Kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in huis

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
pytr
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2011 23:48

Kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in huis

Bericht door pytr »

Mijn moeder is begin november overleden. Nu heeft zij een heel lieve eigenwijze kat. Wij wllen Putchie adopteren ( hopelijk zal het goed gaan in harmonie ,met onze 10 jarige kat Orea en de hond van 10, die prima omgaat met Putchie. Nu is het punt dat de kat Putchie al twee weken ALLEEN in het huis van mijn moeder zit en daar nog een maandje ALLEEN moet blijven ( wij gaan nog ff op vacantie ). Heeft iemand een tip, want ik heb het idee dat Putchie nu al heel eenzaam is....
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in h

Bericht door sharon24 »

dat vind k nie normaal 1 maand alleen diegene die eten brengt kan die niet elke dag wat uurtjes bij hem blijven dan spelen ect
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in h

Bericht door castratenkoor »

Ik zou meerdere buren en/of familie inschakelen die dan steeds een uur met hem spelen en borstelen en zo. Aandacht is belangrijk. Is al moeilijk genoeg voor het diertje dat zijn mensenvriendin er niet meer is.
Kan hij niet zolang bij iemand anders logeren?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in h

Bericht door Mirjam86 »

Ik vind twee weken al lang, laat staan anderhalve maand.
Ik zou ook de omgeving inschakelen of haar eventueel tijdens de vakantie naar een kattenhotel doen.
Waar laat je tijdens de vakantie je eigen kat? Kan de kat van je moeder daar niet bij?

Overigens heel fijn dat jullie haar op willen nemen en dat ze niet naar het asiel moet nu haar baasje is overleden. Gecondoleerd met je verlies.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
pytr
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2011 23:48

Re: kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in h

Bericht door pytr »

tsja, ik denk dat de twee katjes wel even aan elkaar zullen moeten wennen. Onze kat is een "buitenkat ", is dus echt jaren geleden aan komen lopen en we zijn een langdurige relatie aan gegaan.....Ze is de beste maatjes met de hond ( uit het asiel ) en de acoponis ( is aan komen vliegen ). De kat van mijn moeder ( britse korthaar ) is een echte huiskat....wordt echt even wennen aan elkaar en hopelijk geen harmonie verstoring.
Er zal voor de brit gezorgd worden, maar dan een uurtje per dag en soms nog wat meer daar in huis. Had het liever anders gezien.
Iedereen bedankt voor de reactie.

Heeft er iemand nog ideeeen hoe de twee katten te l;aten wennen aan elkaar, zonder dat ze terretorium gaan afzetten en agressief worden???

Groeten, Pytr
Cerna

Re: kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in h

Bericht door Cerna »

Ik zou zeggen: gebruik even de zoekfunctie. Zat van topics over dit onderwerp.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in h

Bericht door nellebel »

wat doe je met je eigen dieren? blijven die thuis of gaan die naar een pension? anders zou je ze in het pension al aan elkaar kunnen laten wennen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pytr
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2011 23:48

Re: kat van mijn overleden moeder moet nog maand alleen in h

Bericht door pytr »

Orea de poes thuis....Luck naar zijn pleegouders.....Dus dat kan nog niet, wel bedankt voor meedenken.....
Is best wel complex en dubbel.
Pytr
Plaats reactie