Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
tara67
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2011 21:24

Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door tara67 »

Mijn oude Poes gaat niet zo goed. Ze was al een tijdje stijf in haar gewrichten, klimt meer dan dat ze springt...en was al een tijdje snotterig. Ik heb namelijk al een tijdje het gevoel dat we richting het einde gaan met haar. Haar diepe slaap, rustige ademhaling(waarbij ik al een aantal keren de schrik heb gehad dat ze dood was) Harde miauwen, doof,een stramme oude dame. Maar gisteren wilde ik haar even aaien, elke dag zoek ik haar een aantal keren om even te contacten met elkaar. Ineens lag ze heel erg raar in haar mandje te draaien, alsof ze niet goed omhoog kwam, daarbij was ze heel erg hard aan het miauwen, en raar uit haar ogen te kijken. Mijn dochter en ik schrokken enorm, en dachten allebei dat ze misschien wel dood ging! Ze wilde wel eten. Deze ochtend zag ik dat ze heel raar liep met haar achterpoten, als ze dan even in beweging is lukt het wel wat beter en krijg ik een kopje.Vandaag naar de dierenarts geweest, maar die kon haar niet goed onderzoeken. Het is ook een enorme stress met haar bij de dierenarts. Ze heeft nogal een wil, en kan behoorlijk te keer gaan. De vorige keer moest ik haar fixeren en dat was heel naar...en natuurlijk voor Poes heel erg stressvol. Al die stress is natuurlijk ook niet goed. Ze heeft wel een injectie A.B gekregen, en nog iets waar ik de naam niet van weet dat ze zich iets beter gaat voelen. In de auto kotste ze haar hele mand eronder, om vervolgens doodstil te liggen, leek wel in shock. Toen ik haar uit de auto tilde dacht ik even...hallo ben je er nog wel?

Ik heb zelf ook nog aan een tia gedacht bij haar. Ik heb dit ook verteld aan de dierenarts. Maar misschien is het ook slijtage.
De A.B vond ik wel oke, omdat ze bijna nooit naar de dierenarts is geweest, en misschien maar twee keer in haar leven A.B heeft gehad. Ik ga het in ieder geval even aankijken morgen en overmorgen.

Ik heb haar boven op een kamer gezet waar ze steeds ligt te slapen, en heb de deur dicht gedaan, voor de rust. Ze loopt wel, klimt in en uit de mand, zit op de kattenbak en slaapt veel.

Ik vind het steeds heel erg spannend om bij haar te gaan kijken, ben steeds bang dat het mis gaat. Ik heb nog steeds het gevoel dat dit het begin van het einde is eigenlijk
Cerna

Re: Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door Cerna »

Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door Catfish »

Het zou mij ook niet verbazen als ze een tia heeft gehad of iets dergelijks.
Je weet vanzelf wel wanneer het tijd is om haar te laten gaan, maar ik hoop uiteraard dat ze zich nog herstelt. Maar 16 is een hele mooie leeftijd...
Heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
tara67
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2011 21:24

Re: Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door tara67 »

Nou,...gisteren steeds met lood in mijn schoenen naar boven, kijken hoe het gaat. Steeds om het hoekje van de deur kijken, en ik zag haar rechtop zitten ze keek me aan. Snel weer de deur dicht gedaan, omdat ze anders uit haar mand springt en misschien weer iets pijnlijks mee maakt.
Gut wat ben ik toch een held...Na een paar keer hetzelfde ritueel van het elkaar aankijken door een spleetje van de deur toch maar even mijn dochter mee genomen. Ineens sprong ze uit haar mandje, en liep een stuk beter! Ze herstelt gewoon! Dat had ik nou echt niet gedacht!

Wel wil ze op de kamer blijven boven, ik heb de deur dicht omdat er nog twee katers in huis wonen, die soms wat vervelend kunnen zijn. Als ik de deur open zet, komt ze even kijken om vervolgens weer terug in haar mandje te gaan. Ik krijg weer kopjes en ben er heel erg blij mee....
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door Catfish »

Wat een goed nieuws! Ik hoop dat het doorzet. Geniet lekker van haar!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door helskinky »

Ach got zo een oud dametje . ik hoop dat deze lijn doorzet, beterschap
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door Peet »

Sterkte met het oudje!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
tara67
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2011 21:24

Re: Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door tara67 »

Vandaag werd poes wakker van mij, terwijl ze in diepe slaap was. En toen deed ze hetzelfde, alsof ze geen controle meer heeft over haar lijf strompeld ze uit haar mand, en daarbij miauwt ze heel hard. Ze zakt daarbij door de achterpoten, en loopt raar. Ook het naar boven kijken haalt haar uit balans.De andere keren was het ook zo dat ze dit vooral had als ze wakker werd, en gelijk in acktie wil komen.

Vervolgens krijg in wel een kopje en spnt ze en wil ze ook eten...als ze dan een beetje meer wakker is gaat ze weer beter lopen, en klimt weer in de mand. Door haar eet gedrag en knuffelgedrag heb ik niet het idee dat ze pijn heeft. Ook kan ze zich goed wassen, en bewegen als ze weer goed wakker is, dus iets aan haar rug of poten valt af.

Ik heb steeds het idee dat het iets in haar koppie is, wat maakt dat ze de controle kwijt is....hebben jullie enig idee?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bijna 16 lentes oud, maar het gaat niet zo goed.

Bericht door Synemios »

Waarom heeft ze ab gekregen eigenlijk?
Heeft de DA gezegd waar hij of zij aan dacht?
Hoe gaat het met plassen en poepen?
Ik zou desnoods toch naar een andere DA gaan voor 2nd opinion, dit is duidelijk niet goed.
Mijn ervaring met katten en dierenartsen is dat mijn zoals de vorige DA zei, niet te houden kater bij de andere DA prima onderzocht kon worden, ik hoef nooit zelf mijn kat te fixeren en desnoods wordt er een assistente bij gehaald.
Ik wil jou en je poes heel veel sterkte wensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie