Oudere speelse kat en kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5283
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Oudere speelse kat en kittens

Bericht door Synemios »

Wij willen over een tijdje (half jaar ofzo) 2 kittens in huis gaan nemen.
Ik heb nu een oudere kater van 14 jaar die nog steeds behoorlijk speels is, en opgegroeid is met andere katten.
Zijn laatste vriendinnetje is net overleden en nu is hij dus alleen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? gaat dat goed een oudere kat met kittens of is het beter voor hem om het te laten zoals het is?
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, 2 kittens bij lijkt me leuk.
Eentje niet, bij een kat van 14, maar twee is prima! :-)

Alleen zou hij waarschijnlijk vrij snel ongelukkig worden en een stuk luier worden.
Een andere optie is een iets oudere kat die even speels is als de kat die je nu hebt. Die zowat op dezelfde golflengte zit. Maar 2 kittens is ook heel leuk.
Misschien gaat je oudere kat ze zelfs wat onder zijn hoede nemen. Dat hangt van de kat in kwestie af, maar ze kunnen je zomaar verrassen. ;-)

Je kan zelf kiezen hoelang je nog wacht, tot je er zelf klaar voor bent. Voor dat kat zal morgen waarschijnlijk al prima zijn, dus daar moet je niet voor wachten. Maar ik kan me voorstellen dat jullie er zelf nog even niet aan toe zijn.
Sterkte met het verlies van je poes!

Ga je wel in het asiel kittens halen? ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5283
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Synemios »

Ja uiteraard het asiel ;)
Maakt me ook niet uit hoe ze eruit zien.
Ik voel me best schuldig dat ik hier aan denk, maar ik ben zo bang dat Oscar gaat vereenzamen nu.
We hebben het niet eerder gedaan omdat Nero niet zo goed meer tegen drukte kon, maar Oscar speelt nog ontzettend graag dus tja, dan speelden wij met hem maar ik denk dat het veel leuker is dat hij met anderen kan spelen.
Plus ik ben zelf ook meerdere katten gewend.
Nu ben ik nog te emotioneel, en ik wil wel fris en fruitig en vrolijker zijn voor de kleintjes natuurlijk.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9366
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door castratenkoor »

Ik zou geen half jaar wachten - al begrijp ik je schuldgevoel tegenover de overleden kat.
Voor Oscar is het beter zo snel mogelijk twee kittens te nemen.
Er zitten er vast nog wel in asiels en opvangadressen van 3-4-5 maandjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5283
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Synemios »

half jaar is misschien wel te lang, maar nu is echt te snel.
Ben wel aan het rond kijken, maar ik heb toch wel even nog wat tijd nodig.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Adriana »

denk aan Oscar die ongetwijfeld zijn maatje mist.. dieren kunnen daar behoorlijk van onder de indruk zijn en last van hebben.
en voor de nagedachtenis aan je overleden lieverd maakt het toch niks uit?
k denk dat twee leuke hummels er bij op korte termijn heel goed voor jullie allemaal is, mits je er zelf gevoelsmatig aan toe bent en ik weet zeker dat als je rondneust in het aanbod, je er alleen nog maar nog sneller aan toe bent. Oscar zal zich missch even afzijdig houden, maar zal wel genieten van de kleuterkatten-tv en al snel bij ze gaan slapen/soezen, denk ik. ook heel goed voor de kleintjes om gelijk te leren om met Oscar met respect om te gaan.
hier is het leeftijdsverschil ongeveer 6 jaar en Enzo heeft al zo heel veel van de bengels geleerd en ze kruipen af en toe ook lekker bij elkaar in één grote grijze bult en je ziet aan Enzo dat hij daar erg van geniet.
Enzo is na het overlijden van MoMo een jaar geleden ruim een maand behoorlijk van slag geweest. en de bengels hebben hem toen afgeleid en weer zichtbaar gemaakt, want hij kroop hele dagen weg onder het logeerbed. en nu hebben ze het goed met zijn drietjes en Enzo onderhoudt met iedere bengel een 'eigen' relatie. en soms moet hij met een mep weer wat respect afdwingen en gelukkig doet hij dat ook. en dan laten ze zijn staart weer een poosje met rust..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5283
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Synemios »

Wat een mooi verhaal Adriana.
Ik ben zo rond aan het kijken en merk inderdaad dat mijn gevoel al veranderd.
Mijn vriend is ook enthousiast en ik zit zo naar Oscar te gluren en zie/voel gewoon dat het voor hem beter zou zijn.
En nee het doet niets af aan de nagedachtenis aan Nero, die houdt altijd een speciaal plekje in mijn hart, zoals ik dat met alle katten heb.
Mijn vriend had een lief rood katertje gezien maar die was al weg, hij wil graag 1 rode erbij, mij maakt het helemaal niets uit, maar ik ga mijn best doen om zijn wens te vervullen, en het moeten er wel 2 zijn.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Neem maar gewoon de tijd die je nodig hebt.
Het gevoel zal snel genoeg daar zijn dat je niet langer wil wachten en/of op een katje stuit dat je hart verovert. ;-)
Een tweede vind je dan ook waarschijnlijk wel snel (dat is bij mij toch nooit een probleem :lol: , maar ik mag geen extra katten meer... :-( ;-) ).

Zie maar dat je van de voorpret kan genieten en van het uitzoeken van nieuwe katjes. Dat is zoiets leuks en mag maar om de zoveel jaar (gelukkig ook wel...). Het heeft geen zin om dat snel snel te doen. ;-)


Oh, ik denk eraan: je moet het natuurlijk maar bekijken en je niet aangesproken of verplicht voelen in gelijk welke manier, maar Sunnetje heeft twee opvangkittens, zusjes, die nog een thuis zoeken.
2 lapjes (rood en grijs cypers met wit). Als je wil, kan je eens in haar album kijken, misschien zegt het je wel wat. Ze zijn nu zo'n kleine 3 maand denk ik...
(of het moet zijn dat ik gemist heb dat ze geplaatst zijn, ik meen dat ze nog vrij zijn)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5283
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Synemios »

Ik heb gekeken, ik ga even contact met haar zoeken :)
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Mirjam86 »

Oh spannend! Wat zou het leuk zijn als de dametjes bij iemand van hier geplaatst worden, dan kunnen we ze blijven volgen!!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5283
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Synemios »

Wij zijn helemaal verliefd en ja dat zou heel leuk zijn om ze te kunnen blijven volgen, ik hoop dat ze er nog zijn, en dat ik ze een hele fijne tijd kan geven.
Ben ook al even bezig met het uitzoeken van verzekeringen, Oscar is al verzekerd.
En aan het kijken naar wat het beste voer is voor kittens, mijn eigen info dateert nog van 14 jaar geleden dus tja dat is nu wel verouderd :D
zo te zien zijn ze lekker speels, echt gaaf.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Mirjam86 »

We hebben een aantal voedseltopics waar ook over voer voor kittens gesproken wordt.
Rechtsboven zit de zoekfunctie.. veel succes!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Oh fijn! :-)

Zoals je in het album niet kan naast kijken, ben ik ook helemaal weg van hen. Maar de hoop dat ze hier zouden kunnen komen zou toch steeds een utopie blijven, dus ik zou super blij zijn als ze geplaatst zouden zijn. En zeker als we ze zouden kunnen blijven volgen! :-)
Blijven ze toch nog een beetje in de buurt. :-)

Ik geloof dat Sunnetje wel antwoord als je haar een pb stuurt. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5283
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door Synemios »

nou ja ligt er ook aan wat ze gewend zijn, katten blijven eigenwijsjes en ik kan wel heel leuk bedenken wat goed en lekker voor ze is maar dan nog.
Eerst maar even afwachten, daar kom ik ook wel uit.

Ik heb een pb gestuurt :)

Ik kan in het album zelf geen berichten plaatsen helaas maar ik zag dat Mirjam er al gepost heeft, dank je wel, pb zal wel aankomen ook ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: oudere speelse kat en kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Hoe, jij kan geen berichten plaatsen? :eeh:
Normaal kan je berichten plaatsen als je het album kan lezen (van zodra je 10 berichten hebt).

Wat zie je dan als het niet lukt?

Ik denk wel dat ze een pb sneller zal zien hoor (komt in de mailbox terecht). ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie