Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:19

Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Bericht door Dien »

Hallo allemaal,

Ik heb al aardig wat onderwerpen doorgenomen m.b.t. het mauwen van onze lieve poezenbeesten maar toch is dit net weer even anders..

Wij (mijn vriend en ik) hebben 3 poezenkids: Luna (1,7 jaar) Ollie (1,7 jaar) en Mick.

Mick onze kater van 1 jaar en 3 mndn loopt sinds donderdagnacht ontiegelijk veel te mauwen en is onrustig. Als hij mauwt lijkt het soms wel of hij 'krols' is, hiermee bedoel ik dat hij op die manier mauwt.. Kater kan niet krols zijn toch? Of gaat hij ook 'blerren' wanneer de hormonen door zijn lijf gieren?
Nu is Mick nog niet geholpen (binnen kat, komt niet buiten) omdat hij nogal met zijn gezondheidje sukkelt en voordat hij wat reserves heeft opgebouwd de DA het ook nog niet zo'n goed idee lijkt, dus wachten we hier nog even mee..

Sinds eind augustus krijgt hij 3x daags 0,7 ml Primperan
en 3x daags een capsule cimetidine.
Eet slecht tot weinig, en blijft best dun.
DA denkt aan zijn maag/misselijkheid.
Toch wilde ik zeker weten dat er geen onderliggende oorzaak was dus 2 weken geleden uitgebreid bloedonderzoek (incl alvleesklier) laten doen waarbij alle waardes goed waren en er was geen spraken van ontstekingnen.
Dus weer even verder met de Primperan en cimetidine
Heeft zo zijn ups en downs..

Hij heeft dit ook nog nooit gehad dat hij 's nachts zo onrustig is..
Komen niet bij ons in de slaapkamer trouwens, maar dat gaat tot op heden prima..

We waren afgelopen week wel de hele week vrij, kan het zijn dat hij gewoon aandacht wilt..?
(dit komt hij namelijk zeker niet tekort!)

Herkent iemand dit?

Gr
Nadine
Ollie *geboren: 28 april 2010
Luna *geboren: 28 april 2010
Mick *geboren: 2 augustus 2010
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Bericht door mittenslief »

katers kunnen inderdaad heel erg bleren hoor vooral als er ergens een krolse poes in de buurt is en reken er maar op dat horen ze straten verder
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Bericht door heidinuyten »

Hoi,

Zijn hormonen gaan inderdaad doordat hij nog niet is geholpen opspelen.
Ik hoop voor je dat hij in de tussentijd niet gaat sproeien, als het mogelijk is, kan je hem het beste zo snel mogelijk laten helpen.
Overleg dit gewoon met je DA, dit kan tegenwoordig al met een klein roesje, dan is hij ook sneller weer helemaal wakker.
Lightning!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Bericht door Ilone »

Is hij al op zijn schildklier geprikt?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Bericht door Anne »

Is primerpan hetzelfde als primperid? Dan zou het onrustige gedrag ook nog eens een bijwerking kunnen zijn van het medicijn, heb je daar al naar gekeken?
Onze Casper* kreeg primperid omdat ze anders ook bijna niets wou eten en daar werd ze erg onrustig van.

Verder is me het niet helemaal duidelijk waarom jouw kater deze medicatie krijgt als er verder niks uit zijn bloed is gekomen...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:19

Re: Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Bericht door Dien »

Bedankt voor jullie reacties,

Ilone, ja er is ook op zijn schildklier geprikt, echter was deze uitslag goed, en de rest ook..

Anne, hij krijgt primperan omdat hij slecht eet/at (inmiddels al veel verschillende voer uitgeprobeerd, dan eet hij dat weer een paar weken redelijk en dan moetie weer wat anders ;) )
Hij spuugde ook elke keer en kokhalsde/slikte regematig, vandaar dat de DA het bij zijn maag is gaan zoeken, maagzuur/misselijk.. Inmiddels is hij wel iets bijgekomen.. Hij was helemaal ingevallen bij z'n heupjes, nu is dat wat minder.. We moeten er nog even mee doorgaan, en dan afbouwen en kijken hoe hij dan gaat eten etc..
Ik weet niet og primperid hetzelfde is, maar hij is overdag gewoon zichzelf.. Het is alleen 's nachts..

Vannacht was het gelukkig wel weer iets minder.. Dus misschien houdt het binnenkort weer op? Ik hoop het want snap er niks van..
Ollie *geboren: 28 april 2010
Luna *geboren: 28 april 2010
Mick *geboren: 2 augustus 2010
Gebruikersavatar
Dien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:19

Re: Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Bericht door Dien »

Nog even ter info..

Overgeven was geen eten, alleen maar 'vocht'..
Hij is wat gevoelig voor bepaald voer, en toen hij klein was veel diarree gehad etc, dit gaat nu wel goed.. Dus dat maag/darmstelsel is wat gevoelig.. Vandaar denkend aan de maag..

Sorry zat het nog even terug te lezen en dan merk je pas dat je dingen vergeet erbij te zeggen..;)
Ollie *geboren: 28 april 2010
Luna *geboren: 28 april 2010
Mick *geboren: 2 augustus 2010
paasnini

Re: Onze Mick plots onrustig en veel miauwen 's nachts

Bericht door paasnini »

Ik zou hem zeker probiotico voor zijn darmen geven en als die hormonen door het lijf gieren hebben ze ook moeite met eten, vallen af en de vacht is niet zo fraai dus is lastig. Maar echt goed dat je hem nog verder wil laten onderzoeken.
Plaats reactie