en als je het via je da koopt, bewaar de bon en vraag of ze even willen letten op de teruggeef/geld-retourgarantie die Hills geeft. dat wil zeggen werkt het niet of lust je katzel het niet, dan mag het terug, mits er ongeveer 10% is gebruikt. dat geldt niet als je maar een halve zak terugbrengt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Hill´s Prescription Diet Feline - I/D tegen diarree?

Bericht door margali »

Ik zou ontlastingonderzoek laten doen. Misschien zijn er bepaalde zaken waar je kat problemen mee heeft. Mijn nierkatje Coco heeft haar hele leven last gehad van colitis: diarree met slijm en bloed. Chronisch de darmwand ontstoken. Ontlastingonderzoek wees uit dat ze grote moeite had om eiwit en vet te verteren. Uiteindelijk heb ik voor haar het juiste dieetvoer gevodnen en daar is ze vanaf haar 2e jaar tot nu - ze is nu 16.5 jaar - klachtenvrij op.
En is je kat onderzocht op bijvoorbeeld Giardia? Lees hier maar: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html
Gebruikersavatar
Anneke_87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 okt 2012 14:18
Locatie: Oost-Vlaanderen - België

Re: Hill´s Prescription Diet Feline - I/D tegen diarree?

Bericht door Anneke_87 »

Ik weet dat het een oud topic is, maar misschien toch nog handig voor mensen die dit later opzoeken.
Hier hebben de brokken goed geholpen. Eerst geleidelijk aan gemengd onder zijn oud voer. Vanaf het moment dat Tigris enkel deze brokken kreeg was zijn diarree over. Hij kreeg deze omdat uit het ontlastingsonderzoek bleek dat hij moeilijk vet opneemt. Het enige wat blijft is dat zijn ontlasting erg stinkt. Maar na vier weken ben ik al lang blij dat het sigaren zijn in plaats van diarree. Omdat deze brokken best wel duur zijn, zijn we nu op het gemak aan het overschakelen naar Sanabelle Sensitive.
Groeten, Anne, Tigris (08/2012) en Thor (09/2012)
Plaats reactie