Drachtige poes laten steriliseren

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
floortje5
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2011 03:49

Drachtige poes laten steriliseren

Bericht door floortje5 »

Hallo,

ik woon in het buitenland en heb een zwangere zwerfpoes gevonden, zij woonde in de bosjes voor mijn huis en ik gaf haar daar eten, todat ik zag dat zij wel erg snel een dikke buik kreeg! Ik heb haar dus gevangen en naar de da gebracht en ja hoor drachtig!
Ik heb meteen het besluit genomen om haar direct te laten helpen en dus de kitens te laten aborteren :???: ik vond het niet zo'n hele leuke beslissing maar er zijn hier zoveel honden en katten zonder huis dat het mij toch de beste optie leek!

Nu zijn we 5 dagen verder en het poesje is geholpen. Zij was vrij schuw maar wordt nu steeds tammer en als ik haar aai gaat ze echt lekker liggen spinnen en draait ze op haar rug en toont mij haar buikje een beetje zoals een moederpoes doet bij haar kittens, ze gaat dan ook aan mijn hand likken en pompende bewegingen maken met haar voorpootjes, zou het zo kunnen zijn dat ze een soort van moeder gevoelens heeft? En is het net zo als bij een hond die schijnzwanger is dat je haar beter even wat minder kan knuffelen? en zeker niet op de buik moet aaien?

Nou ja miss een domme vraag maar ik heb echt geen idee en voel mij zo schuldig :oops: :-( dat ik haar kittens heb laten weg halen, dat ik niet ook nog eens moedergevoelens bij haar wil los maken met mijn geknuffel!

Heeft iemand hier ervaring met gesteriliseerde zwangere poezen? weet iemand een antwoord?

Groetjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: drachtige poes laten steriliseren

Bericht door Adriana »

waar zou je je nou schuldig over moeten voelen?
je hebt een heleboel leed voorkomen door die jonkies niet geboren te laten worden en de moeder te behoeden voor een hoop zorg en gedoe.
waarom voelen met name vrouwen zich zo snel schuldig, wat is dat toch?
hoop dat je zwervertje snel herstelt en dat jullie een goeie band opbouwen.
en welkom op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: drachtige poes laten steriliseren

Bericht door mittenslief »

als ze zich zo "blootgeeft"met open buikje betekent alleen dat ze zich erg prettig bij jouw
voelt, dus lekker kroelen en veel aandacht geven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: drachtige poes laten steriliseren

Bericht door castratenkoor »

De pompende voorpootjes is van genot en heeft niks met moedergevoelens te maken. Ik vind dat je 100% goed gehandeld hebt.
Veel plezier en geluk van met en voor de poes!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
floortje5
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2011 03:49

Re: drachtige poes laten steriliseren

Bericht door floortje5 »

Ah ok dank jullie wel voor deze bemoedigende worden! Helaas kan ik haar
niet houden en moet ik een nieuw baasje voor haar zoeken, of
haar weer terug in de bosjes zetten na haar herstel en haar daar blijven voeren!
Ik heb nmlk een echtgenoot die niet op nog meer huisdieren
zit te wachten!:( gelukkig herstelt ze goed.

Groetjes Floor
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: drachtige poes laten steriliseren

Bericht door Anne »

Super zeg dat jij je over haar hebt ontfermd en nog meer thuisloze katten hebt doen voorkomen :thup:
Dat ze zo zich bij je uit wil alleen maar zeggen dat ze zich op haar gemak voelt, veiligheid en geborgenheid en duidelijk genegenheid naar jou toe!!
Hopelijk mag en kan je haar houden, je hebt zoveel moeite voor haar gedaan!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie